www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Op verzoek van de regering van Wales hebben werknemers van Panasonic non-stop gewerkt om onderdelen te kopen en eenheden te produceren voor wettelijke goedkeuring en gebruik in klinische tests.

Het Panasonic Manufacturing team in Cardiff heeft 80 prototypes van beademingsapparatuur geproduceerd om ziekenhuispatiënten die besmet zijn met COVID-19 te helpen. Het apparaat, een zogeheten CPAP (continuous positive airway pressure), is ontworpen door Dr. Rhys Thomas in het Glangwili Ziekenhuis in Carmarthen en Maurice Clarke van ingenieursfirma CR Clarke & Co. De Panasonic-medewerkers in het productiecentrum hebben op verzoek van de regering van Wales doorgewerkt om onderdelen aan te schaffen en eenheden te produceren die meteen onderworpen konden worden aan de wettelijke goedkeuring en ingezet konden worden in klinische trials.

Het apparaat heeft de eerste goedkeuring gekregen van het Medicines and Healthcare products Regulatory Agency, een uitvoerend agentschap van het Department of Health and Social Care dat verantwoordelijk is voor het reguleren van alle geneesmiddelen en medische hulpmiddelen die in het Verenigd Koninkrijk worden gebruikt. Klinische studies zijn volop aan de gang en de Panasonic-faciliteit staat op stand-by om – indien nodig – nog eens 1.000 apparaten te produceren.

Het CPAP-apparaat zorgt voor een continue positieve stroom van zuurstofrijke lucht voor coronaviruspatiënten, waardoor het zuurstofgehalte in hun bloed toeneemt. Met het beademings-device kan het aantal IC-patiënten dat invasieve mechanische beademing nodig heeft teruggebracht worden.

De 400 medewerkers van de Panasonic-fabriek bundelden hun expertise en werkten samen aan het ontwerp, de aankoop van de juiste onderdelen en de productie. Het team, bestaande uit enerzijds werknemers van Mobile Solutions Business Division, die robuuste notebooks en tablets produceert en anderzijds uit werknemers van Home Appliance Division, zette de nieuwe productielijn voor de CPAP's in amper twee dagen op. De prototypes werden slechts drie weken na het eerste verzoek al aangeleverd.

"We hebben contact opgenomen met de regering van Wales om te zien of ze onze vaardigheden en faciliteiten konden gebruiken tijdens deze moeilijke periode, aangezien we willen helpen waar we kunnen. Daarop hebben ze gereageerd met dit verzoek," zei Robert Blowers, Panasonic Home Appliance Division Director. "Het team is op feestdagen en in het weekend blijven doorwerken en het was geweldig om te zien hoe mensen van de verschillende divisies op onze site bij elkaar kwamen om deze uitdaging aan te gaan. We staan klaar om de apparaten massaal te produceren, maar hopen logischerwijs dat ze nooit nodig zullen zijn."

Het personeel van de faciliteit van Panasonic was tevens betrokken bij een aantal andere initiatieven om te helpen tijdens de Coronacrisis, waaronder een ander verzoek van de regering van Wales om Electromagnetic Compatibility (EMC) te testen en te rapporteren over een nieuwe Oximeter die door de Universiteit van Zuid-Wales is ontwikkeld om het zuurstofgehalte in het bloed te meten. Daarnaast hebben ingenieurs 3D-printers gebruikt om persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM's) voor de NHS te produceren en heeft Panasonic Toughbook computerapparatuur gedoneerd aan patiënten die zich in isolatie bevinden zodat ze in contact konden blijven met hun familieleden.

Panasonic Mobile Solutions Business heeft ook de eerstehulpverleners en werknemers in essentiële beroepen in heel Europa ondersteund met prioritaire reparatie en onderhoud van hun Panasonic Toughbook mobiele computerapparatuur.

Over de inspanningen van het personeel in de hele productiefaciliteit in de afgelopen twee maanden zei Kevin Jones, Managing Director van de Panasonic Mobile Solutions Business divisie het volgende: " Net als iedereen waren onze medewerkerswatterughoudendom te blijven werken tijdens de uitbraak van het Coronavirus, maar ze waren er ook op gebrand om een verschil te maken – zowel voor hun klanten als voor de maatschappij – zowel voor hun klanten als voor de maatschappij. We hebben snel aanvullende veiligheidsmaatregelen genomen, in lijn met het advies van de overheid, en het team ging aan het werk. Ik ben er ongelooflijk trots op. De medewerkers beseffen dat de klanten die ze ondersteunen mensen zijn die aan de frontlinie werken en ze hebben een duidelijk doel voor ogen. Iedereen wil een verschil maken. Ze zijn allemaal helden in mijn ogen."

imageimage

Uitleg bij de beschikbare foto’s:
1. De eerste productierun met slechts een klein aantal betrokkenen bij het project (van links naar rechts – Gareth Jones (Panasonic Manufacturing UK, Home Appliance Division, Business Development Manager), Fran Hawkes (Process Engineering), Jason Bevan (Manufacturing Team Leader), Kevin Jones (MD van Mobile Solutions Business Division EU), Rob Blowers (Home Appliance Division Director).

2. Het prototype CPAP-apparaat.
Voor meer informatie over het gamma van de Panasonic devices, bezoek: https://business.panasonic.nl/mobile-solutions/

Bericht voor de redactie

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).

Contact voor de pers
Koen Uijt de Haag
PR Consultant
koen.uijtdehaag@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com
Laatste van Panasonic
Panasonic Toughbook A3: robuuste en krachtige 10,1” Android-tablet

Centrica realiseert digitale transformatie met Panasonic Toughbook

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4