www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Commercetools is Leader in B2C-commerce

Volgens rapport van Forrester biedt commercetools klanten een ‘platform om visionaire commerce-ervaringen mee te bouwen’

Amsterdam, 20 mei 2020commercetools, de next-generation commercesoftwareonderneming, is een ‘Leader’ in B2C-commerce volgens de Q2 2020-editie van The Forrester Wave™: B2C Commerce Suites. commercetools ontving de hoogst mogelijke score in de categorieën promoties, platformarchitectuur, productvisie en roadmap, en deliverymodel.

Forrester omschrijft commercetools als ‘new-school commerce-tech’ voor de ‘digitally mature’. De opzet van commercetools – met open API’s op basis van cloud-native microservices in een multi-tenant-architectuur – maken het bedrijf versieloos (klanten hebben dus geen last van dure en tijdrovende upgrades) en bijzonder flexibel tegen ongekend lage kosten. commercetools biedt zijn klanten volgens Forrester een commerceplatform voor het bouwen van visionaire commerce-ervaringen tegen een fractie van de kosten en tijd die nodig zouden zijn wanneer ze het zelf zouden doen.

commercetools is opgericht om de problemen van traditionele commerceplatforms aan te pakken: die zijn te star, te ingewikkeld en even snel updaten is er niet bij. commercetools brengt de toekomst van commerce naar leidende eCommerce-spelers wereldwijd. De baanbrekende headless architectuur en API’s geven ondernemingen de volledige controle over hun merken en klantervaringen met aanmerkelijk meer wendbaarheid; nieuwe commercefunctionaliteit wordt in een paar weken in plaats van maanden uitgerold.

Dirk Hörig, mede-oprichter en CEO van commercetools: “We spraken met grote ondernemingen die door oude en logge softwareplatforms geremd werden in de verdere ontwikkeling van hun klantervaringen. Wij wilden dat veranderen. Bedrijven willen geen inflexibele oplossingen meer die zich niet aanpassen aan de klantreis. Wij geven hun iets waarmee ze unieke klantervaringen kunnen combineren met de meest moderne commerce in het hoogst mogelijke tempo.”

Henning Henningsen, Chief Product Owner van Audi Commerce Platform: “Het Audi Commerce Platform is gebouwd met drie kernwaarden in z’n DNA: snelheid, aanpassingsvermogen en effectiviteit. Met commercetools als ruggengraat van ons platform waren we in staat een schaalbare, mondiale commerce-infrastructuur te bouwen die in lijn is met onze waarden. Nu kunnen we in een paar weken tijd nieuwe e-commercebusinessmodellen inzetten.”

Om klaar te zijn voor commercetools, moeten bedrijven digitaal vaardig zijn. Of zoals Forrester het noemt: digitally mature. Digitaal vaardige organisaties maken meestal al gebruik van microservices en de public cloud, en hebben een moderne manier van werken. Meer informatie hierover is te vinden in een recent artikel.

Ga voor de uitgebreide versie van het rapport naar deze website.

Over commercetools

commercetools is hét toonaangevende platform voor next generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt te helpen overstappen van beperkende legacy-suites, ontwikkelde commercetools een headless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform dat cloud-native is en gebruikmaakt van flexibele microservices. Met behulp van moderne ontwikkelbouwblokken in een cloudplatform aangeboden door commercetools, kunnen klanten op grote schaal voorzien in de beste commerce-ervaringen binnen elk touchpoint.

commercetools heeft kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Sinds zijn oprichting in 2016 is commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven uit allerlei sectoren, van retail tot productie en van telecommunicatie tot mode.

Meer informatie is te vinden op commercetools.com.
Laatste van commercetools
commercetools erkend om B2B-commerce

Commercetools is Leader in B2C-commerce

commercetools stelt Joanne Veenvliet aan als Sales Director Benelux

Logo LVTPR
commercetools contact

Logo commercetools

commercetools@lvtpr.nl
  commercetools.com
commercetools sociaal

commercetools tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Shippeo
Logo Pure Storage
Logo Greenhouse Datacenters