www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 152 dagen geleden)
PR: Marcommit

Cumulus Networks voegt Lifecycle Management toe aan NetQ

Adoptie naar open networking wordt makkelijker, goedkoper en veiliger dan ooit

Amsterdam - Cumulus Networks, innovatieleider op het gebied van open, moderne en schaalbare netwerken, brengt vandaag NetQ 3.0 uit. Dit is een nieuwe versie van de NetQ netwerk operations tool, die telemetrie gebruikt voor diepgaande troubleshooting, zichtbaarheid en geautomatiseerd workflows van een enkele GUI interface. Met deze tool wordt downtime en onderhoudstijd verminderd. In de upgrade zijn Lifecycle Management (LCM) mogelijkheden opgenomen, waarmee NetQ in staat is om met een muisklik te upgraden en configureren. Open networking wordt hiermee gemakkelijker dan ooit.

NetQ maakt gebruik van real-time telemetriegegevens en correleert de configuratie en operationele status om veranderingen in de status direct te identificeren en te volgen. Met de toevoeging van de volledige Lifecycle Management-functionaliteit combineert NetQ 3.0 nu de mogelijkheid om netwerkelementen eenvoudig te upgraden, te configureren en te implementeren met een volledige reeks operationele mogelijkheden, zoals zichtbaarheid, probleemoplossing, validatie, tracering en vergelijkende look-backfunctionaliteit.

Geen operationele uitdagingen meer
Een correct beheer van de netwerkapparatuur is van cruciaal belang om te voorkomen dat het netwerk uitvalt, de prestaties verslechteren en dat er beveiligingsincidenten ontstaan. Netwerkexploitanten worstelen vaak met operationele uitdagingen, zoals netwerkstoringen als gevolg van onderhoud en configuratiewijzigingen. Voor een software-upgrade waren voorheen automatiseringsscripts en aanzienlijke ontwikkelingsinspanningen vereist, nu kan dit met een druk op de knop via de eenvoudig te gebruiken GUI-interface van NetQ. NetQ verwijdert alle complexiteit, werkstromen, rompslomp en risico's die gepaard gaan met het upgradeproces, zodat netwerkbeheerders zich kunnen richten op meer strategische inspanningen.

De toevoeging van Lifecycle Management in NetQ 3.0 geeft datacenter- en campusomgevingen één systeem om de operationele kosten te verlagen, de flexibiliteit te verhogen, de veiligheidsrisico's te verminderen en de waarde van de netwerkinfrastructuur te maximaliseren. Een lijst van alle updates vind je hier https://cumulusnetworks.com/blog/netq-lifecycle-management/.

"We voorzien onze klanten van de middelen om de werking en implementatie van een netwerk zo eenvoudig en kosteneffectief mogelijk te maken", aldus Partho Mishra, President en Chief Product Officer bij Cumulus Networks. "Het toevoegen van Lifecycle Management-mogelijkheden aan NetQ biedt aanzienlijke operationele voordelen voor onze Cumulus Linux-klanten en opent de deuren naar ongekende inzichten in de staat van de moderne netwerkinfrastructuur met een muisklik".

NetQ 3.0 is vanaf vandaag beschikbaar. Meer informatie hierover vind je in deze video: https://cumulusnetworks.com/learn/resources/netq/netq-lifecycle-management

Over Cumulus Networks
Cumulus Networks levert netwerksoftware voor het ontwerpen, beheren en exploiteren van moderne datacenters en campusnetwerken die simpel, open, flexibel, veerkrachtig en schaalbaar zijn. Cumulus Linux is de enige open netwerksoftware waarmee organisaties op betaalbare en efficiënte wijze een netwerk kunnen ontwikkelen en beheren zoals ’s werelds grootste exploitanten van datacenters en campusnetwerken dat doen. Dit is mogelijk door het ontsluiten van vertical network stacks. In combinatie met Cumulus NetQ, een uiterst schaalbare reeks van tools voor netwerkbeheer, kunnen organisaties de implementatie van open netwerken bespoedigen en de gemiddelde oplossingstijd verkorten. Cumulus Networks heeft wereldwijd meer dan 1.800 klanten en heeft durfkapitaal ontvangen van onder meer Andreessen Horowitz, Battery Ventures, Sequoia Capital, Telstra Ventures, Peter Wagner en vier van de oorspronkelijke oprichters van VMware. Ga voor meer informatie naar www.cumulusnetworks.com

Cumulus Networks Adds Lifecycle Management to NetQ, Making Adoption of Open Networking Easier than Ever

Latest updates to Cumulus NetQ streamline and automate network operations, enabling enterprises to reduce costs, improve network security and maximize the value of network infrastructure.

Mountain View, Calif., April 28, 2020 — Cumulus Networks, the leaders in building open, modern, and scalable networks, today released NetQ 3.0 – the leading network operations tool that utilizes telemetry for deep troubleshooting, visibility, and automated workflows from a single GUI interface, reducing maintenance and network downtimes. Included in the updated software are Lifecycle Management (LCM) capabilities that enable NetQ to deliver upgrade and configuration management with push button simplicity helping to remove complexity and open the door to adoption of open networking.

NetQ leverages real-time telemetry data and correlates configuration and operational status to instantly identify and track state changes while simplifying management across a single fabric from data center to campus environments. With the addition of full Lifecycle Management functionality, NetQ 3.0 now combines the ability to easily upgrade, configure and deploy network elements with a full suite of operations capabilities, such as visibility, troubleshooting, validation, trace and comparative look-back functionality.

Managing network assets correctly is critical to avoiding application-impacting network outages, performance degradation and security incidents. Network operators often struggle with operational challenges such as network disruption caused by maintenance and configuration changes. What previously would require automation scripting and significant development effort to perform a software upgrade, can now be done simply with the push of a button through NetQ’s simple to use GUI interface. NetQ removes all of the complexity, workstreams, hassle and risks associated with the upgrade process, allowing network operators to focus on more strategic efforts.

Key Features and Benefits
The inclusion of network lifecycle management in NetQ 3.0 gives data center and campus environments a single fabric to lower operational costs, increase flexibility, reduce security risks and maximize the value of networking infrastructure. Updates include:
  • NEW - Configuration Management - Customers can now easily install a new switch and push a golden configuration from a centralized location with the ability to enforce standards, deploy configlet that helps to automate repetitive configuration tasks and easily identify differences between this and the default configuration.
  • NEW -  Software Upgrade Management - Avoid network disruption during important software upgrades for new features, critical security patches and bug fixes. NetQ Upgrade Management simplifies software upgrade functionality with push button simplicity.
  • Snapshot and Compare - designed to minimize risk of network disruption, Snapshot allows operators to compare the live state of the network before and after maintenance or configuration changes.
  • Integration with Mellanox’s What Just Happened (WJH) - available on Mellanox switches and provides detailed information about any packet drop on any device on the network for any reason. WJH collects full packet information on drops related to layer 1, buffer, ACL, routing issues and more.
  • Topology - monitor your network by viewing performance about individual devices and the entire fabric.
  • Validation - easily view and validate network state, intent and configuration across the entire network from switches to hosts to containers.
  • Trace - verify connectivity between two devices either on-demand or per a desired schedule. This includes layer 2, layer 3 and overlay based networks.
“We are in the business of providing our customers with the tools to make network operation and deployment as easy and cost-effective as possible,” said Partho Mishra, President and Chief Product Officer at Cumulus Networks. “Adding Lifecycle Management capabilities to NetQ provides significant operational benefits to our Cumulus Linux customers and opens the doors to unprecedented insights into the state of modern network infrastructure at the push of a button.”

NetQ 3.0 is available today.
Laatste van Cumulus Networks
SURFsara ziet werkzaamheden vereenvoudigen na implementatie Cumulus Linux

Cumulus Networks voegt Lifecycle Management toe aan NetQ

Cumulus Networks, Dell Technologies en de Nationale Politie bundelen krachten om agenten op straat met real-time data te wapenen
Verstreken tijd: 1 jaar en 152 dagen

Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo SHARP Electronics Benelux
Logo Experis