www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Whizpr

Dell Technologies Cloud en Google Cloud introduceren hybride opslagoplossing

Nieuwe innovaties in Dell Technologies Cloud helpt organisaties om implementaties te versnellen en te vereenvoudigen

Samenvatting
  • Dell Technologies Cloud en Google Cloud werken samen om het beheer van private en publieke cloud-opslag te vereenvoudigen.
  • De verbeteringen in Dell Technologies Cloud ondersteunen moderne en traditionele toepassingen op verschillende cloudlocaties dankzij VMware Tanzu Kubernetes Grid en VMware Cloud Foundation 4.0.
  • Dell Technologies On Demand met - optionele - abonnementskeuzes en -diensten biedt organisaties meer keuzemogelijkheden om snel een hybride cloud te implementeren, en is nu ook beschikbaar met een kleiner uitgangspunt.
  • VMware Cloud op Dell EMC biedt klanten uitgebreide mogelijkheden om hun infrastructuur te moderniseren en initiatieven voor bedrijfscontinuïteit te ondersteunen.
  • De SD-WAN-oplossing (VMware) biedt nu extra apparaten en softwarefuncties voor het moderniseren van het netwerk, waardoor de prestaties van de applicaties en de bedrijfscontinuïteit worden verbeterd.
Amsterdam, 20 mei 2020 - Dell Technologies en Google Cloud introduceren Dell Technologies Cloud OneFS voor Google Cloud, om organisaties te helpen de exponentiële groei van data en toepassingen onder controle te houden en de flow van bestanden over hun private clouds en Google Cloud te vergemakkelijken.

Dell Technologies verlaagt hiermee voor veel bedrijven de drempel naar de hybride cloud en verbetert ook de mogelijkheden voor hybride cloud-implementaties met extra verbeteringen in Dell Technologies Cloud. Klanten kunnen nu met meer flexibiliteit hun workloads in publieke en private clouds verplaatsen. Ze kunnen de hybride cloudstrategie toepassen die het beste bij hun behoeften past en tegelijkertijd de kosten verlagen. Volgens onderzoeksbureau Forrester kunnen klanten die Dell Technologies Cloud drie jaar gebruiken, een verhoogd rendement op hun investering realiseren van meer dan 170% en zo hun kosten in minder dan zes maanden terugverdienen¹.

"Data en workloads heb je overal - aan de edge, in datacenters en publieke clouds. En terwijl data en apps in aantal steeds maar groeien, zijn de IT-middelen en -budgetten vaak beperkt. Om bedrijven in staat te stellen hun data om te zetten in competitieve differentiators, hebben ze een manier nodig om die data en workloads perfect en consistent te beheren, ongeacht waar ze zich bevinden", zegt Deepak Patil, senior VP en general manager, Cloud Platforms & Solutions, Dell Technologies. "Dell Technologies Cloud brengt het beste van de publieke cloud naar het datacenter en het beste van het datacenter naar de publieke cloud, zodat bedrijven minder tijd hoeven te besteden aan het beheer van hun infrastructuur en meer tijd hebben om toegevoegde waarde aan hun klanten te bieden."

Hybride cloud voor opslag van bestanden
OneFS voor Google Cloud levert een native cloud-ervaring die de schaalbaarheid en prestaties van Dell EMC Isilon, de nummer één van schaalbare netwerkgebonden storagesystemen², combineert met de analytics en computing-diensten van Google Cloud. Bedrijven kunnen nu eenvoudig toegang krijgen tot HPC (High Performance Computing) en veeleisende workloads - tot wel 50 petabytes groot - migreren in één enkel bestandssysteem tussen on-premise Dell Technologies systemen en Google Cloud. Zonder dat ze aanpassingen aan hun applicaties hoeven door te voeren.

Volgens een recent rapport van de Enterprise Strategy Group (ESG) zijn bestandsdata vaak goed voor ten minste de helft van de on-premise gegevens van een organisatie, maar wordt slechts een heel klein deel ervan opgeslagen in publieke clouds, voornamelijk als gevolg van beperkingen op vlak van prestaties en schaalbaarheid³. Neem bijvoorbeeld de media- en entertainmentindustrie. Videobestanden met 4K-resolutie vragen terabytes aan opslagruimte en vereisen opslag met hoge transfersnelheden en minimale vertraging. Hierdoor is het voor productiebedrijven vaak een uitdaging om de workload van grote bestanden in publieke clouds te beheren. Maar, nu met OneFS voor Google Cloud, kunnen ze gemakkelijk in private en publieke clouds werken met dezelfde bewerkingen en hebben ze de flexibiliteit om te schalen als dat nodig is.

"We zijn er trots op dat we met Dell Technologies samenwerken om onze klanten hoogwaardige, schaalbare cloud-storageservices te leveren dankzij OneFS for Google Cloud", aldus Rich Sanzi, vice president Engineering bij Google Cloud. "Door deze samenwerking kunnen klanten sneller en efficiënter gebruik maken van de opslagoplossingen van Dell Technologies via Google Cloud en hebben ze toegang tot de beste oplossingen voor bestandsopslag in een hybride cloudomgeving.”

Een moderne app-ervaring in elke cloud
Met deze recente ontwikkelingen binnen Dell Technologies Cloud, die de infrastructuur en diensten in het hele Dell Technologies portfolio integreert, kunnen organisaties applicaties in elke cloud gebruikvriendelijker maken, de cloud-native skills gap dichten en het maximale uit hun volledige infrastructuur halen.

Het Dell Technologies Cloud Platform biedt tevens een eenvoudig en direct pad naar Kubernetes vanuit één enkele omgeving, met ondersteuning voor zogenaamde container-workloads en traditionele virtuele machines op dezelfde Dell EMC VxRail infrastructuur. Deze aanpak integreert VMware Cloud Foundation 4.0 en Dell EMC VxRail in één oplossing, waardoor een consistente aanpak op alle cloudlocaties mogelijk is. VMware-beheerders kunnen vanuit één enkele managementomgeving met de vertrouwde tools moderne apps beheren die zowel containers als virtuele machines combineren.

Adoptiebarrières wegnemen en ondersteuning uitbreiden
Met het Dell Technologies Cloud Platform abonnementsmodel en de implementatieservices, die beiden beschikbaar zijn via Dell Technologies On Demand, hebben klanten nu meer keuzemogelijkheden voor het gebruik van cloudinfrastructuur en kunnen ze na amper twee weken al aan de slag. Met nieuwe configuratieopties voor nodes die slechts vier nodes omvatten, kunnen klanten hun weg naar de hybride cloud tegen ongeveer de helft van de kosten starten, met een kleinere footprint en kunnen ze hun cloud in de loop van de tijd uitbreiden.

Het Dell Technologies Cloud-platform biedt klanten een oplossing in eigen beheer. Voor klanten die op zoek zijn naar een cloudservice, kondigde Dell Technologies vandaag ook de volgende generatie VMware Cloud on Dell EMC aan, met een 42 rack-units infrastructuur, een verdubbeling van het aantal ondersteunde processorkernen, geheugenopties en NVMe all-flash opslag. De cloudservice is nu ook gecertificeerd voor VMware Horizon om de bedrijfscontinuïteit te ondersteunen door de levering van virtuele desktops en applicaties aan werknemers die op afstand werken. En ook aan hulpverleners in ziekenhuizen en klinieken. VMware Cloud on Dell EMC, dat datacenter as-a-service mogelijkheden biedt, biedt klanten een eenvoudigere, veiligere en schaalbare infrastructuur op hun on-premise datacenter en edge.

Modern netwerk met SD-WAN
Dell Technologies Cloud breidt daarnaast zijn netwerkmogelijkheden uit met nieuwe updates voor Dell EMC SD-WAN Solution powered by VMware. Klanten krijgen nu meer toepassingen en bandbreedtecapaciteit voor een snelle implementatie van SD-WAN met één enkele oplossing. Dit helpt de prestaties te verbeteren voor veeleisende workloads, zoals VOIP, videostreaming en VDI, en zorgt voor verbeterde prestaties van de applicaties en voor de bedrijfscontinuïteit.

Matt Eastwood, Senior Vice President Enterprise Infrastructure, Cloud, Developers and Alliances: "Wat we zien is dat meer bedrijven denken als vernieuwers. Ze erkennen dat ze zowel publieke en private clouds nodig hebben als de technologische basis om de flexibiliteit, schaalbaarheid en snelheid te leveren. Het is belangrijk om niet de ene cloud of over de andere heen te schuiven, maar om de eenvoudige, consistente bewerkingen over alle clouds heen te leveren. Dit is wat Dell en Dell Technologies Cloud goed kunnen doen. Het partnerschap met Google en de verbeteringen in het eigen portfolio geven klanten een betere controle over hun workloads in hun hele infrastructuur.”

Aanvullende bronnen:
-------------
  • 1 Forrester Studie "The Total Economic Impact of Dell Technologies Cloud" in opdracht van Dell Technologies, VMWare en Intel Corporation, mei 2020. Resultaten op basis van acht klanteninterviews over de kostenbesparingen en zakelijke voordelen van het hybride cloud platform van Dell Technologies Cloud. De werkelijke resultaten zullen variëren. Volledig rapport: https://www.delltechnologies.com/en-us/solutions/cloud/dell-technologies-cloud.htm#overlay=/collaterals/unauth/analyst-reports/solutions/cost-savings-and-business-benefits-enabled-by-dtc.pdf
  • 2 IDC WW Quarterly Enterprise Storage Systems Tracker, 2019Q4, 12 maart 2020 - Vendor Revenue.
  • 3 Enterprise Strategy Group - Performance Testing van Dell Technologies Cloud OneFS voor Google Cloud, schatting op basis van vergelijking van openbaar beschikbare specificaties en resultaten van prestatiebenchmarking voor de NAS-oplossing van een concurrerende leverancier en Dell Technologies Cloud OneFS, beide op Google Cloud. De werkelijke resultaten kunnen variëren.
Laatste van Dell Technologies
Dell Technolog.. contact

Logo Dell Technologies

sales_nl@dell.com
  www.dell.com/nl-nl

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Shippeo
Logo Pure Storage
Logo Greenhouse Datacenters