www.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Snelle toename van thuiswerken zorgt voor een ongekende sterke vraag naar beveiligingsoplossingen; nieuw rapport van Barracuda wijst uit dat MSP’s ook omzet kunnen kwijtraken als ze hun dienstenaanbod niet aanpassen aan de veranderende vraag

Venlo, 25 mei 2020 - Barracuda heeft zijn nieuwste ‘The Evolving Landscape of the MSP Business Report 2020’ uitgebracht. Deze 2020-editie van het jaarlijkse MSP-rapport gaat in op de wereldwijde MSP-markt, nu er voor channelpartners over de hele wereld kansen ontstaan om met hun securityaanbod werknemers te ondersteunen die door het coronavirus massaal thuiswerken.

Wereldwijd hebben bijna 300 MSP’s meegedaan aan het rapport, onder andere uit Nederland, België, Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Uit het rapport blijkt dat MSP’s – ongeacht waar ter wereld ze zich bevinden – staan voor vergelijkbare uitdagingen bij het inspelen op de nieuwe groeikansen die toekomstige securityoplossingen bieden.

Enkele uitkomsten:
  • De meeste MSP’s willen in 2020 hun dienstenaanbod uitbreiden – maar liefst 91 procent van de MSP’s zegt dat ze de komende 12 maanden hun dienstenaanbod willen uitbreiden.
  • Voor de meeste MSP’s zijn managed services de belangrijkste inkomstenbron – volgens 69 procent bieden managed services in 2020 de beste kansen om de omzet te vergroten. Dit is aanzienlijk meer dan in 2019, toen iets meer dan de helft (54%) managed services als belangrijkste groeikans zag.
  • MSP’s geven de voorkeur aan een hybride aanpak – 53 procent verwacht in 2020 meer dan de helft (51%) van hun omzet uit managed services te halen. 45 procent denkt dat managed services tot de helft van hun omzet zal genereren.
  • Securityservices staan hoog op de agenda – endpointbeveiliging, emailbeveiliging en netwerkbeveiliging staan in 2020 bij MSP’s bovenaan de lijst van hun belangrijkste diensten. Ter vergelijking: in 2019 behaalde alleen emailbeveiliging de top-5 van het dienstenaanbod van MSP’s.
  • Groeiende zorgen rond security en een gebrek aan in-house kennis bij eindklanten zorgen voor meer vraag naar service providers – 79 procent van de MSP’s ziet uitstekende kansen in de groeiende zorgen van klanten rond security, vooral omdat er nu veel meer mensen thuis werken. Volgens 72 procent draagt ook het gebrek aan relevante kennis bij eindklanten bij aan nieuwe omzetkansen.
  • De vraag naar managed services neemt toe – 88 procent van de ondervraagde MSP’s ziet een gemiddelde tot sterke toename in de vraag naar securitydiensten.
De uitkomsten van dit jaar wijzen opnieuw op sterke en positieve veranderingen in de perceptie, groei en adoptie van MSP’s, door eindklanten die op zoek zijn naar betaalbare en vertrouwde securityskills om hun kennistekorten op dat gebied aan te vullen en hun data te beschermen tegen cybercriminelen.

“Sinds de ‘Evolving MSP Landscape’ rapporten, hebben we de vraag naar managed services gestaag zien toenemen over de hele wereld. Dit blijkt ook dit jaar weer uit de uitkomsten van ons onderzoek”, zegt Alain Luxembourg, Regional Director Benelux bij Barracuda. “Binnen die toenemende vraag is beveiliging het belangrijkste onderdeel waar bedrijven behoefte aan hebben, zeker gezien de huidige wereldwijde situatie en het feit dat cybercriminelen misbruik proberen te maken van de toegenomen kwetsbaarheid van organisaties.”

Het volledige rapport is hier te vinden: https://barracudamsp.com/globalmspday2020/.

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
SD-WAN is de meest gekozen oplossing voor public cloud-projecten, volgens rapport Barracuda

Onderzoek: zorgen rond security remmen adoptie public cloud

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4