www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 163 dagen geleden)
PR: LVTPR

Loyaltek en Paynovate komen met speciale betaalkaart voor coronagedupeerden

Nu politieke leiders in heel Europa bekijken hoe ze hun economieën het beste kunnen herstarten, lanceren de Europese fintech-bedrijven Loyaltek en Paynovate de Unity Card ( unitycard.eu): dit initiatief stelt autoriteiten in staat om bepaalde segmenten van de bevolking, zoals economisch zwakkeren, financieel te steunen en zich tegelijkertijd te richten op de lokale retailers die hun bedrijven moesten sluiten.

De speciale betaalkaart, die bij uitzondering gratis is voor gemeenten als eerste, lokale stimuleringsmiddel, kan binnen twee tot vier weken overal in continentaal Europa worden geleverd. Dat kan zonder omslachtige logistiek en administratie, waardoor effectieve, ultra- gerichte, controleerbare en opbouwende sociaaleconomische maatregelen voor economisch herstel mogelijk zijn

Utrecht, 6 mei 2020 Nu de coronacrisis in kleine stappen maar zeker onder controle komt, richt de focus zich op de volgende uitdaging: het herstarten van de economie. Hoewel nationale overheden en instituties binnen Europa ingrijpende crisismaateregelen aankondigden, is het nog maar de vraag of deze genoeg zijn, en vooral of hulp snel genoeg beschikbaar is om diegenen te helpen die dat op dit moment nodig hebben. Het is daarom belangrijk om vandaag al actie te nemen en niet morgen.

Tegen deze achtergrond hebben de Europese fintech-pioniers en -veteranen Loyaltek en Paynovate een samenwerking gestart die heeft geleid tot een uniek voorstel aan politieke leiders. Doel is om een burgers snel te voorzien van financiële middelen via de Unity Card. Deze innovatieve én nuttige debitkaart is voor wat betreft gebruik te beperken tot een bepaald geografisch gebied (bijvoorbeeld een gemeente) of tot bepaalde type winkels of bedrijven, in dit geval tot zaken die nu verplicht dicht zijn zoals restaurants, bars en kappers. De kaart is zo het perfecte instrument om de lokale economie te stimuleren en te voorkomen dat geld wegvloeit naar buitenlandse webshops, wordt gespaard of wordt opgestuurd naar het buitenland.

image

“Of het nu gaat om winkeliers die hun zaak moesten sluiten of een moeder die eten nodig heeft voor haar kinderen, onze leiders op elk niveau, van gemeente tot nationaal, zoeken naar manieren om de effecten van de lockdown te verminderen en zich voor te bereiden op een normale gang van zaken en economisch herstel”, zegt Robert Masse, oprichter en CEO van Loyaltek en expert op het gebied van betaalkaarten. “Maar de tijd dringt en de vraag doet zich voor hoe we alle middelen snel en efficiënt kunnen toewijzen, tegelijkertijd de risico’s van fraude vermijden en er zeker van zijn dat overheidsgeld wordt besteed als bedoeld, zodat er een win-winsituatie ontstaat en de maatschappij als geheel profiteert.”

De Unity Card werkt net als een gewone pinpas op betaalautomaten. De geldigheidsperiode kan worden aangepast aan de behoeften en de beoogde ondersteuning. Gebruikers kunnen de resterende waarde controleren dankzij een QR-code op de achterkant, terwijl een extranet de uitgevende instantie in staat stelt om de manier waarop de kaarten worden gebruikt in realtime te bewaken, analyseren, beheren en zelfs aan te passen. Op deze manier zijn het in crisistijd opnieuw nieuwe technologieën die verlichting bieden in een situatie die aanvankelijk onoplosbaar leek.

“Als teken van sociale betrokkenheid wilden onze research- en development-teams zichzelf nuttig maken tegen de verschrikkingen van het coronavirus. Uiteindelijk zijn het pragmatisme en het potentieel van deze oplossing die ons ervan hebben overtuigd om de nodige partnerschappen op te zetten om deze in heel Europa uit te rollen”, zegt Masse. “De naam van de kaart, die natuurlijk staat voor solidariteit, kwam vanzelf en we hebben besloten om de eerste vijfduizend exemplaren aan te bieden aan alle gemeenten die ermee willen werken, aangezien zij de situatie ter plaatse het best kennen. De implementatiekosten worden tot een minimum beperkt en bedragen een fractie van de gebruikelijke kosten van vergelijkbare 'traditionele' maatregelen. Bovendien nemen we geen marge op de transacties.”

De door Loyaltek en Paynovate voorgestelde oplossing heeft zijn waarde eerder bewezen in Duitsland ten tijde van de migratiecrisis, toen de autoriteiten duizenden vergelijkbare kaarten uitgaven om de toelagen van Syrische vluchtelingen te beheren. Zij konden hiermee in hun meest elementaire behoeften voorzien en deze bij lokale winkels afnemen.

Het uiterlijk van de Unity Card is zo nodig te personaliseren. De kaart kan rechtstreeks aan betrokkenen worden verstrekt, of door de bevoegde autoriteiten. De betalingen die door burgers met de kaart worden gedaan, worden beheerd samen met de rest van het betalingsverkeer van de winkeliers. De ondersteuning van de kaarthouder wordt geleverd door Loyaltek of de ‘klant’ zelf, dat wil zeggen de uitgevende autoriteit.

Over Loyaltek
Loyaltek NV is een Europese leider in kaarten met een beperkt bereik en beheert tal van programma's voor cadeaukaarten en professionele afrekenkaarten in veertien landen. Klanten zijn onder meer Sodexo, Ingenico, Total en een groot aantal grote partijen in commercieel vastgoed. Ze doen een beroep op de expertise van Loyaltek voor specifieke en technisch geavanceerde projecten.

Over Paynovate
Paynovate NV is een van de zes Belgische uitgevers van elektronisch geld, gereguleerd door de Nationale Bank van België en bevoegd om betaalinstrumenten uit te geven in alle Europese landen. Paynovate is ook lid van Visa en Bancontact.

Meer informatie en afbeeldingen zijn te vinden op: https://nl.unitycard.eu/
Laatste van Loyaltek NV
Loyaltek en Paynovate komen met speciale betaalkaart voor coronagedupeerden
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 1 jaar en 163 dagen

Logo LVTPR
Loyaltek NV contact

Logo Loyaltek NV

info@loyaltek.com
  www.loyaltek.com
Loyaltek NV sociaal

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix