www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

Drie nieuwe Fiber Aggregation Switches met optioneel cloud-beheer

LANCOM betreedt nieuw marktsegment voor switches

Aken — De Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems breidt voor het eerst zijn assortiment switches uit tot het aggregatieniveau met drie krachtige switches voor glasvezelverbindingen. Voor systemen met 10-Gbps-netwerkaansluitingen zorgen deze switches voor een efficiënte onderlinge verbinding. Daarnaast vormen ze de krachtige basis voor applicaties die steeds meer data verbruiken en de groei in het aantal netwerkgebruikers dat met 1 Gbps of meer gelijk aan het niveau van een access switch opereert. Alle nieuwe switches kunnen optioneel worden gemanaged vanuit de cloud door middel van software-defined networking, wat een sterk geautomatiseerde ingebruikname toelaat. Deze oplossing is ideaal voor netwerken binnen bedrijven, overheden of scholen.

Het LANCOM-portfolio van aggregation-switches bestaat in eerste instantie uit drie modellen binnen de XS-switch-reeks. Deze stackable switches bieden verschillende aantallen 10-Gbps downlink-poorten en daarbij uplink-poorten met verschillende snelheden, die ook inzetbaar zijn als stacking-poorten.

De gemanagede 10G fiber aggregation switch LANCOM XS-5110F heeft acht SFP+-poorten en twee extra multi-gigabit (10/5/2,5/1G) Ethernet-poorten. Zo kan hij als knooppunt fungeren voor meerdere access switches of NAS/server-componenten in kleinere, gedistribueerde netwerken. Het stacken kan worden gerealiseerd via de SFP+ downlinkpoorten.

Met de LANCOM XS-5116QF biedt LANCOM voor het eerst een 10G stackable gemanagede fiber aggregation switch voor middelgrote, gedistribueerde netwerken met hoge prestatievereisten. Veertien SFP+-poorten (10G) vormen de hoogwaardige aggregatiebasis voor de aansluiting van secundaire access switches, waarvan er twee zijn ontworpen als multi-gigabit Ethernet combo-poorten. Een uplink met zeer hoge bandbreedte wordt gevormd door de twee extra QSFP+-poorten (40G). Storingsvrij gebruik is mogelijk dankzij switch- of netwerkredundantie die ontstaat door de geïmplementeerde stacking-functionaliteit via de uplink-poorten. Maar ook omdat de voedingscomponenten tijdens het gebruik kunnen worden verwisseld.

Het nieuwe topmodel LANCOM XS-6128QF is een 10G stackable gemanagede fiber aggregation switch. Deze is met name geschikt voor grote, gedistribueerde bedrijfsnetwerken met gevirtualiseerde applicaties. De switch is geoptimaliseerd voor een efficiënte werking en hoge beschikbaarheid. Met in totaal twintig SFP+-poorten (10G), waarvan vier multi-gigabit Ethernet combo-poorten, fungeert deze switch als een hoogwaardig distributieplatform voor secundaire access switches. Een zeer hoge backhaul-capaciteit is beschikbaar via twee QSFP+ (40G) of vier SFP28 (25G) high-speed uplink-poorten. Non-blocking-stacking wordt gerealiseerd door vier speciale SFP-DD (50G) backplane-stacking-poorten. De optionele redundante voedingscomponenten en een ventilatiesysteem die kunnen worden uitgewisseld terwijl de switch in bedrijf is, zorgen voor maximale betrouwbaarheid.

Beveiliging en optioneel cloud-beheer
Alle beschikbare poorten, inclusief de stacking-poorten, zijn gebaseerd op de industriestandaarden. Hierdoor biedt de nieuwe XS-serie van aggregation switches maximale veelzijdigheid en interoperabiliteit. Op het gebied van veiligheid bieden de switches een grote toegevoegde waarden met onder meer een opstartfunctie die hardware-matige bescherming biedt tegen stiekem binnengedrongen malware.

Ook op managementgebied zijn de switches zeer veelzijdig. Ze kunnen worden gemanaged met behulp van de web-GUI, via de command-line of optioneel via de LANCOM Management Cloud. Deze laatste biedt een sterk geautomatiseerd, cloud-gebaseerd management met behulp van de nieuwste software-defined networking-technologieën (SD-LAN) en cloud-compatibel CLI-beheer.

De LANCOM XS-5110F is vanaf juli beschikbaar voor 2.990 euro (excl. BTW) en de LANCOM XS-5116QF volgt in augustus voor 4.990 euro (excl. BTW). Het topmodel LANCOM XS-6128QF is vanaf oktober verkrijgbaar voor 12.990 euro (excl. BTW).

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM R&S Unified Firewalls bieden miljoenen IoT-apparaten bescherming tegen Ripple20

Levelfour is de nieuwe MSP-partner van LANCOM Systems

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4