ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Clarity Benelux

Databricks daagt datateams uit met ‘Hackathon for Social Good’

Deelnemers buigen zich over oplossingen voor de coronacrisis, het klimaatprobleem of uitdagingen die zij in hun omgeving tegenkomen

Amsterdam, 18 mei 2020Databricks, marktleider op het gebied van AI en data analytics, daagt datateams van over de hele wereld uit om te zoeken naar oplossingen voor de coronacrisis, het klimaatprobleem of uitdagingen die zij in hun eigen omgeving tegenkomen. Tijdens de key note van de Spark + AI Summit 2020 die dit jaar plaatsvindt, zullen de drie finalisten bekendgemaakt worden. De uiteindelijke winnaars krijgen $20.000 om te doneren aan een goed doel naar keuze, training van Databricks experts, VIP-passen voor de 2020 editie van de Summit en gratis tickets voor een volgende editie.

Voor de Hackathon for Social Good koos Databricks drie categorieën waarin deelnemers met hun oplossing het verschil kunnen proberen te maken:

COVID-19: Met de huidige zorgen over SARS-CoV-2 en COVID-19 zijn er nu verschillende COVID-19 datasets beschikbaar op Databricks, Kaggle en GitHub en wedstrijden zoals de COVID-19 Open Research Dataset Challenge (CORD-19). Door in deze datasets te duiken en ze samen te voegen met andere publieke bronnen kan meer inzicht worden verkregen in de correlaties, oorzaken of mogelijke oplossingen voor logistieke vraagstukken (bijvoorbeeld de beschikbaarheid van IC-bedden). Om deelnemers op weg te helpen, zijn diverse datasets rondom COVID-19 centraal verzameld.

Klimaatcrisis: Gaat jouw team de wereld redden? Deelnemers wordt gevraagd zich te buigen over een applicatie die het klimaatprobleem aanpakt, of een analyse te maken die laat zien waardoor de klimaatcrisis veroorzaakt wordt of hoe deze kan worden opgelost. Teams die ervoor kiezen aan de slag te gaan met een aanpak voor het klimaatprobleem, kunnen gebruikmaken van iedere dataset die zij relevant achten. Deze kunnen onder meer gevonden worden via de Dataset Search tool van Google Research.

Lokale uitdaging: Welke problemen zie je om je heen, waarvan je denkt dat ze echt aangepakt zouden moeten worden. Verschillende (Amerikaanse) grote steden hebben datasets beschikbaar die inzicht kunnen geven in de problematiek van en mogelijke oplossingen voor die stad (bijvoorbeeld New York). Ook hier geldt weer dat deelnemers gebruik kunnen maken van iedere dataset die zij relevant achten.

De drie finalisten zullen tijdens de Spark + AI Summit van 22 - 26 juni bekendgemaakt worden en verdelen een prijzenpot van $35.000. Het team dat eindigt op de derde plaats krijgt $5.000 voor een goed doel naar keuze, training van Databricks experts, en VIP-passen voor de 2020 editie van de Summit. Het team dat op de tweede plaats eindigt krijgt $10.000 om te doneren aan een goed doel naar keuze, training van Databricks experts, VIP-passen voor de 2020 editie van de Summit en gratis tickets voor een volgende editie. Het winnende team krijgt maar liefst $20.000 om te doneren aan een goed doel naar keuze, training van Databricks experts, VIP-passen voor de 2020 editie van de Summit en gratis tickets voor een volgende editie. Alle teams zullen tijdens de 2020 Summit in de spotlight gezet worden en krijgen de kans hun idee te presenteren.

Deelnemers moeten minimaal 18 jaar oud zijn om mee te kunnen doen. Deelnemen kan in een team van maximaal 4 personen. Deelnemers worden uitgedaagd een analyse uit te voeren die het probleem dat zij aanpakken helpt te begrijpen op een nieuwe en unieke manier, óf een applicatie te bouwen die helpt de problemen beter te begrijpen met bijvoorbeeld visualisatie. Vervolgens wordt de teams gevraagd hun oplossing te presenteren met een video.

Meer informatie over deelname en inschrijving is te vinden op de pagina van de Hackathon.

Over Databricks
Databricks is hét data- en AI-bedrijf. Duizenden organisaties, waaronder Comcast, Condé Nast, Nationwide en H&M, vertrouwen op het open en geïntegreerde platform van Databricks voor data engineering, machine learning en analytics. Databricks wordt ondersteund door verschillende investeerders. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco en het bedrijf is opgericht door de initiatiefnemers van Apache Spark, Delta Lake en MLflow. Het is hun missie om datateams te helpen de meest complexe problemen op te lossen. Volg Databricks op Twitter, LinkedIn en Facebook voor meer informatie.

Voor meer informatie: www.databricks.com.

Apache, Apache Spark and Spark zijn trademarks van de Apache Software Foundation.

Databricks Persdesk
Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail: databricks@yellow-communications.com
Laatste van Databricks
Databricks maakt platform internationaal beschikbaar door samenwerking met Google Cloud

Databricks krijgt $1 miljard Series G-investering, wordt gewaardeerd op $28 miljard

Databricks maakt met SQL Analytics cloud data warehousing mogelijk op data lakes
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt

Logo Clarity Benelux
Databricks contact

Logo Databricks

Databricks sociaal

Databricks tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales