www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: LVTPR

Veeam maakt nieuwe Backup for Microsoft Azure algemeen beschikbaar

Nieuwe back-up- en recovery-oplossing integreert met Azure-functionaliteit om organisaties te helpen meer applicaties en data naar Azure te verplaatsen

Utrecht, 29 april 2020 – Veeam® Software, marktleider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, maakt het nieuwe Veeam Backup for Microsoft Azure algemeen beschikbaar. Deze nieuwe back-up- en recovery-oplossing helpt klanten en serviceproviders meer applicaties en data naar Azure te verplaatsen en op kosteneffectieve, veilige en eenvoudige wijze cloudapplicaties en data in Azure te beschermen. Daarnaast maakt Veeam’s draagbare back-upformat volledige cloudmobiliteit mogelijk – inclusief back-up, herstel en migratie – binnen een multi-cloudomgeving.

Public cloud Infrastructure-as-a-service (IaaS), zoals Microsoft Azure, wordt steeds meer ingezet voor productie-IT-workloads. Maar hoewel de uptime van de infrastructuur gegarandeerd wordt door de serviceprovider, is de klant in het geval van public cloud IaaS nog steeds verantwoordelijk voor zijn data. En daarmee ook voor de bescherming van die data tegen bedreigingen als ransomware, niet bedoelde verwijdering, datacorruptie of kwaadwillende gebruikers, net zoals dat het geval is bij on-premise-data. Met Veeam Backup for Microsoft Azure breidt Veeam zijn brede platformondersteuning uit met een uitgebreide oplossing voor extra back-up- en recovery-controls van Azure-apps en data gehost op virtual machines van Azure.

“Volgens het Veeam Cloud Data Management Report hebben alle bedrijven te maken met clouddataverlies”, zegt Danny Allan, CTO van Veeam. “Of het nu gaat om een fout, niet bedoelde verwijdering, securitybedreigingen zoals ransomware en malware, of retentiekloven, klanten zijn verantwoordelijk voor de bescherming van data ongeacht de locatie ervan, on-premise of in de cloud. Onze oplossingen tackelen de uitdagingen en complexiteiten voor IT-professionals door de betrouwbaarheid te verbeteren, kosten te verlagen en de hersteltijd te verkorten. Het nieuwe Veeam Backup for Microsoft Azure geeft klanten meer controle over hun kosten en besparingen. Tegelijkertijd stelt de oplossing ze in staat de controle te behouden over hun clouddata door Azure te beschermen en beheren naast hun cloud-, virtuele en fysieke apps en data.”

Veeam Backup for Microsoft Azure vergroot het vertrouwen van organisaties om meer applicaties en data naar de cloud te verplaatsen, wetende dat het Veeam-platform dat ze gebruiken voor hun on-premise-omgeving nu ook probleemloos tot Azure reikt. Veeam Backup for Microsoft Azure biedt de volgende voordelen:
  • Nauwe integratie met Azure om data binnen enkele minuten al te beschermen met turnkey-implementatie via de Azure Marketplace, geïntegreerde snapshotautomatisering voor meer regelmatige herstelpunten, back-up naar Azure Blob-storage en snelle, volledige recovery’s op bestandsniveau.
  • Cloudmobiliteit in een multi-cloudomgeving dankzij Veeam’s unieke, draagbare back-upformat, inclusief back-up, herstel en migratie binnen cloud-, virtuele en fysieke omgevingen.
  • Lagere cloud-TCO met een industry-first back-upkostencalculator om policy’s te optimaliseren en zo buitensporige of onverwachte kosten te voorkomen, en langetermijnretentie in kosteneffectieve Azure Blob-storage.
  • Isolatie van back-updata van productie om de security te vergroten met cross-subscription en cross-region back-up, alsook multifactorauthenticatie als extra verdedigingslaag tegen cyberaanvallen.
Prijs en beschikbaarheid
Veeam Backup for Microsoft Azure is beschikbaar als gratis en betaalde versie. Beide versies zijn eenvoudig uit te rollen via de Azure Marketplace. De gratis versie maakt back-up mogelijk voor maximaal tien Azure-VM’s, zonder limiet aan het aantal restores. Een licentie voor de betaalde versie is te verkrijgen via Veeam Universal License (VUL) en integreert met Veeam Backup & Replication™, voor een flexibele Cloud Data Management-oplossing vanaf één platform.

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in back-upoplossingen die Cloud Data Management leveren. Met meer dan 365.000 klanten wereldwijd, waaronder 81 procent van de Fortune 500-bedrijven en 66 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 70.000 partners

waaronder exclusieve resellers HPE, NetApp, Cisco en Lenovo. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.
Laatste van Veeam Software
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT