www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Yellow Communications

Solvinity lanceert Security Awareness Service

Amsterdam, 20 mei 2020Solvinity breidt zijn portfolio uit met een Security Awareness Service. De nieuwe dienst helpt medewerkers van klanten bewuster om te gaan met informatietechnologie, om zo de algemene weerbaarheid van organisaties te verhogen. Het aanbod maakt deel uit van het brede pakket Secure Managed IT Services waarmee Solvinity zich richt op organisaties met hoge beveiligingseisen.

Op technisch gebied zijn de afgelopen jaren grote stappen gemaakt om organisaties beter te beveiligen, maar de mens blijft bij veel organisaties een zwakke schakel. “We weten dat zelfs ervaren medewerkers met goede kennis van IT-systemen door een ondoordachte handeling onbedoeld een beveiligingsincident kunnen veroorzaken”, stelt Hans van den broek, CEO van Solvinity. “Nu structureel op afstand wordt gewerkt, zien we dat deze risico’s verder toenemen. Bijvoorbeeld doordat werk en privé door elkaar lopen of door de introductie van nieuwe toepassingen. Ook worden actieve pogingen gedaan om misbruik te maken van de Covid-19 crisis. Met deze nieuwe dienst bieden wij een continu bewustwordingsprogramma.”

Solvinity geeft de medewerkers van zijn klanten inzicht in de risico’s die werken met IT met zich meebrengt en zorgt ervoor dat iedereen weet wat ze moeten doen als het onverhoopt toch een keer fout zou gaan. “Door mensen voortdurend op een vriendelijke manier bewust te maken van hun verantwoordelijkheid, weet Solvinity uit ervaring dat medewerkers ook elkaar steeds beter op de hoogte houden”, zegt Van den Broek. “We bouwen aan een cultuur waarin iedereen alert is en vergissingen bespreekbaar zijn.”

Solvinity wil een verandering teweegbrengen waarbij iedere medewerker een gedeelde verantwoordelijkheid voelt voor de veiligheid van de organisatie. “Dat is iets waar je als organisatie continu mee bezig moet zijn. Wij doen dit zelf al jaren, bijvoorbeeld met voorlichtingsprogramma’s en regelmatige phishing tests voor onze eigen medewerkers”, vertelt Van den Broek. “Onze klanten zien het resultaat en vroegen ons iets vergelijkbaars te doen voor hun organisatie. Met deze Security Awareness Service komen we nu op een flexibele en laagdrempelige manier aan die wens tegemoet.”

Het doorlopende Security Awareness programma bestaat uit diverse modules die worden afgestemd op de specifieke wensen en eisen van de klant. Voor sommige organisaties kan dat een aanvulling zijn op de inspanningen die ze zelf op dit gebied al leveren. Anderen willen die verantwoordelijkheid graag volledig uitbesteden. Voor iedere klant bekijkt Solvinity welke oplossing het beste aansluit bij de bestaande situatie.

De Security Awareness Service wordt aangeboden als ‘Solution Block’. Solution Blocks zijn aanvullende diensten op het serviceportfolio van Solvinity. De Security Awareness Service bestaat in de basis uit een e-learning programma (beschikbaar in acht talen) met diverse campagnematerialen die zijn ontwikkeld door een zeer ervaren organisatie in security awareness, waarmee Solvinity een samenwerkingsverband is aangegaan. De dienst is eenvoudig uit te breiden met onder meer een online security audit en diverse trainingen, praktijktests en simulaties.

Meer informatie over de Security Awareness Service vindt u hier.

Over Solvinity
Solvinity levert Secure Managed IT Services in de public, private en hybrid cloud voor organisaties met hoge beveiligingseisen. De diensten van Solvinity bestaan onder meer uit innovatieve cloud solutions, outsourcing, managed hosting en werkplekoplossingen zoals Lango Workspace. Voor organisaties die zelf software ontwikkelen biedt Solvinity oplossingen zoals Integrated Delivery en ‘Stretched’ DevOps. De organisatie onderscheidt zich met zeer hoge standaarden voor cybersecurity en certificeringen volgens nationale en internationale normen als ISO 27001, ISO 14001, ISO 9001, SOC 1, SOC 2 en NEN 7510. Solvinity levert diensten aan onder andere de (rijks-)overheid, waaronder het ministerie van Justitie en Veiligheid, gemeenten en toonaangevende organisaties in de financiële en zakelijke dienstverlening, waaronder Trans Link Systems (OV-chipkaart), TNO, ING Bank, Ahold en ONVZ. Solvinity heeft ruim 250 medewerkers, verspreid over vier vestigingen in Amsterdam, Assen, Amersfoort en Den Bosch. In 2019 haalde het bedrijf een jaaromzet van 47,8 miljoen euro. Kijk voor meer informatie op www.solvinity.com, of volg Solvinity op Twitter en LinkedIn.

Voor meer persinformatie
Solvinity Persdesk
Marlieke Tijman
solvinity@yellow-communications.com