www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Marcommit

OutSystems voegt functionaliteiten toe aan platform om toegankelijkheid voor eindgebruikers te bevorderen

Global Accessibility Awareness Day vraagt aandacht voor digitale inclusiviteit

Utrecht – OutSystems kondigt op Global Accessibility Awareness Day aan meer dan zeventig functionaliteiten toegevoegd te hebben aan het low-code platform. Wereldwijd zijn er meer dan 1,3 miljard mensen met een handicap, het is belangrijk dat applicaties gebouwd op het low-code platform ook voor hen toegankelijk zijn. Dankzij de nieuwe functionaliteiten voldoen web- en mobiele applicaties die op het ontwikkelplatform zijn gemaakt snel en gemakkelijk aan de hoogste toegankelijkheidsnormen en regelgeving op dit gebied. Tegelijkertijd worden goede gebruikerservaringen behouden en wordt aan de hoogste schaalbaarheids- en beveiligingseisen voldaan.

Vandaag de dag is toegankelijkheid van websites en applicaties een vereiste. Onderzoek toont aan dat slechts één toegankelijkheidsklacht organisaties ongeveer 10.000 dollar aan onderzoekskosten kost. In 2019 werd in de VS op werkdagen elk uur één toegankelijkheidszaak aangespannen. Het snel lanceren van nieuwe applicaties hoeft niet in strijd te zijn met voldoen aan de hoogste toegankelijkheidsnormen. Daarom heeft OutSystems nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan het low-code platform, waarmee ontwikkelaars toegankelijke apps kunnen maken voor het web en mobiel.

"Steeds meer mensen zijn afhankelijk van digitale diensten voor bijna alles: van winkelen en werken op afstand tot onderwijs en gezondheidszorg. Het is nu belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat deze digitale platforms voor iedereen toegankelijk zijn", zegt Goncalo Gaiolas, VP Product bij OutSystems. "Het bouwen van apps met een grote toegankelijkheid is een wettelijke verantwoordelijkheid, maar nog meer zien wij het als een morele verantwoordelijkheid. App-ontwikkelaars moeten ervoor te zorgen dat websites en mobiele applicaties toegankelijk zijn voor iedereen zodat niemand wordt uitgesloten van de producten en diensten die zij nodig hebben."

Een greep uit de toegevoegde functionaliteiten:
  • Accessibility-Ready Development Accelerators helpen bedrijven bij het versnellen van de ontwikkeling van apps die voldoen aan de hoogste toegankelijkheidsnormen, zoals de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1 AA). De meer dan 70 UI-patronen, widgets en schermsjablonen voldoen aan de WCAG 2.1 AA en bevatten voorgedefinieerde semantische tags, ARIA-rollen en styling (typografie, contrastverhoudingen, tussenruimte en navigatie). Hierdoor is er minder codeerwerk nodig om toegankelijke interfaces te implementeren, zoals carrousels, accordeons en een drop-down zoekbalk.
  • Volledig aanpasbare toegankelijke interfaces. Ontwikkelaars kunnen ook eigen maatwerk UI-patronen en interfaces op een volledig toegankelijke manier creëren, hoe complex deze ook zijn. Daarnaast kunnen diverse stijl componenten en CSS- en Javascript-componenten worden toegevoegd.
  • De OutSystems Live Style Guide stelt organisaties in staat om een toegankelijk ontwerpsysteem te creëren dat voldoet aan hun unieke merkstijl. Daarnaast kunnen componenten gemakkelijk hergebruikt worden voor verschillende applicaties. Dit helpt organisaties bij het verminderen van dubbel werk en het verzekeren van consistentie.
Humana maakt gebruik van OutSystems en de nieuwe functionaliteiten: "Toegankelijkheid draait om inclusiviteit", zegt Bruce Buttles, Digital Channel Director van Humana. "Bij Humana streven we ernaar om onze digitale ervaringen voor iedereen beschikbaar te maken. Nu toegankelijkheid is ingebouwd in onze apps zijn we nog dichter bij ons doel. Nog niet eerder was wendbaarheid zo een belangrijk onderdeel bij de ontwikkeling van apps. De hoeveelheid voorgeprogrammeerde componenten maakt een enorm verschil in onze time to market van nieuwe oplossingen. Het is een van de redenen waarom we voor OutSystems hebben gekozen. Ik ben enthousiast over hoe zij het product voortdurend verder ontwikkelen om mij te helpen aan de behoeften van mijn klanten te voldoen."
Laatste van OutSystems
OutSystems verkrijgt investering van 150 miljoen dollar en waardering van 9,5 miljard dollar

Transfer Solutions ontwikkelt Talent Enable-app voor stichting Everyday Heroes

Phact ontwikkelt IoT-software voor autonome tractor AgXeed

Logo Marcommit
OutSystems contact

Logo OutSystems

+31(0)346 583 000
  www.outsystems.com
OutSystems sociaal

OutSystems tweets

Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Pegamento
Logo Thinkwise
Logo Visma | Raet