www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet biedt online cybersecurity-trainingen gratis aan om het tekort aan beveiligingsvaardigheden te dichten

Online cursussen nu gratis toegankelijk voor iedereen die zijn technische vaardigheden en security awareness gratis wil uitbreiden

Utrecht, 30 april 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het zijn volledige online catalogus van Network Security Expert-trainingen gratis beschikbaar stelt. De trainingen bieden bijvoorbeeld kennis over Secure SD-WAN, de beveiliging van publieke clouds en veilig toegangsbeheer. Het leeuwendeel van deze trainingen maakt deel uit van het cursusaanbod van het Network Security Expert Institute van Fortinet. Dat was voorheen alleen toegankelijk voor partners, maar staat nu open voor alle geïnteresseerden.

De trainingen blijven in heel 2020 gratis toegankelijk. Fortinet wil daarmee tegemoetkomen aan de snel groeiende behoefte van bedrijven aan vaardigheden voor het beschermen van sterk geografisch verspreid personeel, telewerkers en thuiswerkers. De trainingen bieden iedereen die een loopbaan op het gebied van cybersecurity ambieert de kans om zich nieuwe vaardigheden aan te leren dan wel gevorderde vaardigheden op te doen.

Het NSE Institute van Fortinet biedt nu gratis training op diverse niveaus aan die cursisten in staat stellen om hun security awareness uit te breiden en gevorderde technische vaardigheden op te doen.

Verhoogde risico’s door een geografisch verspreid personeelsbestand
Organisaties in alle delen van de wereld hebben hun netwerk snel moeten aanpassen om ondersteuning te bieden voor de overstap naar thuiswerken. IT-afdelingen hebben hun handen vol aan het waarborgen van de bedrijfscontinuïteit en veilige toegang tot bedrijfskritische data en applicaties. Cybercriminelen proberen ondertussen misbruik te maken van de explosieve toename van het aantal medewerkers dat op afstand toegang zoekt tot gevoelige informatie en data. Dat doen ze maar beveiligingslekken te zoeken en hun aanvalsstrategieën af te stemmen op de omgevingen van thuiswerkers.

Volgens een recent onderzoek van ISC2 ontbreekt het bijna twee derde aan alle bedrijven aan IT-medewerkers met de vaardigheden die nodig zijn om voor effectieve beveiliging te zorgen. Met het oog op het snel groeiende aanvalsoppervlak dat gepaard gaat met een geografisch verspreid personeelsbestand hebben IT-afdelingen meer dan ooit behoefte aan uitgebreide beveiligingsvaardigheden.

John Maddison, executive vice president Products en CMO bij Fortinet : “De nieuwe realiteit van thuiswerken confronteert veel bedrijven met snelle veranderingen en nieuwe risico’s. IT-afdelingen staan onder druk om uiterst dynamische bedrijfsomgevingen te beschermen. Dit vraagt om uitgebreide beveiligingsvaardigheden. Fortinet is naast een technologiebedrijf ook een onderwijsinstituut. We stellen ons volledige aanbod van online cybersecurity-trainingen voor gevorderden gratis beschikbaar. Elke IT-professional kan daarmee op elk gewenst moment en op eigen tempo de kennis en vaardigheden opdoen die nodig zijn om hun organisatie effectief te beschermen.”

Gratis training voor een snelle ontwikkeling van beveiligingsvaardigheden
Fortinet put uit het lesaanbod van het training- en certificeringsprogramma van zijn NSE Institute om 24 beveiligingscursussen voor gevorderden gratis aan te bieden aan IT-professionals om hen te helpen met het uitbreiden van hun beveiligingskennis en het ondervangen van nieuwe cyberrisico’s.

Deelnemers aan de trainingen komen meer te weten te komen over oplossingen van Fortinet zoals de firewalls uit de FortiGate-reeks, FortiNAC en FortiManager. Daarmee kunnen ze een breed scala aan vaardigheden opdoen voor het beschermen van alle mogelijke netwerken tegen cyberbedreigingen. Opnames van laboratoriumdemo’s voor deze cursussen zijn on demand toegankelijk en worden aangevuld met regelmatige live sessies met Fortinet Certified Trainers. Tijdens deze sessies voeren trainers demonstraties uit en verzorgen ze vraag-en-antwoordsessies. Iedereen die aan de slag wil gaan met de gratis trainingen van Fortinet kan dat hier doen.

Voor meer trainingsmogelijkheden kan men een beroep doen op het wereldwijde netwerk van Authorized Training Centers (ATC’s) van Fortinet.

Het NSE Institute dicht het tekort aan beveiligingsvaardigheden
De introductie van meer gratis cybersecurity-trainingen sluit aan op het streven van Fortinet om het tekort aan beveiligingsvaardigheden te dichten door middel van training en onderwijs. Fortinet richtte in 2015 het NSE Institute op, dat inmiddels meer dan 300.000 NSE-certificeringen aan cursisten heeft uitgereikt. Het NSE Institute staat aan de basis van het training- en certificeringsprogramma NSE, de Fortinet Network Security Academy en het Fortinet Veterans-programma. Het certificeringsprogramma van Fortinet werd in het kader van de 2019 CyberSecurity Breakthrough Awards uitgeroepen tot “ Professional Certification Program of the Year”.

De catalogus met gratis trainingen omvat basiscursussen in secury awareness voor de niveaus NSE 1 en NSE 2. Dit aanbod werd recentelijke uitgebreid met de FortiGate Essentials-training voor iedereen die meer wil weten over beleidsregels voor firewalls, gebruikersautenticatie, routering en SSL VPN.

Overige manieren om het groeiende aanvalsoppervlak te beveiligen
Fortinet helpt klanten en partners niet alleen met gratis training, maar ook met ingebouwde mogelijkheden voor het beschermen van thuiswerkers in zijn FortiGate-firewalls. Deze functionaliteit is gratis inzetbaar. De firewalls van Fortinet worden kracht bijgezet door op maat ontwikkelde beveiligingsprocessors (SPU’s) en bieden optimaal schaalbare capaciteit. Secure SD-WAN is inbegrepen in elke FortiGate-appliance. Deze oplossing biedt betrouwbare en kostenefficiënte connectiviteit voor filiaalmedewerkers en verbetert de prestaties van hun applicaties. De gratis FortiClient- software van Fortinet kan in een mum van tijd worden geïnstalleerd op apparaten van de werkgever of werknemers om te voorzien in versleutelde VPN-verbindingen met het bedrijfsnetwerk.

Aanvullende informatie
Laatste van Fortinet
NexusOcean zet Fortinet in voor cyberbeveiliging en netwerkbeheer

Center Parcs Groep beveiligt internationaal verspreid netwerk met Fortinet

Fortinet voegt nieuwe Secure SD-WAN-mogelijkheden toe
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT