Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

CNBB investeert in Wyzetalk, een oplossing voor werknemersbetrokkenheid

Investering zal worden gebruikt voor een succesvolle marktintroductie in Nederland en verdere Europese groei

Utrecht, 20 mei 2020 – De Nederlandse investeringsmaatschappij CNBB Venture Partners heeft een investering van meerdere miljoenen euro’s gedaan in Wyzetalk, een snelgroeiend bedrijf voor digitale werknemersbetrokkenheid. Wyzetalk verbindt grote organisaties met hun non-deskmedewerkers via een software-oplossing om de communicatie te verbeteren, de betrokkenheid van werknemers te vergroten en de bedrijfsprestaties te stimuleren. Vanuit het hoofdkantoor in Utrecht zullen Wyzetalk en CNBB nauw samenwerken om de Europese footprint op korte termijn te vergroten.

CNBB besloot in Wyzetalk te investeren vanwege de unieke waardepropositie en onderscheidende doelgroep. Terwijl andere aanbieders van interne communicatietools zich voornamelijk richten op kantoormedewerkers en peer-to-peer-contact, stelt Wyzetalk bedrijven in staat om te communiceren met grote en complexe groepen non-deskmedewerkers. Ook biedt de oplossing van Wyzetalk de mogelijkheid om feedback van werknemers te verzamelen op een gestructureerde en meetbare manier.

CNBB en Wyzetalk zien de noodzaak van dit soort communicatie vooral bij organisaties waar gezondheid, veiligheid en hygiëne van het grootste belang zijn, en waar verschillen in cultuur en taal en het werken op verschillende locaties een uitdaging vormen. Met sectorspecifieke expertise en advies op het gebied van best practices, biedt Wyzetalk professionele ondersteuning aan interne communicatieteams.

Wyzetalk, opgericht in 2012 door Gys Kappers (CEO) en Gerhard Pretorius (CTO), heeft al een indrukwekkende staat van dienst met internationale klanten in de mijnbouw, olie en gas, productie, detailhandel en horeca. Kappers is een Nederlandse ondernemer wiens familie in de jaren vijftig naar Zuid-Afrika emigreerde. Hij heeft het bedrijf onlangs 'thuis' gebracht door het hoofdkantoor in Utrecht te vestigen. Tegenwoordig gebruiken meer dan 600.000 medewerkers de oplossingen wereldwijd. Onlangs kondigde Wyzetalk de samenwerking aan met haar eerste Nederlandse klant, Reederei Nord.

Lucas Brentjens, Managing Partner CNBB en voorzitter van de Europese raad van bestuur: “De oplossing van Wyzetalk om met grote groepen non-deskmedewerkers te communiceren speelt in op een bestaande marktvraag. Zeker als het gaat om belangrijke informatie, zoals veiligheidsvoorschriften, kan een always-on communicatiekanaal het verschil maken. We zijn daarom erg blij met onze investering in Wyzetalk. De kwaliteit van het product, de expertise van het team en de goede relatie met Gys, geven ons het vertrouwen in een succesvolle samenwerking.”

“Gedurende 2019 hebben we niet alleen gezocht naar een investeerder, maar ook een partner om onze ambitieuze Europese groeistrategie te realiseren. We zijn blij dat we deze partner hebben gevonden in CNBB. Lucas Brentjens en Arco van Nieuwland hebben enorm veel ervaring in de Europese softwaremarkt, waardoor ze uitstekende mentoren zijn. Hun vertrouwen in Wyzetalk is een compliment, maar bevestigt tegelijkertijd dat ons werk ertoe doet. Samen met CNBB werken we aan verdere groei, zodat nog meer bedrijven beter, makkelijker en efficiënter kunnen communiceren met hun non-deskmedewerkers”, zegt Gys Kappers.

Iris Rietveld
wyzetalk.nl@mslgroup.com

WYZETALK
Wyzetalk, opgericht in Zuid-Afrika in 2012 en met het hoofdkantoor gevestigd in Utrecht, is een toonaangevend bedrijf voor medewerkersbetrokkenheid dat grote organisaties met hun eerstelijnsmedewerkers verbindt om de communicatie te verbeteren, de betrokkenheid te vergroten en de bedrijfsprestaties te stimuleren. Sinds de lancering van het product in 2014 heeft Wyzetalk zich ontwikkeld tot een ‘fully managed services’ bedrijf met meer dan 100% groei per jaar. Tegenwoordig gebruiken meer dan 600.000 werknemers in de detailhandel, horeca, mijnbouw en scheepvaart de oplossingen van Wyzetalk.

CNBB
CNBB Venture Partners is een softwaregerichte investeringsmaatschappij die ondernemers ondersteunt bij het realiseren van hun groeiambities door middel van kapitaal en strategische ondersteuning. Opgericht in 2007, doet CNBB risicokapitaal- en private equity-investeringen in Europa vanuit kantoren in Rotterdam en Antwerpen.CNBB treedt op als actieve investeerder in financiële, strategische en operationele zin. Via een internationaal netwerk en expertise in het internationaal uitbreiden van bedrijven, biedt CNBB ook ondernemers krachtige ondersteuning om hun internationale groeiambities waar te maken.

PRESS BOX
Voor eerdere publicaties over Wyzetalk, klik hier.
Laatste van Wyzetalk
CNBB investeert in Wyzetalk, een oplossing voor werknemersbetrokkenheid
Wyzetalk contact

Logo Wyzetalk

www.wyzetalk.nl
Wyzetalk sociaal

Wyzetalk tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Shippeo
Logo Pure Storage
Logo Greenhouse Datacenters