www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Luminis ondanks de coronacrisis ISO 27001 gecertificeerd

Apeldoorn – 9 juni 2020. Luminis is zonder tekortkomingen geslaagd voor de ISO 27001-audit. Dit toont aan dat Luminis voldoet aan de eisen rondom informatiebeveiliging en procesmatig goed is ingericht. Voor klanten betekent dit dat dienstverlening en productontwikkeling volgens voorspelbare stappen verloopt.

Arjan Schaaf, senior cloud architect, is als Security Officer verantwoordelijk voor de implementatie van ISO 27001 binnen Luminis. Arjan is trots dat de certificering is gelukt: “Na de laatste test hadden we nog een aantal aandachtspunten. Deze hebben we direct opgelost. Verder hadden we vertrouwen in een goede afloop.” Zeker de laatste weken verliep het traject behoorlijk anders: “Door de coronacrisis werd de audit geheel op afstand uitgevoerd. Voor de documentbeoordeling en de interviews was dit geen probleem. Met de fysieke inspectie ben ik met een camera door ons kantoor gaan lopen terwijl de auditor live mee keek en vragen stelde. Ook voor de auditor was het een bijzondere situatie!”.

Ook Raymond ter Riet, directeur van Luminis Technologies, is blij dat de ISO-certificering rond is: “Wij vinden informatiebeveiliging essentieel voor alle producten en de diensten die wij aan onze klanten leveren. Door de snelle groei van Luminis zijn wij steeds grotere klanten gaan bedienen. Ook in branches waar informatiebeveiliging aan de hoogste normen moet doen, bijvoorbeeld in de zorg- en onderwijssector. Steeds meer klanten maken gebruik van ons data-as-a-serviceplatform InformationGrid en gebruiken dit platform voor het vastleggen van grote hoeveelheden vertrouwelijke informatie. Uiteraard besteden wij altijd al veel aandacht aan het beveiligen van de data van onze klanten. Met deze certificering tonen wij nu ook formeel aan dat wij onze organisatie, oplossingen en processen hiervoor goed hebben ingericht.”

Duidelijker processen
Was het een eenvoudig traject? Arjan legt uit: “Door een grote groep collega’s is hier hard aan gewerkt. Als technologiebedrijf hebben we de security en technische zaken prima voor elkaar. We hebben een cloud-infrastructuur die 100 % remote werken mogelijk maakt, dus we konden gelijk omschakelen toen we niet meer naar kantoor mochten komen. We zijn wel meer processen gaan vastleggen. Dit helpt ons direct bij onze verdere groei, omdat we duidelijkere processen hebben en nieuwe medewerkers sneller de werkwijze kunnen opzoeken.”

Nieuwe plannen
En zijn er nog nieuwe plannen op het gebied van certificering Arjan? “Wij zijn Amazon Web Services consulting partner en Microsoft Gold partner. Dit betekent dat veel collega’s meerdere malen per jaren bezig zijn met certificeringen op het gebied van de nieuwste cloudtechnologie. We hielpen al veel organisaties op cloudgebied, en zien de laatste maanden een verdere versnelling door de coronacrisis. Daarom vestigen we komende tijd nog meer aandacht op AWS- en Microsoft Azure certificeringen.”

Over Luminis
Luminis is een software- en technologiebedrijf met vestigingen in Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Rotterdam en de UK. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten. Er wordt samengewerkt met meer dan 100 klanten, waaronder grote merken zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, data en esports. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Martin van Mierloo Product Marketing Manager bij Luminis, via martin.vanmierloo@luminis.eu of mob: 06 14 84 15 19.

Website: www.luminis.eu
Info-adres: info@luminis.eu
Laatste van Luminis Nederland B.V.
MediGrid verbetert de snelheid en kwaliteit van medisch onderzoek

Luminis ondersteunt het grootste esports event ter wereld

Luminis ondanks de coronacrisis ISO 27001 gecertificeerd
Luminis Nederl.. contact

Logo Luminis Nederland B.V.

info@luminis.eu

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense