Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

Klantervaring You Sure: slimmer, sneller en efficiënter werken met Postex

De ambities van You Sure zijn groot. Met de komst van investeerder Synergia vorig jaar, is er kapitaal beschikbaar om meer en grotere overnames te doen. Zo werden begin dit jaar Dukaat Financiële Diensten (Gouda) overgenomen en werd Three Oaks Alkmaar Financiële Diensten overgenomen. Gesprekken met een derde partij zijn in een vergevorderd stadium.

“We groeien inderdaad fors en dat was natuurlijk ook de achterliggende gedachte bij de komst van de investeringsmaatschappij Synergia. Wij willen binnen vijf jaar van de top 50 naar de top 20 assurantiebedrijven groeien”, zegt Evelien van Elswijk, manager van de polisadministratie bij You Sure en verantwoordelijk voor het volmachtbedrijf DIN Assuradeuren. “Wat wij daarbij niet uit het oog willen verliezen is dat we onze klanten altijd het rode loper gevoel willen blijven geven. Dat gevoel moet ook aanwezig zijn bij de kantoren die we overnemen.”

Klantcommunicatie heel belangrijk
Door de overnames en de daarmee gepaard gaande forse portefeuillegroei, ontstond bij You Sure grote behoefte aan slimmere, snellere en efficiëntere klantcommunicatie. “We willen onze klanten continu de beste dienstverlening aanbieden. Daar hoort wat ons betreft geautomatiseerde klantcommunicatie bij die dat mogelijk maakt.”

You Sure had in eigen huis maatwerk gebouwd voor deze klantcommunicatie, maar besloot uiteindelijk om hun snelle groei te waarborgen door innovatie van buiten naar binnen te halen.

De eisen die Van Elswijk en algemeen directeur Ger Knikman stelden aan een derde partij waren leidend in hun uiteindelijke keuze voor Postex. “Het moest sowieso voldoen aan actuele wet- en regelgeving en AVG-compliant zijn. Daarnaast wilden we een beter klantbeeld en managementinformatie gebruiken. Zo willen we bijvoorbeeld weten wie de mails opent en kunnen we ook eenvoudig actie ondernemen op retour gekomen mails (soft en hard bouncers). Ook wilden we aanzienlijk minder fysieke handelingen. Bij een prolongatie waren we met man en macht vijf dagen bezig”, aldus Van Elswijk. “En”, vult zij aan, “met Postex kunnen wij aan onze zorgplicht voldoen doordat wij aantoonbaar de polisdocumenten ter hand stellen”. “En waarom zelf inpakken als het geautomatiseerd kan”, zegt Knikman.

You Sure voerde een paar jaar geleden al gesprekken met Postex. “Toen waren we er als bedrijf nog niet aan toe. Nu duidelijk wel. En dan kan het ook snel gaan. We zijn in het voorjaar van 2019 gestart met de gesprekken met Postex en in december zijn we live gegaan. En nu gaat al meer dan 75% van onze klantcommunicatie digitaal.”

Forse besparingen
Als 75% van je klantcommunicatie digitaal verloopt, betekent dat uiteraard een forse besparing op de portokosten. “Maar dat is niet de enige besparing. Door deze digitaliseringsslag met Postex besparen we per betrokken medewerker vier tot vijf dagen per maand aan tijd. Dat betekent dat we bij overnames van kantoren de conversies die dat met zich brengt een stuk sneller kunnen doen. Daar zijn we heel blij mee.”

Integratie binnen het applicatielandschap
Voor You Sure was ook de integratie met het eigen CRM en softwarepakket DIAS van wezenlijk belang. “We hebben een eigen klantportal en nu is het onder meer mogelijk om die portal te voeden als de polis geaccordeerd is”, zegt Van Elswijk. “Ook belangrijk in onze keuze voor Postex is dat wij een groeiende organisatie zijn en dat Postex een schaalbaar platform heeft dat met ons meegroeit.”

Betalingen integreren
You Sure heeft nog een aantal andere integraties met Postex op het programma staan. “We hebben de eerste fase nu gehad. Dat betekent dat we in de loop van het jaar de tweede fase willen starten, namelijk het aanbieden van iDEAL-betaalverzoeken via diverse communicatiekanalen. Dat gaat ervoor zorgen dat betalingen veel sneller bij ons binnenkomen.”

Evelien van Elswijk, manager polisadministratie bij You Sure.
Laatste van Postex Nederland B.V.
Klantervaring You Sure: slimmer, sneller en efficiënter werken met Postex

Postex Nederland betrekt nieuw hoofdkantoor in Gouda

Klaverblad Verzekeringen gaat samenwerking aan met Postex voor digitale klantcommunicatie en online betaalgemak
Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Postex Nederla.. contact

Hans de Wit
  info@postex.com
  www.postex.com
Postex Nederla.. sociaal

Postex Nederla.. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo RoSecure
Logo Valid