www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Marcommit

SURFsara ziet werkzaamheden vereenvoudigen na implementatie Cumulus Linux

Amsterdam - SURFsara, een coöperatieve vereniging van Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen op het gebied van informatie- en communicatietechnologie, heeft zijn vendor based, verticaal geïntegreerde oplossing getransformeerd naar het open en gedesaggregeerd netwerk van Cumulus Linux. Het besluit om het traditionele netwerk los te laten heeft SURFsara geen windeieren gelegd. De implementatie van Cumulus Linux leidt tot meer vrijheid, synergie met servers en maakt een bredere inzet van de infrastructuur mogelijk. “De flexibiliteit om te wisselen van hardwareplatform was zonder Cumulus niet mogelijk geweest”, aldus Sander Boele, netwerkexpert bij SURFsara.

Het implementeren van Cumulus Linux heeft de werkzaamheden voor SURFsara op veel gebieden vereenvoudigd. Zo is er nu onder meer sprake van desaggregatie tussen hardware en software en wordt automation op grote schaal mogelijk, iets waar Linux zeer geschikt voor is. Maar ook kan de organisatie door de E (Ethernet)-VPNimplementatie eenvoudiger bare-metal-systemen door zijn datacenter verspreiden en is er op tal van gebieden meer bewegingsvrijheid gekomen.

Vooruitstrevende, moderne en agile organisatie
Anders dan bij een gesloten, traditioneel netwerk geeft het innovatieve Cumulus Linux gebruikers de vrijheid om zelf de hardware, software en architectuur te kiezen. Dit tot groot genoegen van Boele: “Ik geloof in open source, de hele filosofie van het openbaar en controleerbaar maken van broncode spreekt mij aan. Er is een verschuiving gaande van beheer naar development, waardoor je heel anders naar infrastructuur gaat kijken.” Hij ervaart Cumulus Networks als een vooruitstrevende, moderne en agile organisatie en een enorm innovatieve partner: “De samenwerking met Cumulus Networks is fenomenaal. Ze zijn niet opdringerig en van deze tijd. Cumulus Linux is het meest innovatieve open netwerkbesturingssysteem in de branche met de meest veelzijdige features.” Dat alles heeft ervoor gezorgd dat Cumulus Networks sinds 2015 de primaire network supplier is van SURFsara.

Het ultieme schoolvoorbeeld
Voor Robby van Roosmalen, Sales Lead Nederland en Oost-Europa bij Cumulus Networks, is SURFsara het ultieme schoolvoorbeeld voor Cumulus: “De cultuur van SURFsara en hun streven naar infrastructuur als code, zijn waar wij als organisatie op promoten en met switching mee vooroplopen. Wat wij pretenderen te doen, wordt omarmd door bedrijven als SURFsara, die het ook echt doen.”

Cumulus Networks levert netwerksoftware voor het ontwerpen, beheren en exploiteren van moderne datacenters en campusnetwerken die simpel, open, flexibel, veerkrachtig en schaalbaar zijn. Cumulus Linux is de enige open netwerksoftware waarmee organisaties op betaalbare en efficiënte wijze een netwerk kunnen ontwikkelen en beheren zoals ’s werelds grootste exploitanten van datacenters en campusnetwerken dat doen. Dit is mogelijk door het ontsluiten van vertical network stacks. In combinatie met Cumulus NetQ, een uiterst schaalbare reeks van tools voor netwerkbeheer, kunnen organisaties de implementatie van open netwerken bespoedigen en de gemiddelde oplossingstijd verkorten. Cumulus Networks heeft wereldwijd meer dan 2000 klanten en heeft durfkapitaal ontvangen van onder meer Andreessen Horowitz, Battery Ventures, Sequoia Capital, Telstra Ventures, Peter Wagner en vier van de oorspronkelijke oprichters van VMware. Ga voor meer informatie naar www.cumulusnetworks.com.

Arlieke Tammer
cumulus@marcommit.nl

Cumulus Networks
cumulusnetworks.com