www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Veeam rapporteert opnieuw jaarlijkse groei en groter marktaandeel

Sterke toename in abonnementsboekingen, belangrijke nieuwe product-releases en focus op wereldwijde expansie maakt duurzaam succes mogelijk voor Veeam

Utrecht, 14 mei 2020 - Veeam® Software, de leider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, rapporteert over het eerste kwartaal van 2020 een groei in de jaarlijks terugkerende omzet van 21 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2019. Veeam telt nu meer dan 375.000 klanten en heeft veel succes met zijn unieke abonnementsaanbod Veeam Universal License (VUL). Het aantal boekingen ten opzichte van vorig jaar nam toe met 97 procent.

Daarnaast had Veeam volgens de meest recente IDC Semi-Annual Software Tracker for Data Replication & Protection 2H’19 in de tweede helft van 2019 van de vijf top-vendoren en qua marktgemiddelde de snelste omzetgroei, zowel sequentieel (9,8 procent) als jaar-op-jaar (20,5 procent).

“Veeam heeft van oudsher vooropgelopen in de markt met innovatie en gebruiksgemak en dat breiden we nu al uit in 2020 door de grootste en succesvolste release in de geschiedenis van het bedrijf – Veeam Availability Suite v10 –, additionele nieuwe productreleases, bedrijfsgroei en uitbreiding van het aantal medewerkers”, zegt Bill Largent, Chief Executive Officer van Veeam. “Toch zijn de eerste paar maanden op zijn zachtst gezegd ongebruikelijk voor ons allen geweest. Wij moeten op een andere manier werken en er zo voor zorgen dat de Veeam-community – medewerkers, partners en klanten – in deze periode veilig blijven. Ik ben erg trots op onze 4.300 medewerkers, nu we in deze uitdagende tijd toch gegroeid zijn en onze customer support geen enkele steek heeft laten vallen. Dit onderstreept niet alleen de behoefte aan businesscontinuïteit en dataprotectie, maar ook een sterke vraag naar de marktleidende oplossing van Veeam.”

Cruciaal voor het succes in het laatste kwartaal was de recente lancering van de meest robuuste oplossing voor compleet datamanagement en -bescherming voor hybrid-cloudomgevingen: Veeam Availability Suite v10. Deze biedt meer dan 150 nieuwe features en uitbreidingen, waaronder moderne NAS-ondersteuning, Multi-VM Instant Recovery en betere bescherming tegen ransomware. Het aantal unieke downloads van v10 kwam in twee maanden sinds de brede beschikbaarheid al uit op meer dan 175.000.

“Naast v10 blijven ook Veeam Backup for Amazon Web Services (AWS), Veeam Backup for Microsoft Azure en Veeam Backup for Microsoft Office 365 bijdragen aan groei”, zegt Danny Allan, Chief Technology Officer en Senior Vice President Product Strategy van Veeam. “Ik ben erg enthousiast en overtuigd dat we in onze huidige positie marktaandeel blijven winnen en onze aanwezigheid in de grootzakelijke markt blijven versterken met aanvullende productlanceringen. De recente onderscheidingen van topanalisten versterken ons marktleidersmomentum nog verder binnen het veld van clouddatamanagement.”

"De datareplicatie- en beschermingsmarkt blijft zeer dynamisch, waarbij groei wordt gedreven door de inzet van hybrid-cloudomgevingen en complexere workloads. Door ondersteuning te bieden van AWS- en Microsoft Office 365-back-up en recovery blijft Veeam een indrukwekkende groei laten zien in deze kerngebieden”, zegt Phil Goodwin, research director van IDC. "Veeam zorgde voor groei door zich flexibel in nieuwe marktsegmenten te begeven en heeft daarvoor ook de mogelijkheden in 2020.”

Voor meer informatie: www.veeam.com.

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in back-upoplossingen die Cloud Data Management leveren. Met meer dan 375.000 klanten wereldwijd, waaronder 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 67 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het Veeam-ecosysteem omvat globale partners, waaronder exclusieve resellers HPE, NetApp, Cisco en Lenovo. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux
Laatste van Veeam Software

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dell Boomi
Logo Rubix
Logo OutSystems