www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: KINXX PR

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Naaldwijk, 26 mei 2020 - Greenhouse Datacenters, een Nederlandse datacenter ontwikkelaar/operator met twee energiezuinige colocatie faciliteiten in Naaldwijk, in het Westland, heeft een nieuwe datazaal geopend in zijn flagship datacenter, Greenhouse DC 2. De uitbreiding betekent een verdubbeling van de huidige capaciteit op deze locatie. Tegelijkertijd kondigt het bedrijf de benoeming aan van Guido Sip als Chief Commercial Officer. Hij zal leidinggeven aan de commerciële organisatie van Greenhouse en de verdere ontwikkeling van het ecosysteem van colocatieklanten.

Te midden van ‘s werelds grootste bloemen- en plantenexporteurs en de vele kassen (greenhouses) in het Westland, op een steenworp afstand van Rotterdam en Den Haag, biedt Greenhouse Datacenters colocatie services die ecologisch georiënteerd zijn. De Power Usage Effectiveness (PUE) waarde van 1,2 die Greenhouse realiseert, is bijvoorbeeld een zeer energiezuinige waarde. Daarnaast worden de twee datacenters door onafhankelijke auditoren periodiek volgens de ISO 14001 normering (milieu & duurzaamheid) gecontroleerd en gecertificeerd.

Met de opening van de nieuwste datazaal in Greenhouse DC 2, voegt Greenhouse Datacenters nu 400m2 toe aan zijn flagship datacenter in Naaldwijk. Dit vertegenwoordigt een extra capaciteit van 260 datacenter racks. Daarmee is tevens de technische infrastructuur van Greenhouse DC 2 verdubbeld inclusief generatoren, indirect adiabatische ‘Fresh Air’ koeling en energiezuinige UPS-systemen.

Guido Sip als CCO, klantgroei

Greenhouse Datacenters is de afgelopen tijd hard gegroeid. In Greenhouse DC 1 zijn nu twee datazalen in gebruik. De nieuwste operationele ruimte in Greenhouse DC 2 is de vierde datazaal die is opgeleverd. De eerste colocatie klanten zijn inmiddels bezig met het hier onderbrengen van hun IT-infrastructuren. En plannen voor de bouw van Greenhouse DC 3, in de directe nabijheid van de huidige twee datacenters in Naaldwijk, liggen ook al klaar, om verdere groeimogelijkheden voor colocatie klanten veilig te stellen.

Guido Sip is aangetrokken als Chief Commercial Officer (CCO) om de huidige expansie in goede banen te leiden en de commerciële organisatie van Greenhouse verder vorm te geven. Hij is afkomstig van fibernetwerkprovider Relined, waar hij in totaal 7 jaar heeft gewerkt. De laatste 4 jaar in de rol van Directeur Sales en Marketing, onderdeel van het 4-koppige Management Team van Relined.

“Greenhouse is vooral de laatste paar jaar hard gegroeid, maar zonder echte focus op sales en vooral op basis van het leveren van technische en procesmatige kwaliteit tegen een scherpe prijs,” zegt Guido Sip, de nieuw aangetrokken CCO. “Mijn doel is nu om een gedegen salesstrategie op te bouwen en meer zichtbaarheid te creëren in Nederland en internationaal voor de hoge colocatiekwaliteit die Greenhouse vanuit het Westland biedt. Ik denk dat je hier wel kunt spreken van een typisch Westlandse mentaliteit, waarbij echt veel waar voor je geld wordt geboden en de sales dus eigenlijk vanzelf gaat. De volgende stap is nu om die Westlandse mentaliteit erin te houden, maar daarnaast de sales verder te professionaliseren en bijvoorbeeld ook het aantal partners verder uit te breiden en het klantecosysteem vorm te geven. Mijn ervaring als MT-lid bij Relined zal daar zeker bij helpen. Mijn netwerk in de branche is groot en ik heb veel ervaring met partnerecosystemen en businessexpansie.”

Sip heeft in zijn periode als MT-lid bij Relined een sterke groei van de organisatie meegemaakt. Met een verdubbeling van het aantal klanten inclusief hyperscalers, een uitbreiding van het fibernetwerk van 5.000 naar 28.000km, alsmede sterke expansie van Relined in Duitsland.

Satellietschoteldiensten

Het managementteam van Greenhouse Datacenters verwacht met Guido Sip in de nieuw gecreëerde functie van Chief Commercial Officer meer organisaties door heel Nederland te interesseren voor de ecologische colocatieservices met een focus op security, connectiviteit, cloud-enablement, compliance, schaalbaarheid en 24/7 snelle on-site support. Ook ziet het MT van Greenhouse een enorme klantpotentie in de regio Rotterdam en Den Haag, vooral vanwege de 10 Gigabit straalverbindingen met lage latency waarmee Greenhouse via satellietschotels bedrijven laagdrempelig aan het datacenter kan koppelen – bijvoorbeeld voor back-up, archivering en disaster recovery.

“Guido ken ik als MT-lid van Relined en de zwaarte van zijn vorige functie is illustratief voor de volgende stappen die wij met Greenhouse willen maken,” zegt Lennert Vollebregt, medeoprichter van Greenhouse Datacenters. “Wij verwachten veel van hem, ook gezien hetgeen hij bij Relined heeft weten te bereiken in een relatief kort tijdsbestek. Hij is een netwerkmens met een goede kijk op ecosysteem denken en partnermogelijkheden. De huidige periode en de gezondheidsrisico’s waar wij nu wereldwijd mee te maken hebben, zorgen natuurlijk voor wat beperkingen als het gaat om netwerken. Maar zodra dit enigszins genormaliseerd is, zullen wij met Guido als CCO onze zichtbaarheid in de markt verder gaan vergroten.”

“Mijn doel is nu om een gedegen salesstrategie op te bouwen en meer zichtbaarheid te creëren in Nederland en internationaal voor de hoge colocatiekwaliteit die Greenhouse vanuit het Westland biedt. Mijn ervaring als MT-lid bij Relined zal daar zeker bij helpen,” zegt Guido Sip, de nieuw aangetrokken CCO van Greenhouse Datacenters.

--------------------------

Over Greenhouse Datacenters

Greenhouse Datacenters is opgericht in 2013 en biedt als Nederlandse datacenter ontwikkelaar/operator momenteel twee colocatie datacenters in Naaldwijk, in het Westland. Greenhouse is ecologisch georiënteerd. Dit komt onder andere tot uitdrukking in een energiezuinige Power Usage Effectiveness (PUE) waarde van 1,2. Ook zijn de datacenters onafhankelijk gecertificeerd voor duurzaamheid (ISO 14001), evenals voor ISO 9001, ISO 27001 en PCI DSS.

De twee datacenters van Greenhouse, DC 1 en Greenhouse DC 2, hebben een gelaagde security conform Europese EN 50600 richtlijnen en bieden 24/7 on-site support. De colocatie faciliteiten zijn redundant verbonden met de regio en de wereld via meer dan 10 carriers, cloud on-ramps, ultra-lage latency verbindingen met Amsterdam, alsmede toegang tot Europese internet exchanges. Daarnaast biedt Greenhouse satellietschoteldiensten. Met satelliet feeds. En tevens 10 Gigabit lage latency straalverbindingen, ten behoeve van bijvoorbeeld back-up, archivering en disaster recovery voor bedrijven in de regio’s Westland, Rotterdam en Den Haag.

Voor meer informatie over Greenhouse Datacenters, ga naar: https://www.greenhousedatacenters.nl/nl

Met de opening van de nieuwste datazaal in Greenhouse DC 2, voegt Greenhouse Datacenters nu 400m2 toe aan zijn flagship datacenter in Naaldwijk. Dit vertegenwoordigt een extra capaciteit van 260 datacenter colocatie racks.

--------------------------

Media contact

Greenhouse Datacenters
press@greenhousedatacenters.nl
+31 174 - 200 222
Laatste van Greenhouse Datacenters
DCspine netwerk PoP nu beschikbaar in flagship datacenter Greenhouse Datacenters

Telindus ontvangt North EMEAR Award voor Technology Excellence Partner of the Year: Security

Kaspersky Threat Intelligence Portal introduceert API-integratie voor communityleden

NCC Group benoemt Inge Bryan tot managing director voor het Europese vasteland

AI-Powered Auto Personalization is voortaan standaard in Sitecore's toonaangevende Digital Experience Platform
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allan, CTO en Senior Vice President Product Strategy van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

Logo KINXX PR
Greenhouse Dat.. contact

Logo Greenhouse Datacenters

Greenhouse Dat.. sociaal

Greenhouse Dat.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen