Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Celonis lanceert nieuwe, AI-gebaseerde operationele toepassingen

Volgende generatie van het Celonis-platform maakt een snelle ontwikkeling van operationele toepassingen mogelijk. Twee nieuwe toepassingen, ‘Accounts Payable’ en ‘Materials Management’ worden vandaag onthuld op Celosphere Live

’s Hertogenbosch, 28 april 2020 Celonis, marktleider in geavanceerde AI process mining en process excellence software, lanceert en demonstreert vandaag de volgende generatie van zijn platform, waardoor klanten en partners sneller doelgerichte operationele applicaties kunnen ontwikkelen. De nieuwe oplossing wordt gepresenteerd tijdens Celosphere Live, de digitale variant van het jaarlijkse klantenevent Celosphere. Tijdens de digitale conferentie, met dit jaar meer dan 15.000 deelnemers, onthulde het bedrijf ook nieuwe operationele applicaties op zijn AI-gedreven platform: Accounts Payable en Materials Management in Supply Chain. Deze applicaties zijn de eerste twee van vele nieuwe operationele toepassingen die Celonis zal gaan lanceren en introduceren.

De Operational Applications combineren de unieke process mining-softwareproducten van Celonis met de bedrijfscontext, Artificial Intelligence (AI) en automatisering, om zo haperingen en frictie in processen te detecteren. De applicaties stellen slimme acties voor die zullen leiden tot het gewenste resultaat.

De apps hebben een sturende functie: ze begeleiden alle werknemers en systemen in één groot proces. Het management van bedrijven kan meetbare doelen (KPI’s) stellen. De Celonis Process AI-engine bepaalt vervolgens met behulp van AI de beste manier om deze KPI’s te behalen, automatiseert taken in het systeem en stuurt met die informatie werknemers en processen aan. Gebaseerd op alle data wordt vervolgens prioriteit gegeven aan workflows om het optimale resultaat te bereiken.

Alexander Rinke, mede-oprichter en mede-CEO van Celonis: “Celonis is een pionier in de markt als het gaat om het in praktijk brengen van de theoretische kennis die we hebben over process mining op grote schaal. Met de lancering van het nieuwe Operational Applications-platform omarmen we het volledige potentieel van AI-gedreven process mining. Niet als een manier om de menselijke werknemer te vervangen, maar om hun werk gemakkelijker en succesvoller te maken. Operational Applications zijn real-time verbonden aan verschillende systemen binnen het bedrijf, om zo flexibiliteit en reactiviteit door de hele organisatie te creëren.”

De inzet van AI in de nieuwe manier van werken
Het nieuwe portfolio van Operational Applications helpt bedrijven en werknemers op de volgende manieren:
  • Sense: De Celonis Process AI-engine analyseert alle procesdata in een systeem en identificeert de elementen die een gewenste uitkomst blokkeren. AI en Machine Learning werken samen om tegenstrijdigheden te detecteren en adviseren in real-time acties om het probleem op te lossen.
  • Act: Automatisering maakt acute reacties mogelijk: de software vertaalt data naar inzichten en, uiteindelijk, duidelijke taken voor gebruikers om uit te voeren. Dergelijke taken kunnen met een druk op de knop geactiveerd worden, waardoor systemen aangestuurd kunnen worden zonder tussenkomst van de gebruiker.
Sam Covell, CPO van Genpact, zegt over de nieuwe applicaties: “Het is interessant om te zie hoe Celonis nieuwe mogelijkheden en operationele apps blijft ontwikkelen. Het boeiende aan deze oplossingen is dat ze niet alleen voor Genpact positieve resultaten zullen bewerkstelligen, maar ook onze klanten uiteindelijk zullen helpen in het nastreven en realiseren van de beste resultaten.”

Hala Zeine, Chief Product Officer bij Celonis, sprak tijdens Celosphere Live over de nieuwe operationele applicaties. “Celonis heeft belangrijke en onmisbare proceskennis toegankelijk gemaakt voor elke medewerker die betrokken is bij een proces. Dit zorgt ervoor dat een medewerker niet alleen ziet wat er is gebeurd, maar ook waarom en op welk facet in het proces. Celonis Operational Applications werken slim samen met andere systemen, zonder ze te onderbreken. Zo krijgen afdelingen inzicht in hoe de voor hen relevante processen het best kunnen verlopen om specifieke KPI’s te behalen. Dit is de beste manier om het management real-time inzichten te bieden en om vervolgens ook acties te kunnen ondernemen die tot een optimale bedrijfsresultaten zullen leiden.”

Op maat gemaakt voor elke gebruiker
De Operational Applications worden ondersteund door real-time Data Connectivity, een toepassing die door Celonis tevens werd onthuld als algemeen beschikbaar. Real-time Data Connectivity stelt Celonis in staat om gegevens uit traditionele (bron)systemen, zoals SAP en Salesforce te halen, en deze in real-time en in-context te analyseren. Gebaseerd op deze data en inzichten kan de software in-proces acties voor operationele gebruikers voorstellen.

Het verbeterde platform biedt zijn gebruikers de mogelijkheid om hun eigen, op maat gemaakte operationele applicaties te bouwen. Bij het opbouwen van deze applicaties wordt gebruikt gemaakt van het AI-platform.

Eerste operationele toepassingen focussen op cash preservation en klanttevredenheid
De eerste Operational Applications op het Celonis platform zijn ontworpen om processen rondom te betalen facturen en supply chain te verbeteren, twee van de meest bedrijfskritische gebieden binnen elk bedrijf. Beide apps zijn vanaf nu beschikbaar en later dit jaar zullen applicaties verschijnen die onder andere helpen met inkoop, debiteurenadministratie, customer service, opportunity management en industrie-specifieke user cases.

Jan Fuhr, Process Mining Lead bij Celonis’ co-innovator en klant Fresenius Kabi, heeft hoge verwachtingen voor Accounts Payable. “Ik verwacht dat het automatiseren van repetitieve taken en het combineren van data en inzichten onze dagelijkse resultaten niet alleen beter in kaart zal brengen, maar ook sterk zal verbeteren.”

Meer informatie over Celonis Operational Applications (Accounts Payable en Materials Management Supply Chain) vindt u op www.celonis.com. Bekijk de Celosphere Live sessie live of on demand via https://www.celonis.com/celosphere-live.

Over Celonis
Celonis is een softwarebedrijf dat de Intelligent Business Cloud aanbiedt, een oplossing gebaseerd op process mining-technologie. Als marktleider in geavanceerde AI Process Mining en Process Excellence software, helpt Celonis bedrijven snel inzicht te krijgen in operationele processtromen voor het optimaliseren van hun bedrijfstransformatie. Bedrijven wereldwijd – waaronder Siemens, GM, 3M, Airbus en Vodafone – vertrouwen al op Celonis’ technologie om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit resulteert in een miljoenenbesparing en tegelijkertijd zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.

Op dit moment heeft Celonis kantoren in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, en het Verenigd Koninkrijk.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Lufthansa CityLine wint 'Data Powered Business' award voor transformatieproject met Celonis

Celonis stelt Arsenio Otero aan als Chief Operating Officer

Celonis lanceert nieuwe, AI-gebaseerde operationele toepassingen
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo