www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

commercetools erkend om B2B-commerce

Volgens rapport van Forrester biedt commercetools klanten een ‘platform om visionaire commerce-ervaringen mee te bouwen’

Amsterdam, 26 mei 2020commercetools, de next-generation commercesoftwareonderneming, is een ‘Strong Performer’ in B2B-commerce volgens de Q2 2020-editie van The Forrester Wave™: B2B Commerce Suites. commercetools is een ‘Strong Performer’ met een score van 5 uit 5 op het gebied van promoties, platformarchitectuur, productvisie en roadmap, en deliverymodel.

Forrester omschrijft commercetools als ‘new-school commerce-tech’ voor de ‘digitally mature’. De opzet van commercetools – met open API’s op basis van cloud-native microservices in een multi-tenant-architectuur – maken het bedrijf versieloos (klanten hebben dus geen last van dure en tijdrovende upgrades) en bijzonder flexibel tegen ongekend lage kosten. commercetools biedt zijn klanten volgens Forrester een commerceplatform voor het bouwen van visionaire commerce-ervaringen tegen een fractie van de kosten en tijd die nodig zouden zijn wanneer ze het zelf zouden doen.

Het B2B-portfolio van commercetools richt zich op de complexiteit van B2B-commerce, zoals het online verplaatsen van complexe en zeer diverse productcatalogi en het aanpassen van de ervaring van verschillende klantgroepen, waarbij ook nog rekening gehouden moet worden met eventuele verschillen in contractvoorwaarden. commercetools begrijpt dat veel B2B-migraties complex zijn, en helpt B2B-bedrijven aan te haken bij de toekomst van commerce en gefaseerd eigentijdse commerce-ervaringen op te zetten.

De baanbrekende headless architectuur en API’s van commercetools geven ondernemingen de volledige controle over hun merken en klantervaringen met aanmerkelijk meer wendbaarheid en zonder de starre beperkingen van traditionele commerce-platforms.

Dirk Hörig, mede-oprichter en CEO van commercetools: “In B2B-commerce is geen sprake van one size fits all. Het is cruciaal om de ervaring voor B2B-kopers precies goed te krijgen; zij verwachten meer, gaan steeds minder vaak in gesprek met iemand van sales, maar onderzoeken producten en diensten zelf online. Met onze software geven we B2B-ondernemingen een concurrentievoordeel door hen te helpen bij het managen van de complexiteit in kanalen en processen, en om wendbaarder en flexibeler te worden om de B2B-koper binnen te halen.”

Kunal Mukherjee-Chakraborty, Group VP & Chief Digital Officer van GrandVision: “Het API-first-karakter van het e-commerceplatform van commercetools helpt GrandVision bij het opbouwen van een wereldwijde best-in-class omnichanneloplossing die modulair is en cloud-native, en die de komende jaren opgeschaald kan worden naar dertig retailbanners in 44 landen.” GrandVision is wereldwijd toonaangevend in de optiek-retail met verkooppunten in meer dan veertig landen, waaronder Pearle in Nederland, België en Oostenrijk.

Om klaar te zijn voor commercetools, moeten bedrijven digitaal vaardig zijn. Of zoals Forrester het noemt: digitally mature. Digitaal vaardige organisaties maken meestal al gebruik van microservices en de public cloud, en hebben een moderne manier van werken. Meer informatie hierover is te vinden in een recent artikel.

Ga voor de uitgebreide versie van het rapport naar deze website.

Over commercetools
commercetools is hét toonaangevende platform voor next generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt te helpen overstappen van beperkende legacy-suites, ontwikkelde commercetools een headless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform dat cloud-native is en gebruikmaakt van flexibele microservices. Met behulp van moderne ontwikkelbouwblokken in een cloudplatform aangeboden door commercetools, kunnen klanten op grote schaal voorzien in de beste commerce-ervaringen binnen elk touchpoint.

commercetools heeft kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Sinds zijn oprichting in 2016 is commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven uit allerlei sectoren, van retail tot productie en van telecommunicatie tot mode.

Meer informatie is te vinden op commercetools.com.
Laatste van commercetools
commercetools is Leader in 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce

Eerste open food-marktplaats Foodl biedt ubiquitous commerce met technologie van commercetools

commercetools en roboticaontwikkelaar Franka Emika verlengen partnerschap
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix

Logo LVTPR
commercetools contact

Logo commercetools

commercetools@lvtpr.nl
  commercetools.com
commercetools sociaal

commercetools tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN