www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Qualys levert Vulnerability Management aan Microsoft Azure Security Center voor virtuele machines en containers

De samenwerking biedt consistent Vulnerability Management voor klanten van Azure Security Center

Amsterdam, 11 mei 2020Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloud-based security- en compliance-oplossingen, heeft aangekondigd dat Qualys Container Security per direct en Qualys Vulnerability Management binnen een maand beschikbaar zijn in het Microsoft Azure Security Center.

Container Security maakt gebruik van de geïntegreerde Qualys Cloud Agent en Qualys Container Sensors voor geautomatiseerd Vulnerability Management in de CI/CD-pijplijn en realtime zicht op draaiende virtuele instances. Ook analyseert de oplossing automatisch virtuele machines en container-images in Azure, zodat klanten zicht krijgen op kwetsbaarheden en configuratieproblemen. Ontdekte kwetsbaarheden worden in de vorm van aanbevelingen aan het Azure Security Center gerapporteerd, met de mogelijkheid om playbooks te maken voor herstel

‘met één druk op de knop’ zonder dat daarbij inzet of updates van software nodig zijn.

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Door de digitale transformatie en de toepassing van DevOps is beveiliging fundamenteel aan het veranderen. Sinds de oprichting van Qualys in 1999 is het onze visie dat beveiliging een onlosmakelijk onderdeel moet zijn van de cloud. We zijn er trots op samen met Microsoft te kunnen werken aan het verwezenlijken van deze visie, een mijlpaal binnen de IT-sector. Ontwikkelaars en klanten van Microsoft Azure hebben nu met een druk op de knop realtime inzicht op basis waarvan ze cloudworkloads kunnen beveiligen en herstellen, inclusief ingebouwde orchestration.”

Bharat Shah, corporate vicepresident van Microsoft Security: “Veiligheid zit in het DNA van alle producten van Microsoft en is een vast onderdeel bij alles wat we doen. Omdat Qualys deze visie met ons deelt, hebben wij samen hun oplossingen voor Vulnerability Management en containerbeveiliging direct in het Microsoft Security Center geïntegreerd.”

De functie is beschikbaar voor alle klanten van Azure Security Center voor virtuele machines en voor klanten van Azure Kubernetes Services.

Aanvullende bronnen

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, waaronder de meeste bedrijven uit zowel de Forbes Global 100 als de Fortune 100. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continu bedrijfskritische beveiligingsinformatie waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints, cloud, containers en mobiele omgevingen zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer informatie is te vinden op www.qualys.com.

Qualys en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis