www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: AxiCom

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Aken — De Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems breidt zijn portfolio uit met een krachtig nieuw Wi-Fi 6 access point tegen een aantrekkelijke prijs. Met geaggregeerde datasnelheden tot 1.775 Mbps is de LANCOM LW-600 ideaal voor omgevingen waar een WLAN met hoge doorvoersnelheid nodig is voor een klein tot middelgroot aantal gebruikers. Met zijn onopvallende rookmelder-design past hij perfect in hotels, kantoren, dokterspraktijken of kleine scholen. Het apparaat kan sterk geautomatiseerd worden gemanaged vanuit de LANCOM Management Cloud of via een intuïtieve web-interface. Het kan ook worden gemanaged met behulp van een WLAN-controller
image
De LANCOM LW-600 werkt volgens de nieuwste WLAN-standaard Wi-Fi 6 (IEEE 802.11ax) en voorziet zowel clients in de 2,4 GHz-frequentieband als in de 5 GHz-band van snel WLAN. In de "Dual Concurrent"-modus worden geaggregeerde datasnelheden tot 1.775 Mbps bereikt (tot 1.200 Mbps in 5 GHz en parallel tot 575 Mbps in 2,4 GHz). Bovendien worden dankzij 2x2 Multi-User MIMO in de downlink en uplink alle beschikbare spatial streams tegelijkertijd verdeeld over meerdere clients, in plaats van één voor één. De beschikbare bandbreedte wordt zo optimaal benut en interferenties in het draadloze netwerk worden aanzienlijk verminderd.

De stroom wordt geleverd via Power over Ethernet volgens IEEE 802.3af. Dit betekent dat de access point volledig onafhankelijk van de stopcontacten kan worden geïnstalleerd. Als alternatief kan de LANCOM LW-600 worden voorzien van stroom via de bijgeleverde voedingseenheid en de meegeleverde wereldstekker.

Veelzijdig beheer en geschikt voor de cloud
De LANCOM LW-600 kan als stand-alone worden bediend of vanuit de cloud worden gemanaged. Bij stand-alone-gebruik biedt een intuïtieve web-interface (WEBconfig) een optimaal overzicht: moderne dashboards tonen de huidige WLAN-status en vereenvoudigen het opzetten van afzonderlijke netwerken (SSID's) en netwerksleutels. Bij bediening via de LANCOM Management Cloud (LMC) gebeurt de configuratie volledig automatisch en zonder handmatige handelingen (Zero-Touch Deployment) met behulp van Software-defined Networking (SDN). Bediening via WLAN-controller of een virtuele controller in een LANCOM vRouter is ook mogelijk.

WPA3 en beveiliging vrij van achterdeurtjes
De LANCOM LW-600 heeft een aantal geïntegreerde beveiligingsfuncties zoals IEEE 802.1X (WPA3-Enterprise, WPA2-Enterprise), WPA3-Personal, IEEE 802.11i (WPA2-Personal) en de mogelijkheid om nieuwe clients eenvoudig en gebruiksvriendelijk te verbinden via QR-code.

Als drager van het label "IT Security made in Germany" heeft LANCOM zich ook verplicht om zijn producten vrij te houden van verborgen achterdeurtjes (backdoors). Dit betekent dat LANCOMs switches, access points, routers, firewalls en de LANCOM Management Cloud te allen tijde in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) werken, ook in gevoelige omgevingen.

Gegarandeerde updates & professionele ondersteuning
LANCOM biedt regelmatig gratis updates voor een maximale investeringsbescherming. Grote releases met nieuwe functies, release updates met kleine verbeteringen en bugfixes zijn niet alleen beschikbaar voor de gehele levenscyclus van het product, maar ook tot twee jaar na het stopzetten van de verkoop van het product. In veel gevallen gaat het aanbod van kritische beveiligingsoplossingen en -ondersteuning veel verder dan dat.

Professionele ondersteuning vanuit LANCOM is onbeperkt beschikbaar via het internet. Voor speciale verzoeken biedt LANCOM een reeks aanvullende opties, zoals configuratie op afstand en 24/7 derdelijns ondersteuning.

De LANCOM LW-600 is nu verkrijgbaar met drie jaar garantie (optioneel vijf jaar) voor een prijs van 349 euro exclusief BTW bij resellers van LANCOM.

Meer informatie over de LANCOM LW-600 is beschikbaar via  https://www.lancom-systems.com/products/wireless-lan/indoor-access-points/lw-600

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM Systems benoemt Ajin Ku als Regional Manager Benelux

LANCOM XS-5116QF: verdere uitbreiding Aggregation Switch-portfolio

LANCOM XS-5110F: Nieuwe Fiber Aggregation Switch met optioneel cloud-beheer
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft