Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Influx PR & Communicatie

Pega vereenvoudigt de klantbetrokkenheid op meerdere kanalenmet nieuwe Unified Messaging-mogelijkheden

Nieuwe snel inzetbare SaaS-oplossing centraliseert de communicatiekanalen voor betere afhandeling van de toenemende vraag naar klantenservice

Amsterdam, 11 mei 2020 Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van krachtige digital transformation toepassingen voor toonaangevende organisaties, lanceert Pega Customer Service™ Unified Messaging Edition – een nieuwe SaaS-gebaseerde applicatie waarmee klantenserviceteams sneller en efficiënter kunnen reageren op vragen van klanten die binnenkomen via verschillende communicatiekanalen. De nieuwe oplossing kan binnen enkele dagen operationeel zijn en biedt een enkel dashboard waarop medewerkers alle verzoeken inzichtelijk hebben en makkelijker kunnen switchen tussen chat, messaging applicaties, social media en sms.

De coronapandemie veroorzaakt momenteel een enorme hoeveelheid vragen en verzoeken richting klantenservice-afdelingen. Organisaties willen daarom zo snel mogelijk af van de kostbare en tijdrovende telefoontjes naar hun klantenservice. Zij willen nu versneld overstappen naar gebruiksvriendelijkere, efficiëntere digitale kanalen, maar omdat callcenteragents vaak veel verschillende messaging platforms gebruiken kan nu niet altijd het gewenste serviceniveau worden geleverd. Het gebruik van veel verschillende platforms veroorzaakt aan ‘de achterkant’ nog meer problemen, aangezien daar al die verschillende communicatiekanalen gekoppeld moeten worden aan de back-office processen - op een zodanige manier dat teleurstelling bij de klant door te trage en niet accurate opvolging wordt voorkomen.

De overgang naar gebruiksvriendelijkere digitale kanalen maakt Pega voor organisaties nu eenvoudiger met Pega Customer Service Unified Messaging Edition. Deze oplossing stroomlijnt de ondersteuning van klanten op vrijwel alle kanalen – inclusief WhatsApp, Facebook Messenger, Apple Business Chat, Twitter, sms en web chat. Het biedt een enkele interface die aan de ‘voorkant’ alle kanalen samenbrengt en aan de ‘achterkant’ alle workflow orkestreert. Hierdoor kunnen agents snel en efficiënt reageren op klantverzoeken. Ondersteund door Pega's casemanagement, biedt deze nieuwe cloud-gebaseerde oplossing een gedifferentieerde ervaring voor agenten en klanten door:
  • Stroomlijnen van messaging interfaces en licenties: Dankzij de gebruiksvriendelijke interface kunnen agents makkelijker tussen de verschillende diensten/kanalen wisselen en gelijktijdige gesprekken beheren. Pega biedt ook een enkele licentie voor alle kanalen, zodat er geen afzonderlijke licenties gekocht hoeven te worden voor elk gebruikt chat-, social, sms- en berichtenplatform.
  • Chatverzoeken verwerken en afronden: Pega koppelt de kanalen aan de mogelijkheden voor casebeheer, waardoor verzoeken sneller worden verwerkt en met een goed resultaat voor de klant worden afgerond. Klantenservicemedewerkers kunnen berichten naadloos omzetten in cases, zodat er geen klantverzoeken verloren gaan. De Pega oplossing wordt geleverd met twee kant-en-klare case-typen die organisaties direct kunnen implementeren en indien nodig, aanpassen of aanvullen met andere typen.
  • Klanten een kanaal naar keuze aanbieden: Door de ingebouwde ‘multichannel chat widget’ kunnen klanten op de web- of mobiele chatfunctie in het menu een kanaal naar keuze aangeven. De kanaalkeuze kan worden geoptimaliseerd op basis van het apparaat en de locatie van de klant.
  • Mogelijkheid om op elk moment te wisselen tussen kanalen: Frustraties van klanten over het steeds weer opnieuw moeten starten met de klantenservice zijn verleden tijd. Klanten kunnen nu namelijk naadloos overschakelen van webchat naar een mobiel kanaal, zoals sms, en met dezelfde klantenservicemedewerker het gesprek voortzetten, daar waar ze gebleven waren. Zelfs als een andere medewerker de klantcase moet oppakken of het van een chatbot overneemt, heeft de agent volledig inzicht in de gespreksgeschiedenis en kan hij het gesprek gewoon voortzetten.
  • Versnellen van ‘time to value’: De oplossing kan binnen zeven dagen worden geïmplementeerd, zonder dat codering nodig is. Klanten kunnen snel extra messaging kanalen en nieuwe casetypes toevoegen als de behoefte verandert en de situatie daar om vraagt.
“Klanten kiezen steeds vaker voor messaging kanalen, omdat het een snelle manier is om in contact te komen met een organisatie. Maar nu er steeds meer toepassingen hiervoor op de markt komen, is het belangrijk dat organisaties al die kanalen consolideren om voor alle verzoeken snelle en efficiënte resultaten te leveren”, zegt Derk-Jan Brand VP en Managing Director Benelux & Nordics, Pegasystems. “Door onze flexibele aanpak zijn al deze kanalen in één oogopslag te beheren met minimale inspanning. Agents en klanten kunnen nu makkelijker communiceren op elk kanaal en profiteren van de betere service die digitale messaging biedt. ”

Beschikbaarheid
De nieuwe Pega Customer Service Unified Messaging Editie is beschikbaar als een standalone messaging oplossing voor iedere organisatie. De ‘multichannel chat widget’ en de mogelijkheden om tussen de kanalen te switchen worden eind juni 2020 toegevoegd. Voor meer informatie over Pega Customer Service Unified Messaging Edition: www.pega.com/products/crm-applications/customer-service/unified-messaging.

Pega’s unified messaging mogelijkheden zijn ook beschikbaar binnen het vlaggenschip Pega Customer Service™ Digital Customer Engagement Edition. Met deze complete versie van Pega Customer Service™ kunnen agents gebruikmaken van Pega’s uitgebreide, vooraf gebouwde case management mogelijkheden, AI-gedreven next-best-action aanbevelingen en meer geavanceerde functionaliteiten voor customer engagement en slimme automatisering. Voor prijzen van de verschillende Pega Customer Service edities: www.pega.com/insights/resources/pega-customer-service-pricing

Achtergrondinformatie
Over Pegasystems
Pega (NASDAQ: PEGA) is de leider in cloudsoftware voor customer engagement en operational excellence. Elke dag is Pega de drijvende kracht achter miljoenen geautomatiseerde processen, miljarden klantinteracties en triljoenen dollars aan business door mensen te helpen bij het openen van bankrekeningen, het beheren van telefooncontracten, het afsluiten van een zorgverzekering, het afhandelen van verzekeringsclaims, het aanvragen van vergunningen en nog veel meer. De meest erkende en succesvolle merken ter wereld vertrouwen op de AI-software van Pega om elke klantinteractie via elk kanaal te optimaliseren en ervoor te zorgen dat hun merkbeloften worden nagekomen. Met het low-code applicatie-ontwikkelingsplatform van Pega kunnen bedrijven snel apps bouwen en ontwikkelen om aan de behoeften van hun klanten en medewerkers te voldoen en digitale transformatie op wereldwijde schaal te stimuleren. Al meer dan 35 jaar maakt Pega hogere klanttevredenheid, lagere kosten en een hogere customer lifetime value mogelijk. Voor meer informatie: www.pega.com

Redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: info@influx-pr.com

Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Pegasystems

Logo Influx PR & Communicatie
Pegasystems contact

Logo Pegasystems

info@pega.com
  www.pega.com
Pegasystems sociaal

Pegasystems tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4