www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Steeds meer Nederlanders kiezen een uitvaartverzekering

We worden geboren, maar gaan ook dood. Geboren worden is een blijde gebeurtenis, maar het dood gaan is vaak een droevig afscheid. Helaas hebben we wel een of meerdere keren tijdens ons leven er mee te maken. Voordat we zelf sterven is het belangrijk dat de alles voor de uitvaart is vastgelegd. Het zou toch niet goed zijn dat als je overlijdt je nabestaanden de uitvaart moeten regelen. Voordat je doodgaat, kun je je uitvaart helemaal zelf vastleggen. Dat doe je bij een uitvaartverzekeringsmaatschappij. Je kunt tijdens het afsluiten van een uitvaartverzekering al je wensen kenbaar maken. Ondanks dat het belangrijk is dat heel de uitvaart vast is gelegd, zijn er toch nog veel Nederlanders die geen uitvaartverzekering hebben. Er zijn er ook die zelf gespaard hebben om de uitvaart te bekostigen. Met het gespaarde bedrag kunnen dan de nabestaanden de uitvaart betalen. Wanneer er geen uitvaartverzekering is afgesloten zullen de nabestaanden wel nog alles moeten regelen voor de uitvaart.

Het regelen van de uitvaart
Wanneer je zelf een uitvaartverzekering wilt afsluiten, moet je er een nemen die bij je past. Er zijn namelijk meerdere uitvaartverzekeringsmaatschappijen. Je moet die nemen die het beste bij je past en die aan je wensen kan voldoen. Je moet voor het vastleggen van een uitvaart op veel verschillende zaken letten. Je moet op de eerste plaats weten of je begraven of gecremeerd wil worden. Het aantal crematies neemt nog steeds toe. De eerste crematie in Nederland was in 1914. Na die crematie is het aantal Nederlanders die zich laten cremeren sterk gestegen. Tegenwoordig worden er meer overledenen gecremeerd dan begraven. Een crematie kost minder dan het begraven. Na een begrafenis komen ook nog de kosten van een grafsteen en grafrechten die jaarlijks betaald moet worden.

Tijdens het gesprek dat je hebt met de vertegenwoordiger van de uitvaartverzekeringsmaatschappij kun je je wensen kenbaar maken. Hierbij kun je de kist uitzoeken, de muziek, hoe de dienst moet verlopen, hoe het condoleren moet verlopen en de eventuele koffietafel. Je kunt ook een borrel laten schenken met lekkere warme hapjes of belegde broodjes. Het is natuurlijk wel zo dat hoe groter het wensen pakket wordt, hoe hoger de maandelijkse premie zal worden. Het is daarom ook belangrijk dat je op jonge leeftijd zo’n uitvaartverzekering afsluit. Hoe eerder je dat doet, hoe lager de maandelijkse premie zal bedragen.

Het gemak van een uitvaartverzekering
Wanneer je komt te overlijden hoeft de nabestaande dat alleen maar door te geven aan de maatschappij. Vanaf dat moment word je alles uit handen genomen als er een naturaverzekering is afgesloten. Is er een kapitaalverzekering afgesloten, dan krijgen de nabestaanden een bedrag uitgekeerd om de begrafenis of crematie mee te bekostigen. Het bedrag zal in de meeste gevallen de uitvaart kunnen dekken. Het is afhankelijk van het pakket dat er was afgesproken.
Laatste van Totaalbesparen.com
Steeds meer Nederlanders kiezen een uitvaartverzekering

Zorgverzekering vergelijken en direct afsluiten

Wat is de beste zorgverzekering voor 2020?
Totaalbesparen.. contact

Logo Totaalbesparen.com

Totaalbesparen.. sociaal

Totaalbesparen.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Shippeo
Logo Pure Storage
Logo Greenhouse Datacenters