www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Organisaties kunnen dankzij samenwerking snel en eenvoudig data science en machine learning-projecten opzetten, monitoren en opschalen

Dataiku, leverancier van het gelijknamige platform voor enterprise AI en machine learning, kondigt een partnership aan met Snowflake, het cloud data platform. Dankzij de samenwerking kunnen zij cloud-ready enterprise AI-oplossingen aanbieden. Hiermee krijgen organisaties cruciale inzichten voor het nemen van beslissingen door samenwerking tussen data-analisten, data scientists en grootschalige performance-optimalisatie.

Het partnership combineert de krachtige query-verwerking van Snowflake en de mogelijkheid om eenvoudig op te schalen om elke hoeveelheid data, workloads en gelijktijdige gebruikers en applicaties te ondersteunen, met Dataiku's portfolio voor machine learning en model management. Daarmee profiteren klanten van een gebruiksvriendelijke manier om holistische analyses en data-integratie toe te passen. De samenwerking brengt Snowflake'sgeïntegreerde platformervaring samen met het collaboratieve, end-to-end platform van Dataiku dat de toegang tot data democratiseert en bedrijven in staat stelt hun eigen pad naar AI te volgen.

Data science-programma voor system integrators
Naast het samenbrengen van technologie, wordt binnen het partnership een geavanceerd data science-programma opgezet. Het doel hiervan is om system integrators zoals Wipro, Interworks en F33.ai, te ondersteunen bij het ontwikkelen en bouwen van analytics-oplossingen voor hun klanten.

Jayant Prabhu, Vice President en Global Head Data, Analytics & AI bij Wipro Limited: “De samenwerking tussen Dataiku en Snowflake verandert de manier waarop bedrijven naar hun data kijken en inzicht krijgen in transformatie-initiatieven. Wipro's diepgaande domeinexpertise en jarenlange ervaring in het implementeren van transformatieprojecten, zijn een aanvulling op deze samenwerking. Bedrijven kunnen nu hun AI/ML-aanbod naadloos uitrollen op een zeer schaalbare data-infrastructuur. Dit brengt hen weer een stap verder in de transformatie naar een slimme onderneming.”

"Het democratiseren van data science - het wegnemen van de complexiteit, barrières en datasilo's - is altijd een missie van Dataiku geweest. Onze samenwerking met Snowflake markeert een cruciaal moment, omdat we steeds dichterbij de realisatie hiervan komen”, aldus Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “Met Snowflake maken we zaken fundamenteel gebruiksvriendelijker voor zowel data scientists als analisten. Dit bevestigt onze overtuiging dat cross-functionele samenwerking een noodzaak is voor elk AI-project. Bovendien werken we eraan om in het derde kwartaal van dit jaar een Dataiku-versie naar Snowflake Partner Connect te brengen.”

Benoit Dageville, mede-oprichter en President Products bij Snowflake: “Door gebruik te maken van Snowflake's krachtige dataplatform met directe en bijna oneindige schaalbaarheid en Dataiku's collaboratieve, end-to-end enterprise AI-platform, kunnen gebruikers op effectieve wijze meer dataproducten bouwen en meer projecten in productie nemen. We zijn verheugd deze samenwerking aan te kondigen, zodat organisaties Snowflake en Dataiku kunnen gebruiken om naadloos samen te werken aan dezelfde data, zonder in te leveren op performance. "

Kijk hier voor meer informatie over de integratie van Dataiku met Snowflake.

---------------

Over Dataiku
Dataiku is het gecentraliseerde platform dat het gebruik van data science, machine learning en AI in organisaties democratiseert. Met Dataiku hebben zij alles wat nodig is om de hele ‘datareis’ af te leggen, van datapreparatie tot grootschalige analytics en enterprise BI. Het platform van Dataiku zorgt ervoor dat data-experts en andere professionals kunnen samenwerken en biedt best practices voor - en shortcuts naar - het implementeren en beheren van machine learning- en AI-projecten. Door dit alles samen te brengen in een gecentraliseerde en gecontroleerde omgeving is Dataiku de katalysator voor datagedreven organisaties.
Laatste van Dataiku
Dataiku haalt 100 miljoen USD op voor uitbreiding leiderschapspositie in enterprise AI

Dataiku en Kayrros verrijken databronnen met geolocatie data voor nieuwe en betere inzichten

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen