www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 135 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Qualys levert Vulnerability Management aan Microsoft Azure Security Center voor virtuele machines en containers

De samenwerking biedt consistent Vulnerability Management voor klanten van Azure Security Center

Amsterdam, 11 mei 2020Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloud-based security- en compliance-oplossingen, heeft aangekondigd dat Qualys Container Security per direct en Qualys Vulnerability Management binnen een maand beschikbaar zijn in het Microsoft Azure Security Center.

Container Security maakt gebruik van de geïntegreerde Qualys Cloud Agent en Qualys Container Sensors voor geautomatiseerd Vulnerability Management in de CI/CD-pijplijn en realtime zicht op draaiende virtuele instances. Ook analyseert de oplossing automatisch virtuele machines en container-images in Azure, zodat klanten zicht krijgen op kwetsbaarheden en configuratieproblemen. Ontdekte kwetsbaarheden worden in de vorm van aanbevelingen aan het Azure Security Center gerapporteerd, met de mogelijkheid om playbooks te maken voor herstel

‘met één druk op de knop’ zonder dat daarbij inzet of updates van software nodig zijn.

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Door de digitale transformatie en de toepassing van DevOps is beveiliging fundamenteel aan het veranderen. Sinds de oprichting van Qualys in 1999 is het onze visie dat beveiliging een onlosmakelijk onderdeel moet zijn van de cloud. We zijn er trots op samen met Microsoft te kunnen werken aan het verwezenlijken van deze visie, een mijlpaal binnen de IT-sector. Ontwikkelaars en klanten van Microsoft Azure hebben nu met een druk op de knop realtime inzicht op basis waarvan ze cloudworkloads kunnen beveiligen en herstellen, inclusief ingebouwde orchestration.”

Bharat Shah, corporate vicepresident van Microsoft Security: “Veiligheid zit in het DNA van alle producten van Microsoft en is een vast onderdeel bij alles wat we doen. Omdat Qualys deze visie met ons deelt, hebben wij samen hun oplossingen voor Vulnerability Management en containerbeveiliging direct in het Microsoft Security Center geïntegreerd.”

De functie is beschikbaar voor alle klanten van Azure Security Center voor virtuele machines en voor klanten van Azure Kubernetes Services.

Aanvullende bronnen

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, waaronder de meeste bedrijven uit zowel de Forbes Global 100 als de Fortune 100. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continu bedrijfskritische beveiligingsinformatie waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints, cloud, containers en mobiele omgevingen zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer informatie is te vinden op www.qualys.com.

Qualys en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys
Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Qualys tekent overeenkomst voor de overname van TotalCloud

Qualys en Red Hat verbeteren de beveiliging van het besturingssysteem van de OpenShift-host
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks