www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Onderzoek Auth0: meeste applicatieontwikkelteams vertrouwen meer op SaaS-services dan op intern bouwen

Nieuw onderzoek naar gedrag en gebruikspatronen van applicatiebouwers

Bellevue, Washington – 20 mei 2020 – De meeste ontwikkelteams hebben meer vertrouwen in SaaS-services dan in intern bouwen. Dat blijkt uit het 2020 State of Application Assembly-onderzoek van Auth0, het identiteitsplatform voor applicatiebouwers. De meerderheid van de ontwikkelteams wendt zich tot best-in-class SaaS-services en de flexibiliteit van API’s voor het bouwen van unieke features en functionaliteiten in de apps waarvoor zij elk jaar verantwoordelijk zijn.

Op basis van het wereldwijde onderzoek onder 426 technische professionals in uiteenlopende rollen (ontwikkelaars, engineers, CTO's, directors of engineering en softwarearchitecten) en werkzaam bij bedrijven van variërende grootte, concludeert Auth0 dat 51 procent van de respondenten verantwoordelijk is voor het bouwen van twee tot vijf apps per jaar. Meer dan een kwart (28 procent) bouwt zes tot tien apps per jaar. Driekwart van deze apps wordt gebruikt voor externe doelgroepen. Er zijn momenteel meer dan 4,1 miljoen apps beschikbaar in toonaangevende appstores. Hieruit blijkt de enorme ontwikkeling waar applicatiebouwers voor verantwoordelijk zijn.

Het onderzoek had als doel het gedrag van applicatieontwikkelaars te peilen rond verschillende services. Onder meer de volgende bevindingen kwamen uit het onderzoek naar voren:
  • 74 procent van de betaalde applicaties werd door de respondenten uitbesteed. Stripe was de voornaamste toolkeuze.

• 71 procent van de applicaties waarvoor berichtenverkeer nodig is werd door de respondenten uitbesteed. Hierbij was Twilio veruit de meest gekozen tool.

• De derde onderzochte service was verificatie. Verificatie was onderdeel van 83 procent van de gebouwde applicaties. De cijfers voor het uitbesteden van verificatie lagen lager dan de cijfers van de andere twee services – 58 procent werd uitbesteed.
Kris Imbrechts, Regional Director, Northern & Southern Europe bij Auth0: “Bedrijven voelen een een hoge urgentie als het gaat om de ontwikkeling van applicaties, zeker in de huidige omstandigheden. Dat in-house bouwen de snelste weg is, is een misverstand. Maar al te vaak gaat het over aparte, complexe projecten die nieuwe uitdagingen en bedrijfsontwikkelingen niet makkelijk kunnen verwerken. In-house bouwen lijkt op dit moment misschien sneller, maar zorgt mogelijk voor veel complexiteit in een later stadium. Een SaaS-oplossing kan dan uitkomst bieden.”

Omdat een aanzienlijk percentage bedrijven nog steeds intern verificatietools bouwt – en omdat verificatie een onderdeel is van de meeste apps – zijn applicatieteams in staat om hun processen te stroomlijnen en de efficiëntie te vergroten met behulp van een externe IDaaS-tool.

Vanwege de tijdsdruk die app-lanceringen met zich meebrengen, zien teams af van interne ontwikkeling en kiezen ze voor microservices – app-‘bouwstenen’ – die mogelijkheden en functies bieden die vrijwel onmogelijk zelf te bouwen en te onderhouden zijn. Door te vertrouwen op services van derden die aan hun specifieke behoeften zijn aan te passen, heeft het team aanzienlijk meer ruimte om zich op de belangrijkste innovatie en speed-to-market te concentreren.

Martin Gontovnikas, VP Marketing and Growth bij Auth0: "De resultaten uit het onderzoek bevestigen een trend van applicatieontwikkelingsteams die bij het bouwen van apps steeds meer afhankelijk zijn van API's van de eerste en derde partij en externe SaaS-services. Op die manier kunnen ze tegelijkertijd de time-to-market verkorten en de volledigheid en beveiliging van apps vergroten. Of het nu gaat om betalingen, berichten of verificatie, deze enquête laat zien dat teams steeds vaker kiezen voor een 'must-have SaaS stack' om de ontwikkeling te versnellen en hen in staat te stellen zich te concentreren op hun kernproduct."

De overstap naar uitbestedingsservices die beproefd en volledig aanpasbaar zijn, geeft applicatieteams bij innovatie en implementatie een voorsprong op de concurrentie. In 2022 heeft 90 procent van alle apps microservice-architecturen die de mogelijkheid voor het ontwerpen, debuggen, bijwerken en gebruiken van code van derden verbeteren. In combinatie met flexibele of DevOps-benaderingen en -methoden kunnen bedrijven digitale innovatie aanzienlijk sneller stimuleren. Dat kan vijftig tot honderd keer (of meer) sneller dan met traditionele benaderingen.

Meer informatie en alle onderzoeksresultaten zijn te vinden in de State of Application Assembly.

Over Auth0
Auth0 is het eerste identiteitsmanagement platform voor appbouwers, en de enige identiteitsoplossing die nodig is voor op maat gemaakte applicaties. Missie van het bedrijf is het beschermen van identiteiten wereldwijd, zodat innovators kunnen blijven innoveren. Auth0 biedt de eenvoud, schaalbaarheid en expertise om identiteiten te schalen en te beschermen in elke applicatie, voor elke doelgroep. Auth0 beveiligt elke dag meer dan honderd miljoen logins. Zo biedt het bedrijven het vertrouwen om betrouwbare en eersteklas digitale ervaringen aan te bieden aan hun klanten wereldwijd.

Meer informatie is te vinden op de website of volg Auth0 via Twitter.
Laatste van Auth0
9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Europese Dag van de Privacy: een checklist voor het beveiligen van je persoonlijke informatie

Logo LVTPR
Auth0 contact

Logo Auth0

Auth0 sociaal

Auth0 tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis