www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (1 jaar en 84 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Hyper-converged Kubernetes infrastructuur scoort hoog in GigaOM-rapport

Amsterdam, mei 2020 – Diamanti Inc. behaalde bij zeven van de elf beoordelingsaspecten de hoogste score in het GigaOMrapport over het landschap van beschikbare storage oplossingen voor Kubernetes. Eind april deed Enrico Signoretti, senior storage analist bij GigaOM, verslag van zijn onderzoek naar dertien beschikbare oplossingen voor storage in samenhang met Kubernetes op het internationale IT-publiciteitplatform StorageNewsletter.com.

De snelle acceptatie van Kubernetes heeft ervoor gezorgd dat bedrijven bezig zijn met een transitietraject naar ontwikkeling van applicaties, gevat in containers.  De complexiteit en onderhoudsproblematiek verbonden aan een monolitische software architectuur heeft veel CIO’s doen besluiten om voor hun nieuwe applicaties te kiezen voor het concept van softwareontwikkeling door een reeks kleine ontwikkelteams. Zij leveren applicaties, opgesplitst in logische modulen met één of enkele functies (microservices).  Die apps laten zich afzonderlijk testen en onderhouden. Eenmaal operationeel in gebruik communiceren de containers onderling via API’s (Application Program Interface). Aanvankelijk werkte men met een relatief kleine Kubernetes-infrastructuur met simpele applicaties die om weinig storage faciliteiten vroegen. Inmiddels migreren IT-afdelingen ook applicaties die vragen om permanent opslaggeheugen naar de microservices omgeving.

Daarbij zien zowel grote als kleine ondernemingen voordelen in een hybride cloud strategie (applicaties in de private cloud, public cloud en on-premise). Er vindt een verschuiving plaats van handmatige, statische distributie naar automatische dynamische distributie van applicaties en data tussen de diverse cloud en on-premise omgevingen. De mobiliteit van applicaties en data wordt maatgevend voor de prestaties van IT-organisaties.  Zij kiezen aan de hand van technische en economische factoren het meest geëigende infrastructurele platform. De Kubernetes-technologie voorziet daarin. De implementatie vereist evenwel een visie op: persistente en betrouwbare storage faciliteiten; datamanagement en beveiliging; orkestratie van distributieprocessen van applicaties en data. Enrico Signoretti constateert dat de specificaties voor de standaard container storage interface (CSI) nog tamelijk onvolwassen zijn. Volgens hem vind je dat terug in de oplossingen van veel leveranciers van Kubernetes-technologie.

De technologie van Diamanti vormt daarop volgens de Italiaanse analist een uitzondering. Deze hyper-converged (totaal gevirtualiseerde) oplossing, hoog genoteerd op de innovatie-as in het beoordelingsdiagram van het GigaOM-rapport, leent zich bij uitstek voor het opbouwen van Kubernetes native cloud ervaring bij grote ondernemingen met als belangrijke eigenschappen: de hoge prestaties en het gebruiksgemak. De technologie komt met ’pre-installed’ standaard Kubernetes-distributiefaciliteiten, maar de afnemer kan in plaats daarvan ook kiezen voor het Red Hat OpenShift-platform. Ten tijde van het productonderzoek was het productaanbod van Diamanti nog niet toegesneden op afnemers in het MKB-segment. Daar is inmiddels verandering in gekomen door de samenwerking met onder meer Dell en Lenovo, die beiden onder eigen label en hardware-architectuur de Diamanti Kubernetes-technologie als kant en klare appliance gaan distribueren.

Over Diamanti
Diamanti levert het enige, voor enterprise Kubernetes ontwikkelde platform met geïntegreerde functionaliteit, gericht op on-premise en public cloud omgevingen. Het biedt infrastructuurarchitecten, IT-manager en applicatiebeheerders prestaties, eenvoud, beveiliging en bedrijfsgerichte functies voor het snel operationeel in gebruik nemen van cloud-native applicaties. Diamanti voorziet de afnemers in de bedrijfsomgeving van een oplossing met de laagste TCO (Total cost of ownership) bij het toepassen van de meest veeleisende bedrijfsapplicaties. De onderneming heeft een hoofdkantoor in San Jose, Californië. Diamanti is opgericht met de financiële ondersteuning van de investeringsmaatschappijen ClearSky, CRV, Engineering Capital, Goldman Sachs, GSR Ventures, Northgate Capital, Threshold Ventures (voorheen DFJ Venture), en Translink Capital. Het Europese kantoor van  Diamanti is gevestigd aan de Strawinskylaan 4117 in Amsterdam.  Voor meer informatie bezoek www.diamanti.com  of volg @DiamantiCom

Ook kan contact worden opgenomen met:

Erikjan Franssen
Vice President EMEA
Diamanti Inc.
erikjan@diamanti.com
Laatste van Diamanti
De combinatie Diamanti en Microsoft SQL Server draait het snelst bij I/O intensieve applicaties

Diamanti partner NSC levert Kubernetes as a service

Diamanti Kubernetes beheerplatform beschikbaar via Amazon Web Services (AWS)
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 1 jaar en 84 dagen

Logo Franssen Communicatie
Diamanti contact

Logo Diamanti

diamanti.com
Diamanti sociaal

Diamanti tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric