www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
PR: Franssen Communicatie

Diamanti appliance voor OpenShift Kubernetes platform laat Kafka accelereren op Red Hat OpenShift

Amsterdam, april 2020 – Omdat door de Coronacrisis veel beurzen en andere vormen van productexpositie geen doorgang kunnen vinden, zijn de mogelijkheden verruimd om met Kubernetes containertechnologie online te experimenteren. Daartoe is vanuit het Amsterdamse Diamanti-kantoor via de hostingorganisatie PK-Automatisering uit Assen een appliance-cluster geplaatst in een datacenter in Groningen.

Inmiddels vinden er op Europese schaal diverse testen plaats met containers in combinatie met analytische toepassingen. Op infrastructureel niveau is ’Kubernetes on bare metal’ geknipt voor Red Hat OpenShift. De voordelen liggen in de sfeer van gebruiksgemak, zoals: snelle uitrol van OpenShift en onderliggende infrastructuur; geen vendor lock-in; integratie met traditionele en cloud-native ecosystemen; gemakkelijk beheer en op- of afschalen van capaciteit. Zowel de testomgevingen als de huidige operationele toepassingen tonen dat de prestatieverbetering van de appliance vooral tot zijn recht komt bij Kafka-toepassingen en andere ’zware’ database en analytische applicaties.

Offload van netwerk en storage dataverkeer

De Diamanti oplossing onderscheidt zich door de ’offload’ faciliteiten via standaard plug-in PCI-e hardware van netwerk en storage dataverkeer op elk x86 platform. Applicatieverkeer via de implementatie van op SR-IOV (Single Root I/O Virtualization) gebaseerde ’data planes’ is op hardware niveau volledig geïsoleerd van het host netwerk en andere containernetwerken. Daarmee bewerkstelligt de technologie niet alleen een acceleratie in prestaties op de servers, maar draagt ook bij aan de beveiliging, zodat de effectiviteit van hackersaanvallen dramatisch afneemt en de beschikbaarheid van data na een onverhoopte hack of een crash is gegarandeerd. Met de hardware komt gelijktijdig een software stack met volledige CNI- en CSI-functionaliteit (Container Network Interface; Container Security Initiative) en tevens voorzieningen voor netwerkisolatie, persistent geheugen, data beveiliging, herstelprocedures en kwaliteitsbewaking, alsmede het beheer en orkestratie van containers.

Het platform laat zich prima gebruiken in combinatie met de nu gangbare, onder VMware draaiende servers. Wie echter wil besparen op energiekosten of de investeringslasten voor hardware, kiest eerder voor de ’bare metal’ variant. Daarnaast gaat Diamanti acteren als algemeen Kubernetes dienstverlener met 24 x7 technische ondersteuning vanuit één contactpunt. En dat niet alleen voor het eigen Kubernetes platform, maar ook voor alle andere, open source Kubernetes varianten, inclusief dus die op het Red Hat OpenShift platform. Daardoor weten ontwikkelteams zich voldoende gesteund bij het oplossen van infrastructurele vraagstukken en kunnen zij zich focussen op het bouwen van applicaties.”

De Diamanti D20 RH appliance is volledig afgestemd op het bouwen en bedrijfsbreed uitrollen van applicaties in containers met behulp van het OpenShift Container platform. De appliance staat garant voor maximale prestaties, schaalbaarheid en doelmatige operationele inzet van Red Hat’s ontwikkeltool en platform voor containers en Kubernetes. De D20 RH voorziet OpenShift gebruikers binnen enkele uren van de onderliggende infrastructuur waardoor zij innovaties sneller tot stand brengen en daarmee competitieve voordelen behalen. Tegelijkertijd weet men zich op het operationele IT-vlak verzekerd van prestaties, efficiency en eenvoud in gebruik van de hyperconverged containerinfrastructuur.

Over Diamanti
Diamanti levert het enige, voor enterprise Kubernetes ontwikkelde platform met geïntegreerde functionaliteit, gericht op on-premise en public cloud omgevingen. Het biedt infrastructuurarchitecten, IT-manager en applicatiebeheerders prestaties, eenvoud, beveiliging en bedrijfsgerichte functies voor het snel operationeel in gebruik nemen van cloud-native applicaties. Diamanti voorziet de afnemers in de bedrijfsomgeving van een oplossing met de laagste TCO (Total cost of ownership) bij het toepassen van de meest veeleisende bedrijfsapplicaties. De onderneming heeft een hoofdkantoor in San Jose, Californië. Diamanti is opgericht met de financiële ondersteuning van de investeringsmaatschappijen ClearSky, CRV, Engineering Capital, Goldman Sachs, GSR Ventures, Northgate Capital, Threshold Ventures (voorheen DFJ Venture), en Translink Capital. Onlangs opende Diamanti het eerste kantoor in Europa aan de Strawinskylaan 4117 in Amsterdam.  Voor meer informatie bezoek www.diamanti.com  of volg @DiamantiCom

Ook kan contact worden opgenomen met:

Erikjan Franssen
Vice President EMEA
Diamanti Inc.
erikjan@diamanti.com

Laatste van Diamanti
Spektra 3.0: eerste Kubernetes beheerplatform voor stateful applicaties

Diamanti in Europa commercieel versterkt

Onderzoek toont dat public cloud bij I/O intensieve applicaties duur kan uitpakken

Logo Franssen Communicatie
Diamanti contact

Logo Diamanti

diamanti.com
Diamanti sociaal

Diamanti tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4