www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Data Matters en VHIC bieden duurzame oplossing van bron tot digitaal archief

De digitale databerg blijft groeien. Onderzoeksbureau Gartner voorspelt dat de hoeveelheid data de komende jaren met maar liefst 700% zal toenemen. Van al deze gegevens zal moeten worden bekeken welke gegevens duurzaam bewaard moeten worden. Een groot deel van deze gegevens betreffen ongestructureerde data die zich bevinden op netwerkschijven of in samenwerkingsomgevingen in de cloud. Om deze data over te brengen naar een gecontroleerde omgeving waar ze duurzaam bewaard kunnen worden en tegelijkertijd toegankelijk blijven voor de verschillende gebruiksgroepen bieden VHIC en Data Matters een duurzame oplossing. Deze oplossing bestaat uit een naadloze aansluiting van de functionaliteiten van de RMTool op de functionaliteiten van Strongroom.

Naadloze aansluiting RMtool en Strongroom

Met behulp van de RMTool kunnen ongestructureerde data (bestanden op persoonlijke en netwerkschijven maar ook binnen Microsoft 365 - Teams, SharePoint, OneDrive) worden geordend en geselecteerd. Daarnaast kan de RMTool in de pre-ingest fase metadata meegeven in metadatabestanden. Deze voorselectie en toevoeging van metadata is essentieel voor enerzijds het beheren van de informatie in het digitale archief – ook wel e-depot genoemd - en anderzijds voor de terugvindbaarheid van deze bestanden door de gebruikers van het digitale archief. De metadata geven het document context en maken het daardoor herleidbaar.

Door de aansluiting van de pre-ingest functionaliteiten van de RMTool op de ingest van Strongroom kunnen de bestanden eenvoudig worden overgezet naar de gecontroleerde beveiligde online opslagomgeving. Dit biedt vele voordelen omdat de bestanden dan niet meer kunnen worden gewijzigd of per ongeluk verwijderd, bovendien worden de bestanden binnen Strongroom beheerd, gecontroleerd en gevalideerd (waaronder controle op data-integriteit). Ditzelfde is ook voor gestructureerde data – in de vorm van exports van applicaties zoals zaaksystemen en documentmanagementsystemen – mogelijk waarbij ze na validatie op eisen van het Nationaal archief door de RMTool kunnen worden geïmporteerd in Strongroom.

Samenwerking VHIC en Data Matters

Met de gezamenlijke oplossing van VHIC (leverancier RMTool) en Data Matters (leverancier Strongroom) worden alle processtappen, van selectie en metadatering van de bestanden die voor (blijvende) bewaring in aanmerking komen tot structureel beheer en de raadpleegbaarheid van het digitale archief, gefaciliteerd. VHIC en Data Matters bouwen binnen dit proces waar nodig samen aan verdere optimalisatie van de onderliggende stappen zonder dat u als klant niet met twee afzonderlijke partijen hoeft te schakelen.

Door de combinatie RMTool en Strongroom heeft een organisatie een oplossing voor voorbereiding, inrichting en overbrenging naar het digitale archief dat eenvoudig is in gebruik, voldoet aan de standaarden en veilig, betrouwbaar en schaalbaar is. Bovendien is de archiefbeheeroplossing te koppelen aan het pakket dat reeds in gebruik is voor raadpleging waardoor gebruikersgroepen eenvoudig kunnen aansluiten.

Over Data Matters
Data Matters richt informatieprocessen zo in dat de essentiële data van organisaties altijd beschikbaar en toegankelijk zijn. En altijd betekent over vijf jaar, over vijftig jaar of nog langer. Hoe data over vijftig jaar ook worden vastgelegd of hoe gebruikers dan met de data van nu omgaan, Data Matters legt deze toekomstbestendig vast. Blijvend vindbaar en toegankelijk. Strongroom is de clouddienst voor digitale archivering van Data Matters.

Over VHIC
VHIC is een landelijk werkend adviesbureau dat zich richt op informatiemanagement en daarmee veel ervaring heeft bij de (lokale) overheid: ervaring die in toenemende mate wordt gewaardeerd door het bedrijfsleven. VHIC heeft de expertise om organisaties zo in te richten dat er een meetbare verbetering optreedt in de informatieprocessen. Het bedrijf zorgt ervoor dat processen, systemen,  informatiebestanden en mensen in een organisatie op elkaar zijn afgestemd. Zo presteert de organisatie beter, sneller en met minder kosten.

Interesse in onze gezamenlijke oplossing? Neem vrijblijvend contact met ons op.

VHIC
Karel van de Mieroop
T: 070-319 41 84
E: karel.vandemieroop@vhic.nl

Data Matters
Paul Schindeler
T: 020-645 23 93
E: paul.schindeler@datamatters.nl
Laatste van Data Matters BV
Data Matters levert digitaal archief voor de zorg als hoogwaardige cloudoplossing

Data Matters en VHIC bieden duurzame oplossing van bron tot digitaal archief

Data Matters Strengthens Strongroom Cloud Services With Data Protection as a Service
Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
Data Matters B.. contact

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.