www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: AxiCom

Alcatel-Lucent Enterprise en LANCOM Systems werken samen bij VoIP-telefonie-oplossingen

Nieuwe beveiligingsoplossing vereenvoudigt de verbinding van medewerkers op afstand en zorgt voor bedrijfscontinuïteit

Aken/Kornwestheim – De Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems en het technologiebedrijf Alcatel-Lucent Enterprise zijn een technologisch partnerschap aangegaan. In het kader van deze samenwerking breidt Alcatel-Lucent zijn VoIP-PBX systemen uit met beveiligingscomponenten van LANCOM. De door Alcatel-Lucent gecertificeerde Session Border Controller (SBC) in de LANCOM VoIP-VPN-routers zorgt voor een veilige en naadloze migratie van ISDN/analoge telefonie naar een volledig IP-gebaseerd netwerk. Dit is vooral voor kleine en middelgrote bedrijven een ideale oplossing.

De VoIP VPN-routers van LANCOM met geïntegreerde SBC vullen de functionaliteit van de Alcatel-Lucent OXO Connect en OXO Connect Evolution PBX-systemen aan met extra beveiliging voor SIP trunk-conversies. Ze zorgen onder meer voor een veilige scheiding van externe en interne netwerken. Daarnaast maken ze een professioneel beheer en versleuteling van signaal- en spraakgegevens mogelijk.

De IPsec-VPN-functionaliteit, die standaard in de LANCOM routers is geïntegreerd, vormt de basis voor veilig onderhoud op afstand, licentie- en software-updates en verschaft toegang tot extra cloud-diensten. Medewerkers op afstand met Premium Deskphones zijn daardoor ook via VPN verbonden met dezelfde hoge mate van beveiliging.

Als een totaaloplossing voorziet het nieuwe serviceconcept van Alcatel-Lucent Enterprise in beveiligde diensten. Deze stellen medewerkers in staat om op een veilige manier thuis te werken en ondersteunen ondernemingen bij hun bedrijfscontinuïteit. Zo worden onder meer kantoortelefoons met één druk op de knop doorgeschakeld naar andere nummers of mobiele apparaten. Ook videoconferencing of het delen van schermen en documenten is mogelijk. Dit zorgt voor efficiëntere contacten met klanten, partners of thuiswerkende collega's. De optimale wisselwerking tussen de LANCOM VoIP-VPN-Router en de Alcatel-Lucent OXO Connect en OXO Connect Evolution PBX-systemen is door Alcatel-Lucent in uitgebreide tests bevestigd. De certificering betreft alle huidige VoIP-modellen uit de LANCOM 88x VoIP- en LANCOM 17xx VAx-serie.

Benjamin Lay, Director Technical Sales and Services SMB & Channel Support Europe & North bij Alcatel-Lucent Enterprise, benadrukt: “Door onze samenwerking met LANCOM realiseren we een echte toegevoegde waarde op het gebied van beveiliging voor klanten die tot driehonderd gebruikers willen verbinden met Alcatel-Lucent OXO Connect-PBX-systemen. Een veilige verbinding is niet langer alleen iets voor grote bedrijven en het al dan niet gebruikmaken van SBC is hierdoor irrelevant geworden. Het is nu een integraal onderdeel van de nieuwe end-to-end-oplossing.”

“Betrouwbare zakelijke telefonie met een verbinding naar het thuiskantoor is een essentiële voorwaarde om concurrerend te werken. Samen kunnen we vooral kleine en middelgrote bedrijven een krachtig serviceconcept met veiligheid gelijkwaardig aan grote ondernemingen bieden”, voegt Jan Buis, Vice President Business Development bij LANCOM Systems GmbH, toe.

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.

Over Alcatel-Lucent Enterprise:
Wij zijn Alcatel-Lucent Enterprise. Ons doel is om alles met elkaar te verbinden en zo individuele technologische ervaringen te creëren voor onze klanten. Wij leveren netwerken en communicatie op locatie, in de cloud en als hybride oplossing om mensen, processen en klanten te ondersteunen.
Dankzij onze langdurige toewijding aan innovatie en het succes van onze klanten is Alcatel-Lucent Enterprise een toonaangevende leverancier van zakelijke netwerken, communicatie en diensten, die wereldwijd meer dan 830.000 klanten bedient. Met meer dan 2.200 medewerkers en 2.900 partners in meer dan 50 landen combineert het bedrijf een wereldwijd bereik met een lokale focus.

Meer informatie is beschikbaar via: www.al-enterprise.com/de-de

Het laatste nieuws is te vinden op LinkedIn, Facebook en Twitter.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM XS-6128QF: nieuw vlaggenschip voor het Aggregation Switch-portfolio

LANCOM Management Cloud is best beoordeelde netwerkbeheeroplossing in Professional User Rating IT Operations

LANCOM voor de vijfde keer op rij VPN-kampioen in techconsult Professional User Rating 2021
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise