www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden

Hilversum, 29 mei 2020 - De aandacht voor het houden van anderhalve meter afstand verslapt,maar blijft enorm belangrijk tijdens het opstarten van de economie. Keep Your Business Going, de nieuwe webshop met producten ter preventie van corona verspreiding, biedt sinds kort ook bluetooth buttons aan. Met de bluetooth buttons wordt afstand houden gemakkelijker. De buttons staan met elkaar in verbinding en geven waarschuwingssignalen af zodra gebruikers binnen anderhalve meter van elkaar komen.

Veel ondernemers worstelen op dit moment met de vraag hoe de deuren zo snel en veilig mogelijk weer open kunnen. Onbewust komt het toch voor dat werknemers en klanten dichterbij elkaar komen dan dat eigenlijk zou moeten. Zeker wanneer werknemers onderling voor een langere periode in dezelfde ruimte zijn. Wanneer er samengewerkt moet worden, sluipt een foutje er al snel in. Om te voorkomen dat de aandacht voor veiligheidsmaatregelen verslapt biedt de webshop Keep Your Business Going een slimme oplossing in de vorm van bluetooth buttons aan. Om nieuwe besmettingen te voorkomen en de business weer op gang te krijgen zal iedereen zich gezamenlijk aan de regels en richtlijnen moeten houden.

Waarschuwingssignaal
Laurens Westerhuis, eigenaar van Keepyourbusinessgoing.com legt uit hoe de bluetooth buttons werken: “Stel je voor: iedereen binnen een bedrijfsgebouw of een andere ruimte draagt een SAFEDI Bluetooth Button op zijn of haar kleding. De verschillende buttons staan met elkaar in verbinding. Zodra gebruikers elkaar naderen geven de buttons een optisch waarschuwingssignaal af. Het gaat hierbij om een rood lichtje dat duidelijk zichtbaar is. Indien twee mensen met bluetooth buttons elkaar dichter naderen dan de toegestane anderhalve meter, dan gaat zowel een optisch als een akoestisch signaal af.”

Privacy
Er worden geen persoonsgegevens van de gebruiker opgeslagen, maar er wordt wel bijgehouden welke buttons te dicht bij elkaar zijn gekomen. Westerhuis licht toe: “Er is goed nagedacht over de privacy. Alleen de SAFEDI-ID wordt geregistreerd in een anoniem contactlogboek. Hierbij wordt geen naam, geen geslacht, geen geboortedatum, geen tijd- of locatiegegevens van de gebruiker genoteerd. Alle gegevens die ouder zijn dan de mogelijke incubatietijd, worden automatisch verwijderd. In het logboek worden alleen de SAFEDI ID’s bijgehouden die te dicht bij elkaar zijn gekomen.” Hij vervolgt: “De gebruiker kan de SAFEDI button aanmelden met de in de verpakking meegeleverde QR-code. Indien er sprake is van een aangetoonde infectie worden de SAFEDI’s die met de geïnfecteerde drager van de SAFEDI in contact zijn geweest gewaarschuwd d.m.v. een push-bericht.”

De bluetooth buttons van SAFEDI zijn hier te koop: https://www.keepyourbusinessgoing.com/product/safedi-bluetooth-buttons/

Fotobijschrift: Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Laatste van Keepyourbusinessgoing.com B.V.
Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden

Webshop met producten ter preventie van corona verspreiding helpt ondernemers aan de 1,5 meter-samenleving te voldoen
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Keepyourbusine.. contact

Logo Keepyourbusinessgoing.com B.V.

Keepyourbusine.. sociaal

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise