www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 109 dagen geleden)

Luminis ondanks de coronacrisis ISO 27001 gecertificeerd

Apeldoorn – 9 juni 2020. Luminis is zonder tekortkomingen geslaagd voor de ISO 27001-audit. Dit toont aan dat Luminis voldoet aan de eisen rondom informatiebeveiliging en procesmatig goed is ingericht. Voor klanten betekent dit dat dienstverlening en productontwikkeling volgens voorspelbare stappen verloopt.

Arjan Schaaf, senior cloud architect, is als Security Officer verantwoordelijk voor de implementatie van ISO 27001 binnen Luminis. Arjan is trots dat de certificering is gelukt: “Na de laatste test hadden we nog een aantal aandachtspunten. Deze hebben we direct opgelost. Verder hadden we vertrouwen in een goede afloop.” Zeker de laatste weken verliep het traject behoorlijk anders: “Door de coronacrisis werd de audit geheel op afstand uitgevoerd. Voor de documentbeoordeling en de interviews was dit geen probleem. Met de fysieke inspectie ben ik met een camera door ons kantoor gaan lopen terwijl de auditor live mee keek en vragen stelde. Ook voor de auditor was het een bijzondere situatie!”.

Ook Raymond ter Riet, directeur van Luminis Technologies, is blij dat de ISO-certificering rond is: “Wij vinden informatiebeveiliging essentieel voor alle producten en de diensten die wij aan onze klanten leveren. Door de snelle groei van Luminis zijn wij steeds grotere klanten gaan bedienen. Ook in branches waar informatiebeveiliging aan de hoogste normen moet doen, bijvoorbeeld in de zorg- en onderwijssector. Steeds meer klanten maken gebruik van ons data-as-a-serviceplatform InformationGrid en gebruiken dit platform voor het vastleggen van grote hoeveelheden vertrouwelijke informatie. Uiteraard besteden wij altijd al veel aandacht aan het beveiligen van de data van onze klanten. Met deze certificering tonen wij nu ook formeel aan dat wij onze organisatie, oplossingen en processen hiervoor goed hebben ingericht.”

Duidelijker processen
Was het een eenvoudig traject? Arjan legt uit: “Door een grote groep collega’s is hier hard aan gewerkt. Als technologiebedrijf hebben we de security en technische zaken prima voor elkaar. We hebben een cloud-infrastructuur die 100 % remote werken mogelijk maakt, dus we konden gelijk omschakelen toen we niet meer naar kantoor mochten komen. We zijn wel meer processen gaan vastleggen. Dit helpt ons direct bij onze verdere groei, omdat we duidelijkere processen hebben en nieuwe medewerkers sneller de werkwijze kunnen opzoeken.”

Nieuwe plannen
En zijn er nog nieuwe plannen op het gebied van certificering Arjan? “Wij zijn Amazon Web Services consulting partner en Microsoft Gold partner. Dit betekent dat veel collega’s meerdere malen per jaren bezig zijn met certificeringen op het gebied van de nieuwste cloudtechnologie. We hielpen al veel organisaties op cloudgebied, en zien de laatste maanden een verdere versnelling door de coronacrisis. Daarom vestigen we komende tijd nog meer aandacht op AWS- en Microsoft Azure certificeringen.”

Over Luminis
Luminis is een software- en technologiebedrijf met vestigingen in Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Rotterdam en de UK. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten. Er wordt samengewerkt met meer dan 100 klanten, waaronder grote merken zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, data en esports. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Martin van Mierloo Product Marketing Manager bij Luminis, via martin.vanmierloo@luminis.eu of mob: 06 14 84 15 19.

Website: www.luminis.eu
Info-adres: info@luminis.eu
Laatste van Luminis Nederland B.V.
Luminis bereikt nieuwe mijlpaal in AWS Partnership

Luminis benoemt Peter Oskam tot directeur van Rotterdamse vestiging

Motorsport Games neemt Luminis dochterbedrijf Studio 397 over
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 1 jaar en 109 dagen
Luminis Nederl.. contact

Logo Luminis Nederland B.V.

info@luminis.eu
  www.luminis.eu
Luminis Nederl.. sociaal

Luminis Nederl.. tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf