www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LEWIS

BluJay en Uber Freight sluiten partnerschap voor optimalisatie van wereldwijde transportactiviteiten

Early adopters van de API-integratie zijn onder meer levensmiddelenfabrikanten en verpakkingsbedrijven

Dordrecht, 30 april 2020 – BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten, kondigt een nieuw partnerschap aan met Uber Freight. Middels deze samenwerking willen beide partijen bedrijven helpen om een veerkrachtige, wereldwijde supply chain op te bouwen, gebruikmakend van geavanceerde vrachttechnologie.

Mede door de wereldwijde veranderingen en de beweeglijkheid van de vraag in de markt is real-time inzicht in marktprijzen essentieel geworden. Alle betrokken partijen binnen de supply chain moeten inzicht hebben in de huidige marktomstandigheden om snel beslissingen te kunnen nemen en zich aan te kunnen passen aan zowel vraag als aanbod. Door de directe integratie van BluJay’s Transportation Management via API, hebben vervoerders nu direct toegang tot de real-time prijs- en aanbestedingsmogelijkheden van Uber Freight.

Uber Freight integreert direct met het BluJay-platform om directe offertes, boekingen en de match tussen vervoerders aan te sturen. De integratie stelt bedrijven die gebruik maken van BluJay’s Transportation Management-applicatie in staat om gebruik te maken van de prijsinzichten van Uber Freight en diens uitgebreide netwerk van meer dan 50.000 vervoerders. De API-gebaseerde integratie zorgt voor een snelle toegang tot de end-to-end zichtbaarheid van de supply chain. De applicatie van BluJay en Uber Freight is op dit moment te gebruiken in Noord-Amerika. De verwachting is dat de samenwerking binnenkort ook in Europa uitgerold wordt.

Een van de eerste klanten die van het partnerschap profiteren zijn levensmiddelenfabrikanten en verpakkingsbedrijven: organisaties die te maken hebben met een sterke groei van hun productie en volume, omdat zij tijdens de huidige pandemie essentiële producten leveren. Juist voor dergelijke organisaties is het belangrijker dan ooit dat hun producten op tijd in de schappen terechtkomen, en kan inzicht in de marktplaats van Uber Freight uitkomst bieden.

“Het is belangrijker dan ooit dat een supply chain flexibel en dynamisch wordt ingericht. Doe je dat niet, dan kun je de voortdurend veranderde markt niet bijhouden”, aldus Laurent Hautefeuille, Head of Business Development bij Uber Freight. “Samen met BluJay stellen we daarom onze tech-forward benadering van vracht beschikbaar aan bedrijven die op zoek zijn naar meer inzicht en controle over hun activiteiten.”

Bryant Smith, Global Product Manager bij BluJay Solutions: “Met de transparante marktplaats van Uber Freight kunnen onze TMS-klanten gemakkelijk toegang krijgen tot een nieuw niveau van capaciteit met real-time zichtbaarheid, zodat ze beter kunnen plannen voor de komende weken en daadwerkelijk rekening kunnen houden met last-minute marktverschuivingen. De oplossing die we samen bieden is een oplossing voor klanten die worden geconfronteerd met de huidige uitdagingen binnen de supply chain, maar ook op de lange termijn – tijdens meer traditionele marktfluctuaties.”

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions levert supply chain-software en -diensten aan ‘s werelds meest vooruitstrevende retailers, distributeurs, expediteurs, fabrikanten en logistieke dienstverleners. Het BluJay Global Trade Network transformeert supply chain-logistiek en maakt het mogelijk voor klanten om de krachten te bundelen met ruim 40.000 internationale partners die verbonden zijn aan het netwerk. Met BluJay kunnen organisaties snellere handel bedrijven, hun supply chain-waarde inzetten om concurrentievoordeel te behalen en vooruit te kijken om hun toekomst in de wereldwijde economie te versterken. Voor meer informatie kijk op: www.blujaysolutions.com of volg ons op social media via @myBluJay en LinkedIn.

About Uber Freight
Uber Freight is a logistics platform built on the power of Uber with the goal to reshape global logistics and deliver reliability, flexibility and transparency for shippers and carriers. Since launching in 2017, Uber Freight has built one of the world’s largest digitally enabled carrier networks and transformed legacy practices around pricing and booking freight to reduce inefficiencies and increase opportunities for business growth and industry collaboration. Today, the business counts over 50,000 carriers in its network and thousands of shippers as customers, from small businesses to Fortune 500 companies, including AB InBev, Nestle, LG, Land O’Lakes and many more. Visit www.uber.com/freight to learn more.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail:blujayNL@teamlewis.com
Laatste van BluJay Solutions
Onderzoek: 75 procent van de bedrijven past supply chain aan om toekomstbestendig te blijven

Gebrüder Weiss selecteert het LSP-platform van BluJay voor betere klantervaring

Nieuwste software van BluJay geeft organisaties de mogelijkheid om wereldwijd te navigeren tussen supply chains
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
BluJay Solutio.. contact

Logo BluJay Solutions

www.blujaysolutions.com/nl
BluJay Solutio.. sociaal

BluJay Solutio.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise