www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 92 dagen geleden)
PR: Marcommit

Sensing Clues redt wilde dieren mede dankzij uptime datacenter BIT

Ede – Non-profit organisatie Sensing Clues maakt gebruik van het hostingplatform van datacenter BIT. Sensing Clues zet technologie in om wilde dieren te beschermen tegen stropers in Afrika en Azië. De uptime van het hostingplatform is daarbij cruciaal. Meldingen worden real-time gemaakt en alleen zo kunnen rangers op tijd het leven van dieren redden.

Datacollectie & tracking app helpen stropers opsporen
Sensing Clues heeft een Wildlife Intelligence platform waarop data vanuit verschillende bronnen samenkomt en wordt geanalyseerd om daarmee stropers op te sporen. Daartoe behoren onder andere de Cluey Data Collector & Tracking app en de Focus 360 Analytics app. Deze technologieën draaien op het hostingplatform van BIT. BIT levert virtual machines met super redundante storage. Verder voorziet BIT Sensing Clues in advies over de inrichting van het platform, de security en de back-ups.

Jan-Kees Schakel, oprichter Sensing Clues: “We zijn enorm te spreken over de uptime en de reactiesnelheid van BIT. Beide zijn voor ons heel belangrijk. We werken veel samen met vrijwilligers, maar zij kunnen niet op ieder moment voor ons aan de slag omdat hun betaalde baan dat niet toelaat. Daarom is het voor ons cruciaal dat we kunnen bouwen op een aantal partners die 24/7 voor ons klaarstaan. BIT maakt die belofte volledig waar. Wat betreft de uptime: deze is tot nu toe honderd procent. Het zou zeer zorgelijk zijn als een neushoorn of olifant het leven laat omdat ons platform even uit de lucht was, waardoor een melding werd gemist en de ranger te laat kwam. Het is een missiekritisch platform en ik ben blij dat dit bij BIT in goede handen is.”

Wido Potters, Manager Sales & Support bij BIT: “Sensing Clues verricht wereldwijd belangrijk werk op het gebied van natuurbeheer. Wij leveren hen onze dienstverlening kosteloos, omdat Sensing Clues volledig afhankelijk is van donateurs. We zijn trots dat we ze met onze dienstverlening kunnen ondersteunen. Sensing Clues combineert innovatieve IT met een pragmatische aanpak. Dat past goed bij BIT.”

Meer over de samenwerking lees je hier: https://www.bit.nl/sensing-clues

Over Sensing Clues
Sensing Clues helpt natuurparken in verschillende Afrikaanse, Aziatische en Europese landen bij het beschermen van wilde dieren tegen stropers. Hiervoor heeft deze non-profit organisatie verschillende oplossingen ontwikkeld. De kern hiervan is het Wildlife Intelligence platform. Daarop komt data uit verschillende bronnen samen en worden onder andere risico-voorspellingen berekend.Kijk voor meer informatie op:https://www.sensingclues.nl/
Laatste van BIT
dotXS kiest al sinds oprichting voor datacenter BIT wegens techniek én culturele fit

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sensing Clues redt wilde dieren mede dankzij uptime datacenter BIT
Verstreken tijd: 1 jaar en 92 dagen

Logo Marcommit
BIT contact

Logo BIT

info@bit.nl
  www.bit.nl
BIT sociaal

BIT tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle