www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Clarity Benelux

Citrix lanceert betere beveiliging voor persoonlijke apparaten

De nieuwe add-on voor Citrix Virtual Apps and Desktops beschermt persoonlijke apparaten en maakt thuiswerken veiliger

Amsterdam, 30-04-2020Citrix Systems, Inc. (NASDAQ:CTXS) lanceert vandaag App Protection, een add-on voor Citrix Virtual Apps and Desktops die apps en data op niet door IT beheerde apparaten beveiligt en zo de toegang tot bedrijfssystemen en -data beter afschermt.

Veel bedrijven waren de afgelopen tijd gedwongen halsoverkop hun netwerken en beschikbare middelen op te schalen om massaal thuiswerken mogelijk te maken. Niet alle bedrijven slaagden hier even goed in. Hierdoor gebruiken medewerkers nu vaker apparaten die niet door IT worden beheerd (en dus onbeveiligd zijn) om toch snel toegang krijgen tot de data die nodig is om hun werk te doen. Vaak wordt dan gebruikgemaakt van persoonlijke laptops, tablets en telefoons, wat leidt tot gaten in de gehele netwerkbeveiliging.

“Op deze eindpunten komt vaak keylogging en screen capture malware voor, waarmee cybercriminelen gemakkelijk toegang kunnen krijgen tot bedrijfsnetwerken en gevoelige informatie”, zegt Eric Kenney, Senior Product Marketing Manager bij Citrix. Keylogging malware legt iedere toetsaanslag op het apparaat vast – inclusief gebruikersnamen en wachtwoorden. Screen capture malware maakt periodiek een screenshot van het scherm en verstuurt dit vervolgens naar een externe server, waar de vastgelegde informatie door kwaadwillenden kan worden misbruikt. App Protection is speciaal ontwikkeld om deze vormen van informatiediefstal te voorkomen.

De nieuwe add-on voorkomt keylogging door toetsaanslagen te versleutelen en de aanvaller onleesbare tekst te sturen. Screen capture malware wordt bestreden door alle gemaakte screenshots direct om te zetten naar blanco afbeeldingen. Dankzij App Protection kunnen medewerkers hun persoonlijke, niet door IT beheerde apparaten blijven gebruiken zonder dat dit ten koste gaat van de bedrijfsveiligheid.

Klik hier om App Protection in actie te zien en meer te leren over hoe uw organisatie hiermee uw medewerkers, hun apparaten en uw bedrijfssystemen beveiligd kan houden.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) streeft naar een wereld waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. Citrix helpt klanten de toekomst van werk opnieuw uit te vinden door de meest uitgebreide beveiligde digitale werkplek te bieden, waarin alle apps, data en diensten die mensen nodig hebben om productief te zijn verbonden worden en waar IT eenvoudig complexe cloudomgevingen kan opzetten en beheren. Citrix oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Meer informatie vindt u op https://www.citrix.nl/ of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Voor Citrix Investeerders
Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen die worden gedaan in overeenstemming met de safe harbor-bepalingen van Sectie 27A van de Securities Act van 1933 en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934. De toekomstgerichte bepalingen in dit bericht vormen geen garanties voor toekomstige prestaties. Deze verklaringen betreffen een aantal factoren die kunnen leiden tot feitelijke resultaten, met inbegrip van risico’s verbonden aan de impact van de wereldeconomie en onzekerheid in de IT-uitgavenomgeving, omzetgroei en erkenning van inkomsten, producten en diensten, hun ontwikkeling en distributie, productbehoefte en productportefeuille, economische en concurrentiefactoren, de belangrijkste strategische relaties van de Vennootschap, acquisities en daarmee verband houdende integratierisico’s, alsmede andere risico’s die gedetailleerd zijn in de filialen van de Vennootschap bij de Securities en Exchange Commissie. Citrix aanvaardt geen verplichting om toekomstige informatie in dit persbericht of in verband met de hierin beschreven aankondigen bij te werken. De ontwikkeling, publicatie en timing van alle functies of functionaliteiten die voor onze producten beschreven zijn, blijven naar eigen goeddunken en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving of overleg gewijzigd worden. De verstrekte informatie is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en is geen verbintenis, belofte of wettelijke verplichting om materiaal, codes of functionaliteiten te leveren en mag niet worden gebruikt bij het nemen van aankoopbeslissingen of worden opgenomen in een contract.

© 2020 Citrix Systems, Inc. Citrix, the Citrix logo, and other marks appearing herein are the property of Citrix Systems, Inc. and may be registered with the U.S. Patent and Trademark Office and in other countries. All other marks are the property of their respective owners.

Citrix Persdesk
Naomi van Duin
Citrix@yellow-communications.com
www.citrix.nl
Laatste van Citrix
Vitens werkt aan workspace van de toekomst met Citrix

Teleperformance klaar voor de toekomst van werk met Citrix

Citrix® voltooit overname van Wrike
SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Algoritme van MusicInBrands verkocht aan Private investeerder

Driekwart jongeren vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers

Zyxel Nebula lanceert meest uitgebreide cloud-netwerkoplossing met firewall voor mkb

Digitale Binnenhof Academy van start!

Oracle helpt organisaties de werknemerservaring te verbeteren met Oracle Journeys

easyJet start online pilotenschool voor kinderen

ARAG integreert M-Files en Salesforce voor 360-graden klantbeeld

Marc Lelijveld als enige Nederlander door Microsoft erkend als ‘FastTrack Recognized Solution Architect’ voor Power BI

Visio en Zivver maken veilig mailen toegankelijk voor blinden en slechtzienden

Avaya benoemt Michiel Noordermeer tot Regional Sales Leader Benelux

Onderzoek: Marktleider Albert Heijn verliest rap aan reputatie door te zelfverzekerde houding

Forse stijging fraudemeldingen online shoppen

Logo Clarity Benelux
Citrix contact

Logo Citrix

info@citrix.nl
  www.citrix.com/nl-nl
Citrix sociaal

Citrix tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis