Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Online opticien Charlie Temple verbindt de customer journey met het Connected Experience platform van QuandaGo

Innovatieve ontwerper en producten van brillen, zonnebrillen en accessoires reduceert het aantal applicaties dat klantenservicemedewerkers moeten gebruiken van negen naar één.

Rotterdam, 12 mei 2020 -- QuandaGo, aanbieder van oplossingen op het gebied van customer experience software, maakt vandaag bekend dat Charlie Temple, een Europese producent en retailer van handgemaakte brillen, heeft gekozen voor het QuandaGo Connected Experience Platform voor de customerservice operatie en het contactcenter. De nieuwe QuandaGo cloudoplossing stelt Charlie Temple in staat om klantdata vanuit alle onderdelen van de customer journey te integreren, zodat voor de customerservice-medewerkers alle relevante informatie via één unified desktop beschikbaar is. Zowel interne data als data van derden zijn hierbij geïntegreerd, waaronder data van leveranciers en logistieke partners zoals DHL.

In de periode vóór de inzet van de oplossing van QuandaGo waren de customerservice-medewerkers van Charlie Temple bijna een derde van hun tijd kwijt aan het zoeken naar klantgegevens uit verschillende systemen – vaak nog voordat ze überhaupt waren begonnen met het helpen van een klant of het oplossen van een probleem. Met het QuandaGo Connected Experience Platform is Charlie Temple nu in staat tot een geïntegreerde, omnichannel benadering van routering, rapportages en analytics, waarbij medewerkers de mogelijkheid hebben om klanten proactief te helpen én te wisselen tussen contactkanalen met behoud van de complete dialoog en context.

Charlie Temple koos voor het QuandaGo platform om de volgende doelstellingen rondom de transformatie van het contactcenter te realiseren:
  • Samenbrengen van alle klantdata vanuit meerdere bronnen en systemen – met inbegrip van de Zendesk-omgeving, het Optician-bestelsysteem, de marketingsoftware van Webpower, klantgegevens opgeslagen in datawarehouses en leveringsinformatie van DHL.

• Customerservice-medewerkers en opticiens in staat stellen om een efficiënte en verregaand gepersonaliseerde customer experience te leveren, met behulp van een 360graden-klantbeeld opgebouwd uit alle relevante informatie uit verschillende gegevensbronnen, gecombineerd in een unified desktop; en contactcentermanagers voorzien van zowel realtime als historische rapportages met verbeterde analytics-mogelijkheden die helpen bij het verbeteren van de performance op KPI’s.

• De migratie naar een geïntegreerd omnichannel cloudgebaseerd contactcenterplatform dat spraakoproepen, e-mail en Facebookinteracties ondersteunt en klantcontact via Twitter, WhatsApp en Facebook Messaging in de nabije toekomst mogelijk maakt.
“Bij Charlie Temple begrijpen we dat de aankoop van een nieuwe bril voor onze klanten belangrijk en zeer persoonlijk is. We zijn er trots op dat wij een rol kunnen spelen in het volledige proces van ontwerp, keuze en leveren van een nieuwe bril tot aan het overhandigen en het gebruik”, aldus Peter van den Akker, directeur Buying & Operations bij Charlie Temple. “Het is ons doel om klanten mee te nemen in een reis die begint in onze fabriek in Rotterdam en die naadloos overgaat in een zowel digitale als fysieke gepersonaliseerde beleving – tot en met het moment dat de klant zijn of haar nieuwe bril in ontvangst neemt.”

“Tijdens deze klantreis willen we de klant steeds een stap voor zijn, zodat we zo goed mogelijk kunnen inspelen op de behoeften. QuandaGo stelt ons in staat om dit waar te maken”, voegt Van Den Akker toe. “Allereerst door alle klantdata te consolideren, en op de tweede plaats door deze op een eenvoudige manier beschikbaar te maken voor al onze medewerkers op één overzichtelijke plek, zodat zij vragen gemakkelijk kunnen afhandelen en de klantreis in de goede richting kunnen sturen.”

“Charlie Temple ontwricht de brilsector. Wij zijn zeer enthousiast over de manier waarop we samen met hen werken aan een nieuw soort persoonlijke relatie met klanten,” zegt Arthur Nederlof, ceo van QuandaGo. “Bij QuandaGo zijn we ervan overtuigd dat wij beter gepositioneerd zijn dan welke andere aanbieder van contactcentersoftware dan ook om te beantwoorden aan de totale behoefte van BtC-bedrijven, omdat wij hun klantcontact en hun processen weten te verbinden gedurende de complete customer journey.”

Over Quandago
QuandaGo levert met het Connected Experience Platform een cloudgebaseerd en geïntegreerd platform. Dit stelt bedrijven in staat om in zeer korte tijd van start te gaan met een contactcenter vanuit de cloud, bedrijfsbrede data te gebruiken en werkprocessen over volledige ketens te automatiseren. Het platform wordt gebruikt door toonaangevende ondernemingen in sectoren als retail, energie, (financiële) dienstverlening en telecom, zoals Blokker, Engie, Gazprom en DELA.

==== ==== ====
Noot voor de pers, niet voor publicatie bedoeld:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arthur Nederlof, ceo QuandaGo, bereikbaar via +31 (0)6 20 414 199, of kijk op www.quandago.com.
Laatste van QuandaGo
QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

TrustCom wordt reseller van QuandaGo-oplossingen voor Zwitserland en Liechtenstein

LBC Express kiest voor Tritel en QuandaGo voor cloudgebaseerd contactcenter, kennismanagement en slimme procesautomatisering
Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
QuandaGo contact

+31(0)73-62 34 097
  hello@quandago.com
  www.quandago.com
QuandaGo sociaal

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Shippeo
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel