www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

Outsourcing Hub kondigt rebranding aan en is vanaf nu iSourcing Hub

Amsterdam, 19 mei 2020 – vandaag kondigt Outsourcing Hub aan verder te gaan als iSourcing Hub. Het grootste IT sourcing selectie & matching platform van Nederland heeft zich dusdanig verbreed, dat ‘Outsourcing Hub’ de lading niet meer voldoende dekt. De nieuwe naam, huisstijl en website weerspiegelen de nieuwe koers. Van één hub naar meer dan 160, elke hub toegespitst op een IT-thema.

Henk Pater, oprichter en CEO van Outsourcing Hub – nu dus iSourcing Hub: “ik heb Outsourcing Hub in 2015 opgericht vanwege de frustratie die ik als consultant voelde bij het begeleiden van selectietrajecten. Het kostte me iedere keer weer immens veel tijd om alle spelers en ontwikkelingen in kaart te brengen en te houden. Met Outsourcing Hub ben ik de uitdaging aangegaan om daar een oplossing voor te bedenken. We zijn begonnen met het koppelen van vraag en aanbod in de IT-sector, echt de ’klassieke’ uitbestedings- en aanbestedingstrajecten. De markt is in de tussentijd flink veranderd en wij zijn daarin meegegroeid, mede ingegeven door wat onze klanten en gebruikers vroegen.”

De eerste generatie outsourcing zie je steeds minder, vertelt Henk. “En outsourcing die er nog wel is, wordt vaak geen outsourcing genoemd, onder meer door cloud en andere ontwikkelingen, maar ook omdat voor sommigen het woord een negatieve connotatie heeft. Er is daarbij een andere dynamiek ontstaan in de IT-wereld. Leveranciers komen en gaan en portfolio’s veranderen snel. Bedrijven fuseren, er zijn start-ups met nieuwe ideeën, kortom de markt verandert nog sneller dan voorheen. En dat geldt ook voor de IT-onderwerpen waarbij bedrijven, organisaties en overheden behoefte hebben aan hulp, diensten, producten en oplossingen van externe partijen.”

‘Coolblue’-model
Om op al die thema’s vraag en aanbod te kunnen matchen, is het platform flink op de schop gegaan. Er was een zeer flexibel en schaalbaar model nodig waarmee snel nieuwe IT-onderwerpen kunnen worden toegevoegd en gewijzigd. Henk Pater: “We hebben goed gekeken naar hoe Coolblue het webshopdomein heeft veroverd, met allerlei gefocuste webwinkels. Deze webshops hangen nu allemaal onder het merk Coolblue, heel slim! Wij hebben voor elk IT-vraagstuk een aparte ‘hub’ gemaakt. Elke hub heeft zijn eigen IT-partijen en thema-specifieke zoekcriteria waarmee gebruikers real-time kunnen zoeken en filteren. In totaal zitten we nu al op meer dan 160 en het aantal hubs groeit nog steeds.”

Dat blijkt voor alle partijen een perfect model te zijn. Pater: “Voor de IT-aanbieders is dit model bijzonder geschikt, omdat traditionele routes al langer niet meer optimaal werken in deze snel veranderende markten. Zo is het een drama om goed vindbaar te zijn in zoekmachines: het duurt veel te lang en kost veel te veel geld. Andere alternatieven zoals leadgeneratie of je laten opnemen in dure rapporten en marktanalyses zijn ook niet altijd een optie. Om over evenementen nog maar te zwijgen, zeker in deze tijden.”

Maar ook voor bedrijven die op zoek zijn naar geschikte IT-partners, is iSourcing Hub ideaal, zegt Pater. “Als je elkaar niet kan vinden, loop je misschien wel een geweldige partij of een briljante oplossing mis. Ook al denk je wellicht dat een bepaald thema overzichtelijk is, met enkele tot misschien tien a vijftien spelers, dan nog is de kans groot dat je ze niet allemaal snel in kaart hebt. En zelfs als dat zo is, dan is de bron soms dubieus en is er ook geen snelle manier om alle partijen vragen te stellen. Bovendien kun je via iSourcing Hub anoniem zoeken en word je niet bestookt door allerlei verkopers. iSourcing Hub helpt je de juiste en slimme vragen te stellen, aan precies die partijen die er echt toe doen. Veel van dat soort vragen staan al klaar in de Public Library, inclusief handige toelichtingen met links en relevante informatie die is toegevoegd door de Knowledge Partners van die hub.”

Van Outsourcing Hub naar iSourcing Hub
Voor bestaande gebruikers verandert het systeem zelf niet significant, legt Henk Pater uit. “Onder de motorkap waren we al een tijdje bezig met het bouwen van alle functionaliteiten. Die waren al als aparte module beschikbaar en hebben we de afgelopen anderhalf jaar stap voor stap opgebouwd en getest. Veel dank gaat uit naar onze Knowledge Partners en de gehele community voor het meedenken, testen en ook het daadwerkelijk inzetten van nieuwe functionaliteiten. Echt een mooie en moderne vorm van innoveren, testen en implementeren - op basis van de behoefte van gebruikers.”

Groei
iSourcing Hub blijft innoveren en continu verbeteren. Henk Pater: “We hebben nu 3 belangrijke zoekproducten. Als klanten en adviseurs nu inloggen zien ze de Light Search, Standard Search en de Custom Search. Met name de Custom Search heeft de afgelopen maanden veel innovatieslagen gehad en je kan nu op meer dan 160 IT-onderwerpen zoeken en de diepte in. De komende maanden komen hier nog tientallen thema’s bij.

De thema’s (hubs) zijn uitgewerkt in relatie tot de markt en ook de verdere verdieping doen we in lijn met de behoefte in de markt. Met toename van het gebruik groeit ook het aantal relevante spelers per thema en komen er steeds meer bruikbare zoekcriteria en vragen bij. Zodra de aanbieders de relevante criteria hebben geselecteerd en vragen hebben beantwoord, kan de zoekende partij ook daar weer real-time op matchen en filteren. En mocht een IT-bedrijf ontbreken, dan kan deze alsnog door klanten en adviseurs worden uitgenodigd. Zo is iSourcing Hub zowel aan vraag als aan de aanbodzijde een breed en enorm krachtig platform. Een platform dat de komende jaren zal blijven groeien.”

Over iSourcing Hub
iSourcing Hub is het grootste Nederlandse B2B-matchingplatform dat vraag en aanbod in IT op een slimme manier koppelt. Het platform is volledig onafhankelijk en helpt bedrijven en overheden betere keuzes te maken via real-time matching, online interactie en een bibliotheek vol handige zoekcriteria en slimme vragen. Met inmiddels meer dan 160 IT-thema’s, honderden aangesloten IT-leveranciers en IT-consultants, is het platform zeer breed inzetbaar. Zo vind je in no-time de perfecte match! Website: isourcinghub.nl.
Laatste van iSourcing Hub
Outsourcing Hub kondigt rebranding aan en is vanaf nu iSourcing Hub

Nieuw B2B-platform ‘slimmer’ dan Google: “alles begint met het stellen van de juiste vragen.”

Outsourcing Hub en cloudscanner gaan samenwerking aan
iSourcing Hub contact

Logo iSourcing Hub

+31 (0)85 – 773 16 00
  info@isourcinghub.nl
  isourcinghub.nl
iSourcing Hub sociaal

iSourcing Hub tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Shippeo
Logo Pure Storage
Logo Greenhouse Datacenters