www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Media Distillery geselecteerd als 2020 Red Herring Top 100 Europe winnaar

Amsterdam, 30 april 2020 - Red Herring heeft zijn Top 100 Europe winnaars bekendgemaakt, een prestigieuze lijst van Europa's toonaangevende ondernemingen, waarmee de innovaties en technologieën van deze startups in hun respectievelijke branches worden gevierd. Media Distillery is winnaar in de sector AI/Machine Learning.

De Red Herring Top 100 Europe is een lijst van uitmuntende ondernemers en veelbelovende bedrijven. De winnaars van de awards worden elk jaar gekozen uit circa 1.200  bedrijven in Europa. De redactie van Red Herring beoordeelde de bedrijven op grond van zowel kwantitatieve als kwalitatieve criteria, zoals financiële prestaties, technologische innovatie, managementkwaliteit, algehele bedrijfsstrategie en marktpenetratie.

“We zijn ongelofelijk blij dat we dit jaar de Red Herring Award hebben gewonnen en deel uitmaken van de vijf bedrijven die in Nederland zijn geselecteerd. Ik ben zo trots op al het werk dat het team heeft gedaan om deze award te winnen en de waarde duidelijk te maken die onze visie organisaties kan bieden,” zegt Roland Sars, CEO van Media Distillery. “Onze missie is om vanuit videocontent unieke waarde te automatiseren en te creëren door alles erin te begrijpen. Dit brengt ons een stap dichterbij om dat te bereiken.”

“Het selecteren van toppresteerders voor 2020 was zeker geen gemakkelijke opgave,” aldus Alex Vieux, uitgever en CEO van Red Herring. “We hadden zelfs de lastigste tijd in jaren, omdat zo veel ondernemers al zo vroeg belangrijke grote stappen hadden gezet in het Europese tech-ecosysteem. Maar na veel nadenken, zorgvuldige overwegingen en diepgaande discussies, hebben we onze lijst van honderden kandidaten uit heel Europa terug kunnen brengen tot de Top 100 Winnaars. Media Distillery bezit naar onze mening de visie, de drive en de innovatie die een succesvol ondernemerschap kenmerken. Media Distillery mag trots zijn op dit resultaat, want de concurrentie was bijzonder sterk.”

Media Distillery groeit exponentieel in de tv-branche. Kortgeleden heeft het bedrijf nieuwe partnerrelaties ontwikkeld met belangrijke spelers in de tv-sector overal ter wereld, waaronder Eutelsat in Frankrijk, VTR in Chili en YouSee in Denemarken, en daarmee de ervaringen van hun gebruikers met succes verrijkt. Nu personalisatie, aanbevelingen en doorzoeken steeds belangrijker worden, bieden de oplossingen van Media Distillery, zoals  EPG Correction en Snackable Content, de traditionele tv-exploitanten de mogelijkheid om te innoveren, terwijl de mediasector met nieuwe OTT-oplossingen drastisch verandert. De belangrijkste focus van Media Distillery ligt op verbetering van de ervaringen van consumenten die programma's terugkijken en op de levering van een perfecte VOD-gebruikerservaring, met aandacht voor het doorzoeken van video's en mogelijkheden voor de profilering van consumenten. Kortgeleden kreeg Media Distillery, samen met 3SS, door deskundigen uit de industrie een Silver Award toegekend voor “Excellence in Data Analytics, AI or ML” tijdens de Videonet Connected TV Awards voor de ultrapersoonlijke tv-oplossing. Daarnaast won Media Distillery de Dragons’ Den 2019 wedstrijd, georganiseerd door IABM.

Over Media Distillery
Media Distillery biedt Artificial Intelligence-technologie om inzicht te krijgen in de video's voor internationale merken, tv- en mediabedrijven. Onze Deep Content Understanding™-oplossing genereert next-generation metadata, waarmee consumenten en mediaprofessionals op ongekende schaal videocontent in realtime kunnen doorzoeken en analyseren. Sinds 2014 werkt Media Distillery samen met klanten over de hele wereld, waaronder Telenet, VTR en LexisNexis die hun gebruikerservaringen succesvol verrijken. Media Distillery heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam. Meer informatie: www.mediadistillery.com

Stephanie Magnan, Head of Marketing, Media Distillery
stephanie@mediadistillery.com