www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: Lubbers De Jong

Onderzoek: bijna helft (48 procent) IT-professionals besteedt jaarlijks weken, of meer, aan het heronderhandelen leverancierscontracten

Nieuwe cijfers laten zien dat consistente data over systemen en IT-afdelingen, verbeterde gebruikerservaring en gebruiksgemak de belangrijkste voordelen van Unified IT zijn

Den Bosch, 6 mei 2020 - Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt om de digitale werkplek beter te beheren en te beveiligen, maakt de resultaten bekend van een nieuw onderzoek waarin IT-uitdagingen en de voordelen van een uniforme benadering van IT-beheer worden onderzocht. De resultaten tonen aan dat leveranciersbeheer en contractonderhandeling bijzonder tijdrovende inspanningen zijn voor IT-professionals. De helft van de respondenten (50 procent) geeft aan met maar liefst elf of meer verschillende leveranciers te werken en bijna de helft (48 procent) stelt zelfs weken tot maanden kwijt te zijn aan het jaarlijks opnieuw onderhandelen van leverancierscontracten.

Uit het onderzoek blijkt verder dat Unified IT, vaak gedefinieerd als het hebben van uniform endpointbeheer, beveiliging, activabeheer en enterprise service management, voor de meeste IT-organisaties een ambitieus doel blijft, maar nog geen realiteit is. Toch zijn de meeste IT-professionals het erover eens dat de voordelen van Unified IT aantrekkelijk zijn. De belangrijkste genoemde voordelen zijn:
  • Consistente gegevens tussen systemen en IT-afdelingen: 70%
  • Verbeterde gebruikerservaring: 61%
  • Gebruiksgemak: 60%
  • Consistente en op elkaar afgestemde processen tussen IT-afdelingen: 59%
  • Kostenbesparing: 58%
De respondenten geven aan dat ze naar Unified IT kijken, omdat ze de toegevoegde waarde ervan zien voor het verwezenlijken van hun prioriteiten en initiatieven. Er zijn veel initiatieven die IT-professionals tegen elkaar afwegen en in evenwicht proberen te houden. Met de volgende zijn zij het meest bezig:
  • 62 procent wil patching en beveiliging verbeteren
  • 61 procent wil de tijd verkorten voor het oplossen van incidenten, systemen patchen, etc.
  • 47 procent wil IT-rapportage verbeteren
  • 39 procent kijkt naar Unified IT
  • 30 procent bekijkt IT governance (bestuur)
“Conflicterende initiatieven strijden om de IT-budgetten en bemoeilijken daardoor de zichtbaarheid en de rapportageprocessen. Dit maakt het lastig om een echte Unified IT-situatie te bereiken ”, zegt Duane Newman, vice-president productmanagement bij Ivanti. “Wat de situatie nog lastiger maakt,  is de tijd die IT-organisaties besteden aan leveranciers- en contractbeheer. Door een meer uniforme aanpak voor prioriteiten zoals beveiliging, probleemoplossing en rapportage, zullen IT-organisaties waarschijnlijk merken dat ze beter in staat zijn om die prioriteiten te realiseren, zonder extra kosten of inspanning.”

Veel IT-organisaties hebben een uitgebreide lijst van leveranciers om al hun doelen te halen. Sterker nog, de helft (50 procent) geeft aan met meer dan elf leveranciers te werken, terwijl 20 procent met tussen de vijf en zeven leveranciers werkt en 16 procent met acht tot tien leveranciers.

Het aantal leveranciers waar IT-professionals mee werken, heeft invloed op de contractonderhandelingstijd. Slechts 19 procent van de IT-professionals besteedt slechts enkele uren aan het onderhandelen over hun leverancierscontracten. 33 procent geeft aan er ‘dagen’ aan kwijt te zijn, voor 35 procent is het zelfs ‘weken’ en voor 13 procent kost het zelfs ‘maanden’ werk.

Operationele rapportages zijn ook tijdrovend voor IT-professionals. Slechts 20 procent besteedt ‘minuten’ aan het produceren ervan, terwijl 52 procent er ‘uren’, 22 procent ‘dagen’ en 6 procent er zelfs ‘weken’ aan kwijt is.

Het complete rapport is hier te lezen.

Onderzoeksmethode
De enquête is gehouden onder meer dan 1.300 IT-professionals wereldwijd, waarvan 55 in Nederland. Het onderzoek is online afgenomen in het voorjaar van 2020.

Over Ivanti
Ivanti brengt IT Operations, Security en Service Management samen voor het beter beveiligen van de digitale werkplek en het sneller faciliteren hiervan naar de eindgebruiker. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti detecteert en inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te optimaliseren door systemen te integreren in een geautomatiseerd proces. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.nl en volg ons op @IvantiBenelux

Meer informatie voor de pers:

Amberly Asay Janke
Ivanti
Senior Corporate Communications Manager
+1 801-727-5157
amberly.janke@ivanti.com

Wiegert van Dijk
Lubbers de Jong PR
wiegert@lubbersdejong.nl

Logo Lubbers De Jong
Ivanti contact

Logo Ivanti

Ivanti sociaal

Ivanti tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature