www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: AxiCom

Plus500 voegt nieuwe Oil Futures Contracts toe aan zijn CFD-aanbod

• Na het bereiken van een laagterecord in april 2020 zijn de olieprijzen gestegen. Dit komt doordat de verwachting is dat de vraag naar brandstof en het verkeer weer toenemen naarmate de wereldwijde lockdown afneemt
  • De introductie van nieuwe CFD's op basis van een breder aanbod van Oil Futures-contracten biedt klanten meer keuze en flexibiliteit
Amsterdam – Plus500, aanbieder van een wereldwijd online platform voor de handel in contracts for differences (CFD’s), maakt nieuwe instrumenten bekend. Deze zijn gebaseerd op een breder aanbod van onderliggende Oil Futures-contracten waarop de CFD's van Plus500 zijn gebaseerd. Met de nieuwe instrumenten kunnen klanten de vervaldatum van het onderliggende Oil Futures-contract kiezen waarin ze een CFD willen verhandelen.

Het toevoegen van nieuwe CFD's met een grotere keuze aan onderliggende contracten, houdt verband met de toegenomen vraag van klanten als gevolg van de volatiele olieprijs. Voor het eerst in de geschiedenis daalde de prijs van Amerikaanse ruwe olie, die als benchmark voor de wereldmarkten fungeert, tot een waarde van -38,40 dollar per vat op 20 april. Sinds dit laagterecord is de prijs echter alweer gestegen. Dit komt doordat er wordt gespeculeerd dat het verkeer weer op gang komt en de vraag naar brandstof zal toenemen. Landen in Europa en Azië, samen met een aantal Amerikaanse staten, beginnen namelijk de beperkingen die werden opgelegd als reactie op de verspreiding van het coronavirus geleidelijk aan op te heffen.

In verschillende landen, zoals in Nederland, is de situatie aan het deëscaleren en gaan mensen langzaam aan weer terug naar hun werk. Hierdoor komt een groot deel van de economische activiteiten weer op gang, met als bijkomend gevolg dat de uitgaven aan benzine weer stijgen.

Sinds 13 mei blijven de olieprijzen internationaal stijgen:
  • West Texas Intermediate (WTI) ruwe olie futures stegen met 5,97 dollar, of 23,25 procent, tot 31,65 dollar per vat.
  • De internationale benchmark Brent-futures stegen met 5,62 dollar, oftewel 19,25%, naar 34,81 dollar per vat.
Onlangs heeft de grootste vermogensbeheerder ter wereld, UBS, gezegd dat de versoepeling van de beperkingen zal helpen om een evenwicht te vinden tussen vraag en aanbod op de oliemarkt in het derde kwartaal. Het bedrijf verwacht zelfs een aanbodtekort in het vierde kwartaal. UBS voorspelt een herstel van Brent-olie tot 43 dollar per vat tegen het einde van 2020 en 55 dollar medio 2021. Een grotere keuze aan contracten voor de handel in Oil Futures CFD's zal klanten meer handelsflexibiliteit en nieuwe handelskansen op lange termijn bieden.

Op 7 april kondigde Plus500 aan dat het een aanzienlijk aantal (82.951) nieuwe klanten* had verwelkomd in het eerste kwartaal van 2020, een stijging van 289% ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar. Deze prestatie laat niet alleen de kracht en schaalbaarheid van de technologische en marketingcapaciteiten van Plus500 zien. Het toont ook de aantrekkelijkheid van Plus500's handelsplatform voor klanten en zijn vermogen om snel te reageren op het nieuws en de marktvraag.

* Klanten die voor de eerste keer geld op hun handelsrekening stortten

Over Plus500
Plus500 is de aanbieder van een online platform waarmee individuele beleggers op internationaal niveau kunnen handelen in contracts for difference (CFD’s). Dit is mogelijk voor meer dan 2.800 onderliggende financiële producten, waaronder aandelen, indexen, grondstoffen, opties, ETF’s, cryptografische en buitenlandse valuta, en in ruim 50 landen en in 32 talen. Het online handelsplatform is beschikbaar via een groot aantal besturingssystemen (iOS, Android en Windows Phone), tablet computers (iOS, Android en Surface) en web browsers.

Plus500 is in het bezit van licenties voor de financiële handel in gereguleerde markten zoals het Verenigd Koninkrijk, Australië, Cyprus, Israël, Nieuw-Zeeland, Singapore, Zuid-Afrika en de Seychellen. De zorg voor klanten staat centraal bij alles wat het bedrijf doet: zij kunnen niet meer geld verliezen dan zij inleggen. Plus500 maakt geen gebruik van ‘cold calling’ voor klantenwerving en biedt geen binaire opties aan. Plus500 biedt zijn klanten een onbeperkte demo-account en gratis toegang tot geavanceerde tools voor risicobeheer die hen grip bieden op hun handelsposities en hun winsten beschermen en verliezen beperken. Plus500 is onder het symbool PLUS genoteerd aan de main market van de London Stock Exchange. www.plus500.com.

Besluit marktmisbruik
De informatie in deze bekendmaking wordt door het Bedrijf aangemerkt als insider-informatie in de zin van de Verordening (EU) nr. 596/2014 betreffende marktmisbruik (“MAR”). Met de publicatie van deze bekendmaking via de Regulatory Information Service (“RIS”) wordt deze insider-informatie van nu af aan beschouwd als deel uitmakend van het publieke domein.
Laatste van Plus500
Plus500 voegt nieuwe Oil Futures Contracts toe aan zijn CFD-aanbod

Plus500 verhoogt de omzet met 487% in het eerste kwartaal van 2020

Marktvolatiliteit vergroot mogelijkheden voor klanten om online te handelen
Plus500 contact

Logo Plus500

Plus500 sociaal

Plus500 tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Shippeo
Logo Pure Storage
Logo Greenhouse Datacenters