www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Wipro en Nutanix gaan samenwerken om Digital Database Services (DDS) te leveren

Gezamenlijke oplossing om de levering en het beheer van databases te stroomlijnen, waardoor IT-teams tijd krijgen om te innoveren

Hoofddorp, 30 april 2020 - Nutanix (NASDAQ: NTNX), een leider in enterprise cloud computing, en Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), een leider in IT-, consulting- en business process-diensten, introduceren Wipro's Digital Database Services (DDS), mogelijk gemaakt door Nutanix Era en Nutanix HCI-software. Dit aanbod stelt ondernemingen in staat om databases efficiënt te beheren, waarbij de tijd en inspanningen van IT-teams worden geoptimaliseerd.

Terwijl het datalandschap verschuift, staan bedrijven onder constante druk om te innoveren, wat resulteert in druk op de IT-afdelingen. Door verouderde infrastructuren kunnen databases de time-to-value en lineaire schaalbaarheid belemmeren, waardoor snelle opschaling van activiteiten, zoals transactieverwerking, wordt voorkomen, en bedrijven waardevolle transacties of inzichten verliezen die een directe impact hebben op hun inkomsten of besluitvorming. Wipro's Digital Database Services (DDS), gebouwd op Nutanix-oplossingen voor Databases, waaronder Nutanix HCI-software en Nutanix Era, stellen bedrijven en gebruikers in staat om databases just-in-time aan te bieden en te beheren, zonder voorafgaande kennis van hardware, database-software en bijbehorende configuraties. Het resultaat is een snellere release van applicaties, waardoor databasebeheerders zich kunnen concentreren op innoveren.

Het DDS-aanbod van Wipro, mogelijk gemaakt door Nutanix, stelt klanten in staat om hun databaseworkloads te consolideren op een gedeelde infrastructuur om de wildgroei van databases te managen. Het zorgt voor efficiëntie, wendbaarheid, kosteneffectiviteit en schaalbaarheid in de gehele organisatie door het databasebeheer te automatiseren en te vereenvoudigen. Bijkomende voordelen van de gezamenlijke oplossing zijn onder meer:
  • Kostenreductie: vermindering van acquisitie- en operating-kosten van database, consolidatie en effectief gebruik van resources (controleren wildgroei, beter levenscyclusbeheer), beter gebruik van de tijd van databasebeheerders door hen in staat te stellen zich te concentreren op innovaties en optimalisaties.
  • Snelle provisioning: levering van services in minuten in plaats van dagen; bedrijfsonderdelen, databasebeheerders of niet-IT-gebruikers kunnen services gebruiken via een selfserviceportal, waardoor de totale tijd wordt verkort.
  • Innovatieve prijsstelling: het as-a-service-model maakt de kosten voorspelbaar en gemakkelijk te verdelen over bedrijfsonderdelen, waardoor de kwaliteit van de service en klanttevredenheid worden gegarandeerd.
  • Hergebruik: de oplossing kan worden geïntegreerd met andere cloudmanagementplatform- en orkestratie-tools van derden om bestaande investeringen te kunnen hergebruiken.
  • Support: ondersteuning voor meerdere databasetechnologieën en -versies
  • Automatisering: zorgt voor meer efficiëntie en snellere change delivery met betere kwaliteit en voorspelbaarheid
Satish Yadavalli, Vice President, Cloud and Infrastructure Services, Wipro Limited: "Het gezamenlijke aanbod van Wipro met Nutanix brengt wendbaarheid, snelheid en flexibiliteit voor kern- en digitale applicaties die als een dienst worden geleverd. Wipro's Digital Database Services (DDS) powered by Nutanix HCI-platform en Era levert end-to-end services van transitie, modernisering, continuous deployment en geautomatiseerde lifecycle management operations van enterprise-, open source- en NoSql-databases. Integraties worden vereenvoudigd omdat ontwikkelaars en applicatie-eigenaren toegang hebben tot een repository met customized services-API's. Met deze gezamenlijke oplossing hebben we er alle vertrouwen in dat we onze gezamenlijke klanten helpen de database-resources en licentiekosten te optimaliseren. ”

Bala Kuchibhotla, Vice President en General Manager, Nutanix Era en Business Critical Apps, Nutanix: “Legacy databasemanagement is van oudsher complex en vereist enorme hoeveelheden resources van databasebeheerders, waardoor tijd wordt weggenomen die ze zouden kunnen besteden aan meer kritische initiatieven. Nu de datavolumes jaar op jaar exponentieel toenemen, worden voorzieningen voor provisioning, bescherming, patching, prestaties en copy databeheer nog saaier en duurder. Onze samenwerking met Wipro helpt bij het ontwikkelen van efficiënte Database-as-a-Service-oplossingen, zodat elke organisatie de kracht van de cloud kan omarmen. ”

Wipro DDS powered by Nutanix is nu beschikbaar. Ga voor meer informatie naar: https://www.nutanix.com/partners/system-integrators/wipro

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Nutanix contact

Logo Nutanix

info@nutanix.com
  www.nutanix.com
Nutanix sociaal

Nutanix tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise