Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: Clarity Benelux

xComfort universele bewegingsmelder van Eaton voegt temperatuur- en verlichtingsregeling op basis van beweging toe aan smart home

Zaltbommel, 12 mei 2020 - Powermanagementbedrijf Eaton presenteert vandaag de nieuwste toevoeging aan het groeiende assortiment huisautomatiseringsproducten van het bedrijf: de xComfort universele bewegingsmelder. Deze melder activeert vooraf ingestelde verlichtings- en verwarmingsfuncties wanneer beweging wordt gedetecteerd.

De xComfort universele bewegingsmelder van Eaton is een draadloze oplossing voor woningen en maakt gebruik van bewegingsdetectie om door de gebruiker gedefinieerde, voorgeprogrammeerde verlichtings- en verwarmingsfuncties te activeren. De universele bewegingsmelder sluit perfect aan op de andere producten uit de xComfort-serie die het woongemak van huiseigenaren vergroten. De melder richt zich op drie belangrijke factoren: energiebesparing, veiligheid en meer comfort.

Door gebruik te maken van bewegingsdetectie heeft de bewegingsmelder een belangrijke energiebesparende functie. Zo kan beweging bijvoorbeeld worden gebruikt om de verwarming naar de economy-stand te laten schakelen en vervolgens na een bepaalde periode naar de standby-modus en omgekeerd, op basis van de aan- of afwezigheid van personen in een ruimte. Verlichting kan op dezelfde manier worden geautomatiseerd, inclusief door de gebruiker te definiëren instellingen voor vertraagde uitschakeling of zelfs dimmen.

Automatisch verlichten van ruimten is tevens een waardevolle veiligheidsvoorziening. Wanneer de verlichting bij het betreden van een ruimte automatisch wordt ingeschakeld, wordt het risico van letsel als gevolg van het lopen in een donkere ruimte uitgesloten. Tot slot kan de universele bewegingssensor van Eaton ook de gemoedsrust bieden die huiseigenaren verwachten van de xComfort-serie. Wanneer de afwezigheidsmodus is geactiveerd in de bijbehorende Smart Home Controller, schakelt deze bij detectie van beweging onmiddellijk alle lampen aan en opent hij alle jaloezieën. Zo lijkt het of er iemand thuis is en worden inbrekers afgeschrikt. En kan de gebruiker instellen dat hij in zo’n geval een detectiebericht wenst te ontvangen.

Perfecte match
De universele bewegingsmelder van Eaton is verkrijgbaar in de kleuren wit glanzend en zwart, waardoor deze eenvoudig is in te passen in een bestaand interieurontwerp. Het product is eenvoudig te installeren en vereist geen speciaal gereedschap. Verder zijn er vier montagemogelijkheden: inbouw in een inbouwdoos in het plafond, opbouwmontage door middel van schroeven/lijmen en inbouw in een muurinbouwdoos in combinatie met een standaard 55x55 mm afdekraam en afdekplaat.

Duurzaam
De xComfort universele bewegingsmelder wordt gevoed door een standaard, eenvoudig te vervangen CR2450 3V-batterij met een geschatte levensduur van vijf jaar. Als de batterij bijna leeg is, wordt dit aangegeven door de meerkleurige ledverlichting op het apparaat zelf, dat tevens een signaal afgeeft wanneer eventuele andere corrigerende handelingen nodig zijn. Als alternatief kan de bewegingsmelder ook worden gevoed door de 230 VAC netspanning.

Ingmar de Winter, Field Product Manager bij Eaton, over de voordelen van dit nieuwe product: "De xComfort universele bewegingsmelder is een echt toekomstbestendig product. Door de flexibele installatiemogelijkheden en de lange batterijlevensduur (netvoeding optioneel) heeft de xComfort-serie van Eaton voor huisautomatisering vaak de voorkeur van de installateur om het comfort en de veiligheid te verhogen en het energieverbruik van de klant te verlagen.”

Informatie over xComfort
xComfort is het betrouwbare en flexibele draadloze systeem voor huisautomatisering van Eaton met in de tijd bewezen voordelen. Het vereenvoudigt en versnelt de installatie en inbedrijfstelling in woningen en (kleine) bedrijfsgebouwen en levert tegelijkertijd een aanzienlijke kostenbesparing op. Met xComfort kunnen installateurs hun klanten een uitstekende toegevoegde waarde bieden. De opties variëren van flexibele, voordelige oplossingen voor draadloos schakelen/dimmen tot complete systemen voor meer comfort, zekerheid en veiligheid alsmede energiebesparing. xComfort is geschikt voor installatie in nieuwbouwwoningen, maar ook uitermate geschikt voor installatie in bestaande woningen.

Over Eaton

Eatons missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2019 bedroeg $21,4 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 95.000 medewerkers. Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Tijs Mannien
eaton@yellow-communications.com

Logo Clarity Benelux
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti
Logo Eaton