www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Clarity Benelux

Citrix maakt Remote PC Access beschikbaar in meerdere diensten

VPN alternatief voor makkelijk, veilig en betrouwbaar thuiswerken nu ook onderdeel van Citrix Desktops Service en Citrix Desktops Essentials

Amsterdam, 6 mei 2020Citrix Systems, Inc. (NASDAQ:CTXS) kondigt vandaag aan dat het zijn Remote PC Access oplossing, een veiliger en betrouwbaarder alternatief voor Virtual Private Network (VPN) oplossingen, breder beschikbaar maakt. Deze functionaliteit is vanaf nu ook onderdeel van Citrix Desktop Service en Citrix Desktop Essentials.

Veel organisaties hebben de afgelopen maanden VPN oplossingen geïmplementeerd om veilig thuiswerken mogelijk te maken. Maar een VPN heeft beperkingen. Uit een recente Citrix-OnePoll enquête onder ruim 2.000 thuiswerkers bleek dat het gebruik van VPN oplossingen leidde tot ‘trage prestaties’ en ‘gebrek aan toegang tot alle apps die nodig zijn om te werken’. Verder onderzoek bracht veiligheids- en privacyproblemen aan het licht.

“Bedrijven die gehaast oplossingen voor thuiswerken implementeren kampen met veiligheidsrisico's, potentieel negatieve gevolgen voor de productiviteit en onvoorziene netwerkproblemen", zegt Mark Bowker, senior analist bij de Enterprise Strategy Group. "Nu het voor bedrijven tijd is om deze risico’s aan te pakken, is het óók een ideaal moment om VDI en andere digitale werkplektechnologieën te overwegen die thuiswerken veiliger en productiever maken.”

Met Citrix Remote PC Access kunnen IT-organisaties snel en eenvoudig een volledige virtuele desktopervaring opzetten voor werknemers door een kleine client (VDA) te installeren. Hiermee kunnen medewerkers veilig en op vrijwel ieder apparaat thuiswerken, zonder dat een VPN nodig is. Remote PC Access ondersteunt ook geavanceerde beveiligingsmaatregelen zoals meerfactorauthenticatie.

Remote PC Access was al onderdeel van Citrix Virtual Apps and Desktops Advanced/Premium en Citrix Workspace Premium Plus, maar is nu ook beschikbaar in Citrix Virtual Desktops Essentials en Citrix Virtual Desktops Service. Citrix Virtual Desktops Service ondersteunt Remote PC Access voor fysieke desktops én virtuele desktopinfrastructuren, zowel op locatie als in public clouds. Citrix Virtual Desktops Essentials Service, een maandelijkse dienst die beschikbaar is op de Azure Marketplace, maakt Remote PC Access mogelijk voor op Azure gehoste virtuele desktops.

Lees hier meer over hoe Remote PC Access als simpel, veilig en betrouwbaar alternatief voor VPN uw medewerkers optimaal laat werken en bedrijfsnetwerken en -informatie veilig houdt.

Over Citrix

Citrix (NASDAQ:CTXS) streeft naar een wereld waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. Citrix helpt klanten de toekomst van werk opnieuw uit te vinden door de meest uitgebreide beveiligde digitale werkplek te bieden, waarin alle apps, data en diensten die mensen nodig hebben om productief te zijn verbonden worden en waar IT eenvoudig complexe cloudomgevingen kan opzetten en beheren. Citrix oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Meer informatie vindt u op https://www.citrix.nl/ of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Voor Citrix Investeerders
Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen die worden gedaan in overeenstemming met de safe harbor-bepalingen van Sectie 27A van de Securities Act van 1933 en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934. De toekomstgerichte bepalingen in dit bericht vormen geen garanties voor toekomstige prestaties. Deze verklaringen betreffen een aantal factoren die kunnen leiden tot feitelijke resultaten, met inbegrip van risico’s verbonden aan de impact van de wereldeconomie en onzekerheid in de IT-uitgavenomgeving, omzetgroei en erkenning van inkomsten, producten en diensten, hun ontwikkeling en distributie, productbehoefte en productportefeuille, economische en concurrentiefactoren, de belangrijkste strategische relaties van de Vennootschap, acquisities en daarmee verband houdende integratierisico’s, alsmede andere risico’s die gedetailleerd zijn in de filialen van de Vennootschap bij de Securities en Exchange Commissie. Citrix aanvaardt geen verplichting om toekomstige informatie in dit persbericht of in verband met de hierin beschreven aankondigen bij te werken. De ontwikkeling, publicatie en timing van alle functies of functionaliteiten die voor onze producten beschreven zijn, blijven naar eigen goeddunken en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving of overleg gewijzigd worden. De verstrekte informatie is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en is geen verbintenis, belofte of wettelijke verplichting om materiaal, codes of functionaliteiten te leveren en mag niet worden gebruikt bij het nemen van aankoopbeslissingen of worden opgenomen in een contract.

© 2020 Citrix Systems, Inc. Citrix, the Citrix logo, and other marks appearing herein are the property of Citrix Systems, Inc. and may be registered with the U.S. Patent and Trademark Office and in other countries. All other marks are the property of their respective owners.

Citrix Persdesk
Naomi van Duin
Citrix@yellow-communications.com
www.citrix.nl