ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Kees Abrahams treedt toe tot adviesraad Nederlandse startup Close

CEO Imagine Nation ondersteunt bij verdere groei in film- en televisiewereld

Amsterdam, 19 mei 2020 - Kees Abrahams, CEO van het internationale entertainmentbedrijf Imagine Nation, is toegetreden tot de adviesraad van Close. Close biedt theaters, dierentuinen en musea een nieuw communicatieplatform om bezoekers voor, tijdens en na hun bezoek meer te laten beleven. Abrahams gaat het bedrijf helpen met verdere groei in binnen- en buitenland. Daarnaast zal hij adviseren over de rol van Close in de film-, televisie- en mediawereld. Met de gevolgen van de coronamaatregelen zijn de kansen vanuit deze industrie voor de oplossingen van Close toegenomen.

Close biedt een communicatieplatform aan organisaties in de eventindustrie en dagjes uitmarkt. Met inmiddels ruim 100.00 bezoekers stelt Close organisatoren in staat bezoekers meer te laten beleven door middel van de chat gebaseerde app. Daarnaast ziet Close met de huidige situatie nu een nieuwe markt ontstaan. Close kan in de 1,5 meter maatschappij gemeenten helpen bij het gecontroleerd beschikbaar maken van een park, bos of strand. Met behulp van bestaande oplossingen uit de eventindustrie (ticketing) en een goede communicatieoplossing zoals Close kan gemeenten helpen corona-protocollen te handhaven. Close heeft momenteel grote namen als Stage Entertainment, Disney, Naturalis en het Nationale Opera & Ballet in de klantenkring.

Internationale groei
De aanvulling van Kees Abrahams, een gevestigde naam in de internationale entertainmentindustrie, schept een veelbelovend vooruitzicht voor Close. Abrahams vervulde eerder de positie van executive director bij Endemol, was oud President Sony Pictures International Television Production en ontwikkelaar van diverse multimedia en televisie formats. Daarnaast richtte hij in 2004 2WayTraffic op, een media en IP-onderneming, en is hij medeoprichter en eigenaar van het internationale mediaproductiebedrijf Imagine Nation.

Kiliaan Toorenaar, oprichter en CEO Close: “In het afgelopen jaar zijn we keihard gegroeid en nu zijn we op zoek naar partners om verder door te stomen in het buitenland en in andere markten. We willen samenwerken met partners die de potentie van Close echt begrijpen en via hun netwerk en ervaring meerwaarde kunnen bieden. Kees heeft bergen ervaring in de film- en televisiewereld en kan de strategische verbinding zijn tussen Close en dit domein.”

Kees Abrahams over zijn benoeming: “Close is een data technologie bedrijf dat met slimme digitale oplossingen waardevolle informatie voor ticketpartijen, eventorganisaties en theaterproducenten oplevert. Ik geloof in de mensen en de potentie van dit bedrijf. Met mijn ervaring hoop ik Close te kunnen helpen om de wereldwijde ambities waar te maken.

Naast Abrahams hebben voormalig CEO van FD Mediagroep Jacques Kuyff en voormalig KPN-topman Ad Scheepbouwer zitting in de adviesraad.

het management team van Close (van links naar rechts: Pieter Brascamp, Kiliaan Toorenaar, Wiebe Weikamp en Chris Gruijters) heten Kees Abrahams welkom
Het management team van Close (van links naar rechts: Pieter Brascamp, Kiliaan Toorenaar, Wiebe Weikamp en Chris Gruijters) heten Kees Abrahams welkom.
Laatste van Close
Kees Abrahams treedt toe tot adviesraad Nederlandse startup Close

App koppelt wijkbewoners aan elkaar in corona-tijd
Close contact

Logo Close

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Shippeo
Logo Pure Storage
Logo Greenhouse Datacenters