www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LEWIS

Celonis lanceert nieuwe, AI-gebaseerde operationele toepassingen

Volgende generatie van het Celonis-platform maakt een snelle ontwikkeling van operationele toepassingen mogelijk. Twee nieuwe toepassingen, ‘Accounts Payable’ en ‘Materials Management’ worden vandaag onthuld op Celosphere Live

’s Hertogenbosch, 28 april 2020 Celonis, marktleider in geavanceerde AI process mining en process excellence software, lanceert en demonstreert vandaag de volgende generatie van zijn platform, waardoor klanten en partners sneller doelgerichte operationele applicaties kunnen ontwikkelen. De nieuwe oplossing wordt gepresenteerd tijdens Celosphere Live, de digitale variant van het jaarlijkse klantenevent Celosphere. Tijdens de digitale conferentie, met dit jaar meer dan 15.000 deelnemers, onthulde het bedrijf ook nieuwe operationele applicaties op zijn AI-gedreven platform: Accounts Payable en Materials Management in Supply Chain. Deze applicaties zijn de eerste twee van vele nieuwe operationele toepassingen die Celonis zal gaan lanceren en introduceren.

De Operational Applications combineren de unieke process mining-softwareproducten van Celonis met de bedrijfscontext, Artificial Intelligence (AI) en automatisering, om zo haperingen en frictie in processen te detecteren. De applicaties stellen slimme acties voor die zullen leiden tot het gewenste resultaat.

De apps hebben een sturende functie: ze begeleiden alle werknemers en systemen in één groot proces. Het management van bedrijven kan meetbare doelen (KPI’s) stellen. De Celonis Process AI-engine bepaalt vervolgens met behulp van AI de beste manier om deze KPI’s te behalen, automatiseert taken in het systeem en stuurt met die informatie werknemers en processen aan. Gebaseerd op alle data wordt vervolgens prioriteit gegeven aan workflows om het optimale resultaat te bereiken.

Alexander Rinke, mede-oprichter en mede-CEO van Celonis: “Celonis is een pionier in de markt als het gaat om het in praktijk brengen van de theoretische kennis die we hebben over process mining op grote schaal. Met de lancering van het nieuwe Operational Applications-platform omarmen we het volledige potentieel van AI-gedreven process mining. Niet als een manier om de menselijke werknemer te vervangen, maar om hun werk gemakkelijker en succesvoller te maken. Operational Applications zijn real-time verbonden aan verschillende systemen binnen het bedrijf, om zo flexibiliteit en reactiviteit door de hele organisatie te creëren.”

De inzet van AI in de nieuwe manier van werken
Het nieuwe portfolio van Operational Applications helpt bedrijven en werknemers op de volgende manieren:
  • Sense: De Celonis Process AI-engine analyseert alle procesdata in een systeem en identificeert de elementen die een gewenste uitkomst blokkeren. AI en Machine Learning werken samen om tegenstrijdigheden te detecteren en adviseren in real-time acties om het probleem op te lossen.
  • Act: Automatisering maakt acute reacties mogelijk: de software vertaalt data naar inzichten en, uiteindelijk, duidelijke taken voor gebruikers om uit te voeren. Dergelijke taken kunnen met een druk op de knop geactiveerd worden, waardoor systemen aangestuurd kunnen worden zonder tussenkomst van de gebruiker.
Sam Covell, CPO van Genpact, zegt over de nieuwe applicaties: “Het is interessant om te zie hoe Celonis nieuwe mogelijkheden en operationele apps blijft ontwikkelen. Het boeiende aan deze oplossingen is dat ze niet alleen voor Genpact positieve resultaten zullen bewerkstelligen, maar ook onze klanten uiteindelijk zullen helpen in het nastreven en realiseren van de beste resultaten.”

Hala Zeine, Chief Product Officer bij Celonis, sprak tijdens Celosphere Live over de nieuwe operationele applicaties. “Celonis heeft belangrijke en onmisbare proceskennis toegankelijk gemaakt voor elke medewerker die betrokken is bij een proces. Dit zorgt ervoor dat een medewerker niet alleen ziet wat er is gebeurd, maar ook waarom en op welk facet in het proces. Celonis Operational Applications werken slim samen met andere systemen, zonder ze te onderbreken. Zo krijgen afdelingen inzicht in hoe de voor hen relevante processen het best kunnen verlopen om specifieke KPI’s te behalen. Dit is de beste manier om het management real-time inzichten te bieden en om vervolgens ook acties te kunnen ondernemen die tot een optimale bedrijfsresultaten zullen leiden.”

Op maat gemaakt voor elke gebruiker
De Operational Applications worden ondersteund door real-time Data Connectivity, een toepassing die door Celonis tevens werd onthuld als algemeen beschikbaar. Real-time Data Connectivity stelt Celonis in staat om gegevens uit traditionele (bron)systemen, zoals SAP en Salesforce te halen, en deze in real-time en in-context te analyseren. Gebaseerd op deze data en inzichten kan de software in-proces acties voor operationele gebruikers voorstellen.

Het verbeterde platform biedt zijn gebruikers de mogelijkheid om hun eigen, op maat gemaakte operationele applicaties te bouwen. Bij het opbouwen van deze applicaties wordt gebruikt gemaakt van het AI-platform.

Eerste operationele toepassingen focussen op cash preservation en klanttevredenheid
De eerste Operational Applications op het Celonis platform zijn ontworpen om processen rondom te betalen facturen en supply chain te verbeteren, twee van de meest bedrijfskritische gebieden binnen elk bedrijf. Beide apps zijn vanaf nu beschikbaar en later dit jaar zullen applicaties verschijnen die onder andere helpen met inkoop, debiteurenadministratie, customer service, opportunity management en industrie-specifieke user cases.

Jan Fuhr, Process Mining Lead bij Celonis’ co-innovator en klant Fresenius Kabi, heeft hoge verwachtingen voor Accounts Payable. “Ik verwacht dat het automatiseren van repetitieve taken en het combineren van data en inzichten onze dagelijkse resultaten niet alleen beter in kaart zal brengen, maar ook sterk zal verbeteren.”

Meer informatie over Celonis Operational Applications (Accounts Payable en Materials Management Supply Chain) vindt u op www.celonis.com. Bekijk de Celosphere Live sessie live of on demand via https://www.celonis.com/celosphere-live.

Over Celonis
Celonis is een softwarebedrijf dat de Intelligent Business Cloud aanbiedt, een oplossing gebaseerd op process mining-technologie. Als marktleider in geavanceerde AI Process Mining en Process Excellence software, helpt Celonis bedrijven snel inzicht te krijgen in operationele processtromen voor het optimaliseren van hun bedrijfstransformatie. Bedrijven wereldwijd – waaronder Siemens, GM, 3M, Airbus en Vodafone – vertrouwen al op Celonis’ technologie om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit resulteert in een miljoenenbesparing en tegelijkertijd zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.

Op dit moment heeft Celonis kantoren in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, en het Verenigd Koninkrijk.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Siemens en Celonis gaan een wereldwijd strategisch partnerschap aan

Celonis onthult het eerste Execution Management System in de industrie
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl