Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 150 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Zoom bereikt mijlpaal in 90-dagenplan om beveiliging te versterken met de release van Zoom 5.0

Robuuste verbeteringen in beveiliging bevatten onder meer ondersteuning voor AES 256-bit GCM-encryptie

Amsterdam, 22 april 2020 – Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) kondigt vandaag een aantal robuuste beveiligingsverbeteringen aan die in de release van het binnenkort beschikbare Zoom 5.0 worden meegeleverd. Dit is een mijlpaal in hun 90-dagenplan om proactief de beveiliging en privacybescherming van het platform te monitoren en te versterken. Door ondersteuning voor AES 256-bit GCM-encryptie toe te voegen, verbetert Zoom de beveiliging voor meetingdata en wordt het platform resistenter tegen aanvallen.

“Ik ben trots dat we deze mijlpaal in ons 90-dagenplan hebben bereikt, maar dit is nog maar het begin,” zegt Eric S. Yuan, CEO van Zoom. “We hebben onze onderneming opgebouwd door onze klanten blij te maken. Het is ons doel het vertrouwen van onze klanten te winnen en ze blij te houden door constant te blijven werken om het veiligste platform te kunnen bieden.”

“Nadat vragen warden gesteld over beveiliging en privacy, reageerde Zoom snel en publiekelijk om de uitdagingen te adresseren. Zo hield hun CEO wekelijks publiek toegankelijke securitybriefings,” zegt Wayne Kurtzman, IDC Research Director for Social, Communities and Collaboration. “Daarnaast ondernam Zoom snel actie om standaardinstellingen te veranderen en zo zorgen omtrent privacy te addresseren, en stelden ze een 90-dagenplan met verdergaande acties. Ook dit plan werd publiek gemaakt.”

“We kijken met een holistische blik naar de privacy van onze gebruikers en de beveiliging van ons platform,” zegt Oded Gal, CPO van Zoom. “Alle onderdelen worden grondig onderzocht, van ons network tot de volledige featureset en de gehele gebruikerservaring. AES 256-bit GCM-encryptie biedt in de backend een veel betere beveiliging van gebruikersdata in transit. In de frontend ben ik het meest enthousiast over het nieuwe Security-icoon in het menu. Dit brengt alle reeds bestaande én nieuw toegevoegde beveiligingsmogelijkheden extra onder de aandacht van meeting-hosts. Zo hebben onze miljoenen nieuwe gebruikers tijdens hun meetings direct toegang tot belangrijke beveiligingsinstellingen.”

Netwerkupdates
  • AES 256-bit GCM-encryptie: Zoom voldoet nu aan de AES 256-bit GCM-encryptiestandaard, wat zorgt voor een betere beveiliging van meetingdata in transit en meetings resistenter maakt tegen aanvallen. Deze standaard biedt aanvullende garanties omtrent de vertrouwelijkheid en integriteit van gebruikersdata in Zoom Meeting, Zoom Video Webinar en Zoom Phone. Zoom 5.0, dat binnen een week zal worden uitgebracht, ondersteunt GCM-encryptie. Deze encryptie wordt van kracht wanneer GCM voor alle accounts is ingeschakeld. Dit zal op 30 mei voor alle accounts in het systeem gebeuren.
  • Controle over datarouting: De accountadministrator kan nu bepalen welke datacenterregio’s de door hun account gehoste meetings en webinars mogen gebruiken voor real-time dataverkeer. Dit is in te stellen op account-, groeps- en gebruikersniveau.
Aanpasingen gebruikerservaring en interface
  • Security-icoon: De beveiligingsfeatures van Zoom waren voorheen alleen toegankelijk via verschillende meeting-menu’s, maar zijn nu gebundeld en te bereiken via een nieuw Security-icoon in de menubalk van de meeting-host.
  • Robuuste nieuwe mogelijkheden voor hosts: Hosts kunnen een gebruiker rapporteren bij Zoom via het Security-icoon. Ook kunnen ze de mogelijkheid uitzetten voor deelnemers om hun naam te veranderen. Voor klanten met een Education-licentie wordt schermdeling standaard beperkt tot de meeting-host.
  • Waiting Room standaard actief: Waiting Room, een bestaande feature waarin een host deelnemers in individuele virtuele wachtruimtes kan plaatsen voordat ze toegelaten worden tot de meeting, is nu standaard actief voor Education-, Basic- en Pro-licenties. Alle hosts kunnen nu ook de Waiting Room feature aanzetten tijdens meetings die al zijn gestart.
  • Meetingwachtwoord standaard actief en instellingen voor wachtwoordcomplexiteit: Meetingwachtwoorden, een reeds bestaande feature, is nu standaard geactiveerd voor de meeste klanten, waaronder alle Basic-, Pro- en K-12-licenties (basis- en voortgezet onderwijs). Voor beheerde accounts kunnen accountadministrators de complexiteitseisen van wachtwoorden instellen (zoals eisen voor lengte, letter- en cijfercombinaties en speciale leestekens). Daarnaast hebben Zoom Phone-administrators de mogelijkheid om de lengte van de pincode in te stellen die nodig is om toegang te krijgen tot voicemail.
  • Wachtwoorden voor cloud recordings: Voor alle deelnemers behalve de meeting-host is nu standaard een complex wachtwoord nodig om toegang te krijgen tot in de cloud opgeslagen video-opnames. Voor beheerde accounts kunnen administrators de complexiteitseisen beheren.
  • Beveiligd delen van accountcontacten: Zoom 5.0 geeft grotere organisaties toegang tot een nieuwe datastructuur, waarmee ze contacten in verschillende accounts kunnen koppelen. Hierdoor kunnen gebruikers makkelijker en veiliger de juiste meeting-, chat- en telefooncontacten vinden.
  • Dashboardverbeteringen: Administrators van Business-, Enterprise- en Education-accounts kunnen in hun Zoomdashboard inzien hoe hun meetings verbinden met de datacenters van Zoom. Dit is mogelijk voor alle datacenters die met HTTP Tunnelservers zijn verbonden en voor alle Conference Room Connectors en gateways.
  • Aanvullende mogelijkheden: Gebruikers kunnen ervoor kiezen geen fragment van hun chatberichten weer te geven in hun chatnotificaties; meetings zonder Personal Meeting ID’s hebben nu ID’s met 11 karakters voor complexere beveiliging; en tijdens een meeting zijn de meeting ID en Invite-optie weggehaald uit de hoofdinterface en verplaatst naar het Participants-menu, waardoor gebruikers minder snel per ongeluk onbedoeld hun meeting ID delen.
Je kunt je Zoom-applicatie updaten naar Zoom 5.0 via zoom.com/download. Ga voor meer updates over de voortgang van het 90-dagenplan van Zoom naar blog.zoom.us.

Over Zoom
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) brengt teams samen in een frictieloze video-omgeving zodat ze meer gedaan krijgen. Ons gemakkelijke, betrouwbare en innovatieve video-first communicatieplatform ondersteunt videomeetings, audiomeetings, webinars en chatgesprekken op zowel desktops, telefoons, mobiele apparaten en conferencesystemen. Zoom helpt ondernemingen betere gebruikerservaringen op te zetten met marktleidende integraties met zakelijke apps, en met development-tools waarmee aangepaste workflows kunnen worden opgezet. Zoom is opgericht in 2011, is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en heeft wereldwijd lokale kantoren. Bezoek voor meer informatie zoom.com en volg @zoom_us.

Zoom Persdesk
Naomi van Duin
Zoom@yellow-communications.com
Laatste van Zoom
Zoom luidt nieuw communicatietijdperk in met geplande innovaties

Neat ontvangt 30 miljoen dollar extra investering van Zoom om innovatie in video-samenwerking voor de hybride werkomgeving voort te zetten

Voor Zoom draait de toekomst van kantoorwerk niet langer om het kantoor
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials