www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Progress Communications

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Nieuwe switches creëren een eenvoudige uniforme netwerkinfrastructuur door hands-off beheer en automatisering

Amstelveen, 27 mei 2020 – Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE), breidt de Aruba Instant On-productlijn uit. Er wordt een nieuwe serie switches toegevoegd zodat ook kleine bedrijven gebruik kunnen maken van een uniform, snel netwerk dat eenvoudig is te installeren, beheren en te onderhouden. Of het nu onderdeel is van een businesscontinuïteitsstrategie of van een connectiviteits-upgradeproject: de nieuwe Aruba Instant On 1930-serie switches integreren probleemloos met bestaande Instant On indoor/outdoor access points (AP’s) en worden tevens centraal beheerd via de Instant On-mobiele app.

Net als grote organisaties gaat het ook bij kleine ondernemingen om betrouwbare, veilige en kostengunstige netwerkconnectiviteit. Maar zij beschikken niet over de medewerkers die het complexe beheer of de installatie van het netwerk voor hun rekening kunnen nemen.

Norm Lillis, vice-president Small Businesses bij CDW: “Met deze laatste toevoeging op het Instant On-portfolio pakt Aruba de pijnpunten van kleine bedrijven aan die op zoek zijn naar eenvoud, maar die geen compromissen willen sluiten op het gebied van security en beheergemak. Vooral in onzekere tijden als deze hebben kleinere organisaties wel andere dingen aan hun hoofd. Zij hebben behoefte aan IT-oplossingen waar ze op kunnen vertrouwen, vandaag en morgen.”

Lees het volledige Engeltalige persbericht onderstaand.

image

Aruba Expands Instant On Portfolio to Support Small Business Continuity and Rapid Capacity Expansion

New Switches Create a Unified Network Infrastructure that Delivers Simplicity through Hands-off Management and Automation

SANTA CLARA, Calif. – May 27, 2020 – Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company (NYSE: HPE), today announced the expansion of the Aruba Instant On product family to include a new series of switches that enable small businesses to deploy a unified, high-speed network that is easy to set-up, manage and maintain. Whether deployed as part of a business continuity strategy or connectivity upgrade project, the new Aruba Instant On 1930 Series of smart-managed switches seamlessly integrate with existing Instant On indoor/outdoor access points (APs), and can be centrally managed with the Instant On mobile app.

Patron expectations for seamless and secure connectivity are high, whether they are engaging with a large, multi-national chain or a small local business. This places undue pressure on small businesses that often do not have the resources to keep IT personnel on staff to address networking challenges. The issue is further compounded when unexpected crises strike – such as the recent global pandemic. The social distancing mandates that have resulted are fundamentally changing the business engagement model from mostly in-person interactions to online-only, which can cause fluctuating network demand. Local grocers, restaurants and other essential businesses have had to make a major shift in operations in order to stay viable in the current environment. According to the SMB Group, “71% of SMBs have already moved activities from the physical world to the virtual one, and 16% are planning to do so.”[1]

“With this latest addition to the Instant On portfolio, Aruba is addressing the primary pain points for small businesses that want to take a ‘set it and forget it’ approach, while still delivering the robust security features and management simplicity that small businesses need,” said Norm Lillis, vice president of Small Business at CDW. “Especially in uncertain times like these, when smaller organizations that supply essential services to their community have more pressing priorities to attend to, they’re looking for IT solutions that they can rely on to support their business continuity efforts today and into tomorrow.”

Like large organizations, small businesses are concerned with reliability, security and infrastructure costs, yet at the same time, they lack the staff to handle complex management or set-up of the network. Dynamically changing business connectivity and capacity requirements make operational simplicity a critical factor when choosing a networking solution. To address these challenges, Aruba Instant On offers unified management for all network services, a single architecture for both switches and access points and an innovative mobile app for hassle-free set-up, monitoring and management across the entire network.

The new Instant On 1930 Switch Series features:
  • Flexible configurations with 8, 24, or 48 1G ports with PoE and high speed 10G connectivity
  • Enhanced PoE+ on all ports to power a range of Internet of Things devices
  • Choice of management modes for flexibility:
    • Cloud-management via mobile app or web browser
    • Local web GUI
  • Limited lifetime warranty for maximum investment protection
Remote access to business services and tools is essential for small businesses, however, they lack the resources that a large enterprise can leverage to set-up and maintain virtual private networks (VPNs). Aruba has teamed up with NordVPN, a trusted online security solutions provider with more than 12 million users worldwide, to deliver VPN services to Aruba Instant On customers. Adding NordVPN to an Aruba Instant On network requires just a few simple steps and no IT expertise, enabling employees to remotely access sensitive business data when they can’t work on site.

“Small businesses play a critical role in our communities and, for those that provide essential services, staying connected with their customers has now become a necessity,” said Amol Mitra, vice president and general manager of Global Small and Medium Business at Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company. “For those who are looking for a simple, hassle-free networking solution that provides secure, high-performance, enterprise-like connectivity, that solution exists today with Aruba Instant On.”

Get the latest updates in the Instant On Community.

[1] SMB Group, “Organizational Issues Facing SMB Operations During COVID-19 And Business Solutions,” April 2020

Over Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise
Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, is een wereldwijd toonaangevende leverancier van netwerkoplossingen voor de volgende generatie ondernemingen van elke omvang. De onderneming levert IT- en cyberbeveiligingsoplossingen die organisaties de mogelijkheid bieden om de nieuwste generatie mobiele gebruikers te bedienen, die afhankelijk zijn van cloudgebaseerde zakelijke apps voor elk aspect van hun persoonlijke en zakelijke activiteiten.

Surf voor meer informatie naar  www.arubanetworks.com en volg ons voor realtime updates op  Twitter en  Facebook. Voor de laatste technische discussies over mobiliteit en producten van Aruba kunt u terecht op Airheads Social via  community.arubanetworks.com.
Laatste van Aruba Nederland
HPE voltooit overname SD-WAN-leider Silver Peak

Aruba introduceert als eerste veelzijdig end-to-end switchingportfolio voor enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenteromgevingen
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Progress Communications
Aruba Nederlan.. contact

Logo Aruba Nederland

Aruba Nederlan.. sociaal

Aruba Nederlan.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise