www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Welkom biedt veilig videobellen voor zorg en overheid

AMSTERDAM 23 APRIL - Het Nederlandse bedrijf ILUMY lanceert vandaag Welkom, een platform voor veilige videobijeenkomsten. Tijdens de coronacrisis is het platform kosteloos beschikbaar voor zorg en overheid. Door de coronacrisis is videobellen voor overleg in korte tijd het nieuwe normaal geworden. Online werken heeft massaal entree gemaakt. Nu het kabinet veel coronamaatregelen heeft verlengd tot na de zomer, zullen organisaties verdere keuzes moeten maken over online samenwerken. Daarbij zijn effectiviteit, beveiliging en privacy belangrijke aandachtspunten.

Het bedrijf ILUMY lanceert daarom vandaag Welkom.video, een veilig Nederlands platform voor videobellen, tegelijk met diensten om de effectiviteit van online bijeenkomsten te vergroten. Overheidsorganisaties en zorgverleners kunnen Welkom in ieder geval kosteloos gebruiken tot en met juni 2020.

Veilig en betrouwbaar
Stefan Hoevenaar, een van de initiatiefnemers bij ILUMY: “Veel van onze klanten in de zorg en bij de overheid zoeken een veilige oplossing voor videobellen. Daarom hebben we de ontwikkeling van Welkom versneld. We bieden nu gemakkelijk videobellen met veilige technologie en betrouwbare Nederlandse hosting.”

Elke dag lezen we nieuws over de mogelijkheden en risico’s van video-apps. Geen van de bestaande oplossingen biedt veilige technologie en hosting in Nederland, een voorwaarde voor veel overheids- en zorgorganisaties.

Open source technologie
Hoevenaar licht toe: “Welkom werkt op basis van Jitsi-technologie. Jitsi biedt de veiligste en beste open source technologie voor videobellen. Jitsi wordt ook aanbevolen door de Tor privacy-community, de Autoriteit Persoonsgegevens en de technologie wordt ondersteund door NLnet. Maar de hosting van het gratis platform Jitsi Meet staat buiten Nederland en niet iedereen krijgt Jitsi zelf aan de praat. Daarom bieden we Jitsi nu aan met veilige Nederlandse hosting en met aanvullende diensten. We testen Welkom al enkele weken.”

Welkom helpt organisaties ook om beter op afstand samen te werken
Mariette van Muijen van ILUMY: “We werken meer samen op afstand dan ooit en dat zullen we waarschijnlijk blijven doen. Met Welkom willen we online bijeenkomsten effectiever, meer verbindend en inspirerend maken. Naast het platform kunnen we daarom ook helpen bij het voorbereiden en begeleiden van online bijeenkomsten, met een groep ervaren online facilitatoren.”

ILUMY ontwikkelde eerder ook Plek, het platform voor online samenwerken. Plek wordt al gebruikt door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, het Amsterdam UMC en ruim 200 andere organisaties. Vanaf vandaag ondersteunt Plek ook videobellen via Welkom. Het Plek-platform zorgt daarbij voor veilige uitwisseling van wachtwoorden.

Fotobijschrift: Welkom biedt veilig videobellen voor zorg en overheid.
Laatste van ILUMY
Welkom biedt veilig videobellen voor zorg en overheid
ILUMY contact

Logo ILUMY

contact@ilumy.com
  ilumy.com
ILUMY sociaal

ILUMY tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4