www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

commercetools erkend om B2B-commerce

Volgens rapport van Forrester biedt commercetools klanten een ‘platform om visionaire commerce-ervaringen mee te bouwen’

Amsterdam, 26 mei 2020commercetools, de next-generation commercesoftwareonderneming, is een ‘Strong Performer’ in B2B-commerce volgens de Q2 2020-editie van The Forrester Wave™: B2B Commerce Suites. commercetools is een ‘Strong Performer’ met een score van 5 uit 5 op het gebied van promoties, platformarchitectuur, productvisie en roadmap, en deliverymodel.

Forrester omschrijft commercetools als ‘new-school commerce-tech’ voor de ‘digitally mature’. De opzet van commercetools – met open API’s op basis van cloud-native microservices in een multi-tenant-architectuur – maken het bedrijf versieloos (klanten hebben dus geen last van dure en tijdrovende upgrades) en bijzonder flexibel tegen ongekend lage kosten. commercetools biedt zijn klanten volgens Forrester een commerceplatform voor het bouwen van visionaire commerce-ervaringen tegen een fractie van de kosten en tijd die nodig zouden zijn wanneer ze het zelf zouden doen.

Het B2B-portfolio van commercetools richt zich op de complexiteit van B2B-commerce, zoals het online verplaatsen van complexe en zeer diverse productcatalogi en het aanpassen van de ervaring van verschillende klantgroepen, waarbij ook nog rekening gehouden moet worden met eventuele verschillen in contractvoorwaarden. commercetools begrijpt dat veel B2B-migraties complex zijn, en helpt B2B-bedrijven aan te haken bij de toekomst van commerce en gefaseerd eigentijdse commerce-ervaringen op te zetten.

De baanbrekende headless architectuur en API’s van commercetools geven ondernemingen de volledige controle over hun merken en klantervaringen met aanmerkelijk meer wendbaarheid en zonder de starre beperkingen van traditionele commerce-platforms.

Dirk Hörig, mede-oprichter en CEO van commercetools: “In B2B-commerce is geen sprake van one size fits all. Het is cruciaal om de ervaring voor B2B-kopers precies goed te krijgen; zij verwachten meer, gaan steeds minder vaak in gesprek met iemand van sales, maar onderzoeken producten en diensten zelf online. Met onze software geven we B2B-ondernemingen een concurrentievoordeel door hen te helpen bij het managen van de complexiteit in kanalen en processen, en om wendbaarder en flexibeler te worden om de B2B-koper binnen te halen.”

Kunal Mukherjee-Chakraborty, Group VP & Chief Digital Officer van GrandVision: “Het API-first-karakter van het e-commerceplatform van commercetools helpt GrandVision bij het opbouwen van een wereldwijde best-in-class omnichanneloplossing die modulair is en cloud-native, en die de komende jaren opgeschaald kan worden naar dertig retailbanners in 44 landen.” GrandVision is wereldwijd toonaangevend in de optiek-retail met verkooppunten in meer dan veertig landen, waaronder Pearle in Nederland, België en Oostenrijk.

Om klaar te zijn voor commercetools, moeten bedrijven digitaal vaardig zijn. Of zoals Forrester het noemt: digitally mature. Digitaal vaardige organisaties maken meestal al gebruik van microservices en de public cloud, en hebben een moderne manier van werken. Meer informatie hierover is te vinden in een recent artikel.

Ga voor de uitgebreide versie van het rapport naar deze website.

Over commercetools
commercetools is hét toonaangevende platform voor next generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt te helpen overstappen van beperkende legacy-suites, ontwikkelde commercetools een headless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform dat cloud-native is en gebruikmaakt van flexibele microservices. Met behulp van moderne ontwikkelbouwblokken in een cloudplatform aangeboden door commercetools, kunnen klanten op grote schaal voorzien in de beste commerce-ervaringen binnen elk touchpoint.

commercetools heeft kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Sinds zijn oprichting in 2016 is commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven uit allerlei sectoren, van retail tot productie en van telecommunicatie tot mode.

Meer informatie is te vinden op commercetools.com.
Laatste van commercetools
commercetools en roboticaontwikkelaar Franka Emika verlengen partnerschap

commercetools erkend om B2B-commerce

Commercetools is Leader in B2C-commerce

Logo LVTPR
commercetools contact

Logo commercetools

commercetools@lvtpr.nl
  commercetools.com
commercetools sociaal

commercetools tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4