www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 65 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Veilige OPC middleware

Hengelo – Takebishi, de in het Japanse Kyoto gevestigde distributeur en systeemintegrator van technologie van Mitsubishi Electric voor fabrieksautomatisering, heeft besloten het licentiebeheer- en beveiligingssysteem CodeMeter van Wibu-Systems te integreren met zijn middleware voor industriële communicatie.

Takebishi vervangt hiermee  een reeks verschillende oplossingen van zowel eigen makelij als van andere partijen. Het licentiebeheer wordt  geïmplementeerd in de vorm van hardware en software onder dezelfde technologische paraplu, aangeduid als DeviceXPlorer® OPC-Server Ver. 6. Het betreft een OPC-serversoftwaremodule die de connectiviteit met de diverse besturingssystemen op de fabrieksvloer regelt.

Takebishi’s DeviceXPlorer OPC-Server speelt een vitale rol bij de ontwikkeling van systemen voor ’smart industry’, waarbinnen machinegereedschap, PLC’s en robots onderling interacteren en productiedata delen. De als middleware aangeduide software oplossing ondersteunt 200 verschillende PLC-merken en kan samenwerken met de gangbare SCADA en ERP/MES applicaties. Terwijl industrieel internet of thing (IIoT) en slimme fabrieken zorgen voor de wendbaarheid waarmee manufacturing-as-a-service en andere  nieuwe bedrijfsmodellen  zijn te realiseren, neemt de kans op cybercriminaliteit toe. Digitale voorzieningen tonen zich kwetsbaar voor misbruik met onder meer het ongeoorloofd gebruik van intellectuele eigendomsrechten.

Takebishi vertrouwde voorheen op een simpele vorm van licentiebewaking via registratie van en controle op  serienummers, later gevolgd door een in eigen beheer ontwikkeld licentie algoritme in samenhang met een externe hardware gebaseerde beschermingstechnologie. Met het toenemen van de complexiteit van het licentiebeheer, ondervond Takebishi steeds meer problemen bij het invoeren van innoverende technologie voor het creëren van virtuele omgevingen en de ondersteuning van Docker, een veel gebruikte toepassing voor efficiënte en veilige distributie van softwaremodules, verpakt in containers (microservices).

Met CodeMeter volledig ingebed in de nieuwste versie van  DeviceXPlorer OPC-Server,  beschermt Takebishi de communicatie middleware tegen ongeautoriseerd gebruik, inbraak en  diefstal van softwarecomponenten. Gelijktijdig verkrijgt men flexibiliteit in het toepassen van het licentieregistratie- en beheersysteem. Daarmee laten zich alle mogelijke vormen van het aanmaken en controleren van licenties realiseren. Bij de verschillende klanten in uiteenlopende industriële sectoren kan dat gaan om online of offline toepassingen, via software op locatie of vanuit de cloud en via hardware containers (dongles) of software containers vanwege het gemak online licenties over te dragen en te activeren. En dankzij de volledige ondersteuning van Docker, is  CodeMeter gemakkelijk in te passen in het afhandelsysteem voor fabrieksinformatie via OPC UA communicatie onder  Docker.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau

Wibu-Systems wint felbegeerde Duitse Innovatieprijs 2021
Verstreken tijd: 1 jaar en 65 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks