www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl

Women in Tech komt met een 24 hour virtual conference

Amsterdam, 25 mei - Women in Tech - Global Movement organiseert op 28 mei 2020 's werelds eerste 24 hour virtual conference voor vrouwen in de technologie. Het thema 'Women Taking Up Space' viert vrouwen over de hele wereld die de ruimte innemen die ze moeten innemen om te gedijen in hun professionele en privéleven. De conference begint om 01.00 uur in Parijs (CET) en heeft een non-stop 24 uur durend live programma op verschillende locaties over de hele wereld. Meer dan 150 sprekers uit de hele wereld, waaronder Thailand, Portugal, Israël, Macedonië, Peru, de Verenigde Arabische Emiraten, Frankrijk, Nederland, de VS, Iran, Syrië, Saoedi-Arabië, de UK, Australië, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Kosovo, Zweden en Canada zullen keynotes, panels, interviews en workshops presenteren.

Ayumi Moore Aoki, oprichter van Women in Tech - Global Movement, vertelt: “We leven in ongekende tijden, waarin onze fysieke ruimte wordt uitgedaagd en beperkt, ongeacht geslacht, leeftijd of nationaliteit. Daarom willen we een gesprek stimuleren met vrouwen in de technologie over de hele wereld over hoe de mensheid ruimte op aarde en daarbuiten kan innemen, op een duurzamere en inclusievere manier voor onze toekomst.”

Vrouwen helpen om technologie te omarmen
Met 15.000 leden over de hele wereld die snel in aantal toenemen, is Women in Tech een internationale organisatie met een dubbele missie: de genderkloof dichten en vrouwen helpen technologie te omarmen. Gendergelijkheid staat centraal in haar missie, waarbij de organisatie ernaar streeft om vrouwen en meisjes de nodige vaardigheden en vertrouwen te geven om te slagen in STEM-carrièregebieden. Via onze doelgerichte, prestatiegerichte missie die nauw is afgestemd op de doelstellingen van de Verenigde Naties voor duurzame ontwikkeling, richten we ons op het uitvoeren van onze strategie door vooruitgang en resultaten te stimuleren op vier hoofdpijlers: onderwijs, ondernemerschap, sociale inclusie en wetenschap en innovatie.

Dr. Christyl Johnson, adjunct-directeur voor technologie en onderzoeksinvesteringen bij NASA, de erevoorzitter van Women in Tech, zal het Space-panel leiden waar ze zal discussiëren over "Hoe kunnen ruimtetechnologieën het leven op aarde verbeteren". Andere panelleden zijn: Dr. Holly Gilbert, Director Heliophysics Division (NASA Goddard Space Flight Center) en Dr. Christa Peters-Lidard, Chief Scientist (NASA Goddard Space Flight Center) en Dr. Lori Glaze, Director, Planetary Division.

Tijdens de 24 Hour Virtual World Tour verzorgt de Nederlandse Women in Tech afdeling twee belangrijke sessies:
  1. Op 28 mei 2020 van 14.30 - 16.00 uur geeft Dr. Cara Antoine, President Women in Tech Nederland en lid van de Raad van Bestuur een Leiderschapsworkshop rond het thema “Maak het persoonlijk: ontdek de 5 dimensies van menselijke samenwerking op de werkplek"
  2. Van 18:00 - 20:00 uur op 28 mei 2020 houdt de Nederlandse Women in Tech Chapter een paneldiscussie onder leiding van Dr. Cara Antoine en gemodereerd door Grace Galdos (Brand Manager, SAP) over het onderwerp “Waarom zijn Diversity en Inclusion belangrijk om de COVID-19-crisis te boven te komen? ' Met:
  • Evelyn Jessurun, Senior Development Consultant @ SAP Nederland
  • Dr. Cara Antoine, President & Chairwoman Advisory Board @ Women In Tech Netherlands
  • Marjet Wijn, Sales Director @ SAP
  • Josefine van Zanten, Head of Diversity and Inclusion@ IMD
  • Tanja Kaufmann, People & Culture / Diversity & Inclusion Lead SAP Product Engineering @ SAP SE
  • Lucia Gutierrez Sanchez, Talent, Diversity & Inclusion expert @ Entrepreneur
  • Moderator: Grace Galdos, Brand Manager @ SAP
Women in Tech lanceert 7 nieuwe Women in Tech-landen: Angola, Canada, Peru, Israël, Thailand, de VS en Zuid-Afrika. Deelnemers aan de conference zijn onder meer wereldleiders, rolmodellen en vrouwen in de technologie die hun industrie verdedigen, van AI tot Blockchain, FemTech, Climate Change, HealthTech en Diversity and Inclusion. Vrouwen die in de techniek werken, kunnen zich aanmelden voor het evenement online.

Voor vragen of meer informatie:

Europe - Ayumi Moore Aoki (Founder) (33) 621385234 –
ayumi@women-in-tech.org

North America - Joanna Carson (Event Manager) 416 455 6956 –
joanna@women-in-tech.org

Australia - Peace Mitchell (Australian Ambassador) 0431 615 107 –
peace@women-in-tech.org

Women in Tech in Nederland
Het Nederlandse onderdeel van de Global Women in Tech-beweging werd in juni 2019 gelanceerd op het hoofdkantoor van Elsevier in Amsterdam. 50 personen schreven zich in voor dat lanceringsevenement en meer dan 300 deelnemers waren aanwezig, wat een duidelijk signaal gaf dat er een sterke behoefte was om de Women in Tech-beweging naar Nederland te halen.

Tegenwoordig zijn er bijna 2000 leden en dit ledenaantal groeit snel. De Nederlandse afdeling wordt geleid door Dr. Cara Antoine, President van Women in Tech, Nederland en voorzitter van de Adviesraad, in samenwerking met Executive Advisory Board Members, Lieke Lamb (Trendwatcher en Tech Expert) en Carine de Meyere (COO Global Women in Tech).

Naast maandelijkse webinars, workshops en evenementen, levert de Dutch Chapter impact door middel van een doelgerichte en prestatiegerichte missie die nauw aansluit bij de doelstellingen van de Verenigde Naties voor duurzame ontwikkeling om de genderkloof te dichten en meisjes en vrouwen de nodige vaardigheden en vertrouwen te geven om te slagen op het gebied van technologie.

Women in Tech, Nederland biedt 3 hoofdprogramma's:
  1. Rolmodelprogramma voor alle vrouwen die de menselijke vaardigheden willen leren die nodig zijn om een veelzijdig persoon te zijn in technologie en zaken;
  2. Pitch-programma om pitching-vaardigheden te ontwikkelen en verbindingen te leggen met durfkapitalisten voor ondernemers die een bedrijf starten of opbouwen en voor ondernemers binnen bedrijven en organisaties om te leren hoe ze hun stem kunnen vinden en hun ideeën met succes kunnen communiceren;
  3. Educatief programma dat kansen biedt bij een reeks van Nederlandse technische instituten en universiteiten om hun continue leerproces te ondersteunen en hun toekomstige vaardigheden te bieden die nodig zijn om de loopbaan van vrouwen in technologie te laten groeien.
Links:
Website:  www.women-in-tech.org/nl
LinkedIn:  https://www.linkedin.com/showcase/women-in-tech-netherlands
Laatste van Women in Tech
Women in Tech komt met een 24 hour virtual conference
SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Algoritme van MusicInBrands verkocht aan Private investeerder

Driekwart jongeren vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers

Zyxel Nebula lanceert meest uitgebreide cloud-netwerkoplossing met firewall voor mkb

Digitale Binnenhof Academy van start!

Oracle helpt organisaties de werknemerservaring te verbeteren met Oracle Journeys

easyJet start online pilotenschool voor kinderen

ARAG integreert M-Files en Salesforce voor 360-graden klantbeeld

Marc Lelijveld als enige Nederlander door Microsoft erkend als ‘FastTrack Recognized Solution Architect’ voor Power BI

Visio en Zivver maken veilig mailen toegankelijk voor blinden en slechtzienden

Avaya benoemt Michiel Noordermeer tot Regional Sales Leader Benelux

Onderzoek: Marktleider Albert Heijn verliest rap aan reputatie door te zelfverzekerde houding

Forse stijging fraudemeldingen online shoppen
Women in Tech contact

Logo Women in Tech

Women in Tech sociaal

Women in Tech tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Unit4
Logo Extreme Networks