www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Whizpr

8 manieren hoe mijn werkgever medewerkers helpt in Covid-19 tijd

Het zijn onzekere tijden voor bedrijven en hun werknemers. Medewerkers maken zich druk over of hun werkgever de crisis gaat overleveren, of vakantiegeld op tijd uitbetaald gaat worden en of hun baan er na de crisis nog hetzelfde uit gaat zien. En dit doen ze vaak vanaf thuis terwijl ze hun baan zo goed mogelijk proberen te combineren met thuisscholing van de kids en alle drukte en zorgen die daarbij komen kijken.

Hoewel veel bedrijven het zwaar hebben is dit dus ook hét moment om medewerkers een hart onder de riem te steken. Mijn werkgever doet dit op zo’n mooie en lieve manier dat ik het niet kan laten om de publiciteit te zoeken met dit verhaal. Dit doe ik omdat ik zeker weet dat het als voorbeeld en inspiratie kan dienen voor andere werkgevers.

De week voordat het kabinet opriep om zoveel mogelijk thuis te werken, werden wij al opgedragen om voorlopig thuis te werken door de directie van Pink Elephant. Vanaf dat moment zijn er tal van acties ondernomen om medewerkers deze moeilijke periode door te helpen.

Microsoft Teams achtergrond
Er wordt veel meer gebruik gemaakt van videobellen i.v.m. thuis werken. Maar hoe houd je je kinderen rustig? En wat moeten we toch met die saaie achtergrond? Pink Elephant bezorgde alle medewerkers met kinderen een rol papier van 30 meter, stiften, plakkertjes en een brief aan de kinderen of ze papa of mama konden helpen door een mooie video call achtergrond te tekenen. Het resultaat mag er zijn!

Teams Hack
Het spreekt voor zich dat collega’s zonder kinderen stik jaloers waren op zulke mooie achtergronden. Maar ook voor hen is wat gevonden. Middels de volgende hack kun je zelf de achtergrond van Microsoft Teams aanpassen. Daar is intern gelijk een wedstrijd aan verbonden. Wie komt met de leukste achtergrond?
  1. Zoek een goede/leuke/originele afbeelding van ongeveer 1MB
  2. Plaats deze in: C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Teams\Backgrounds\UploadsVoor mac: /users/<username>/Library/ApplicatonSupport/MicrosoZ/Teams/Backgrounds/Uploads
  3. Je afbeelding staat nu tussen de achtergrond opties in MS Teams.
Stay healthy, stay fruity!
De ouders van een collega hebben een groothandel in fruit die behoorlijk is getroffen door corona. Dit kreeg onze directie ter oren waarna het besluit is genomen om alle medewerkers een fruitmandje te sturen.

Zalig Pasen
Toen stond Pasen voor de deur. De eerste feestdag die door Corona compleet anders is dan we gewend zijn. En wéér stond Pink voor de deur. Ditmaal met een paaspakket met chocolade paashaas, paaseieren, en stol.

Tulpen naar Amsterdam
Ook medewerkers van onze klanten verdienen een extraatje. En zeker als we het hebben over klanten in de zorgsector. Daarom bracht Pink Elephant, samen met onze partner Lumiad, 1000 bossen tulpen naar medewerkers van Amsterdamse zorgverlener Cordaan.

Weekblad
In periodes zoals deze is communicatie met medewerkers belangrijker dan ooit. De officiële zaken, zoals welke maatregelen worden getroffen en hoe de business loopt. Maar juist ook luchtige nieuwtjes. Daarom brengt Pink Elephant elke week een nieuwsbrief uit met items zoals interviews met collega’s die ingaan op thuis werken en hoe ze het leven leuk houden in tijden van Corona.

Online borrels
De borrels gaan gewoon door bij Pink Elephant, al is het in een wat andere setting dan normaal. Via MS Teams worden pub quizzenen en Bingo’s georganiseerd.

Beweging
Alle sportscholen en sportverenigingen zijn dicht en mensen komen het huis amper uit. Maar het is voor iedereen van belang om genoeg te blijven bewegen. Daarom organiseert Pink Elephant woensdagochtend een virtuele yoga sessie en elke vrijdagochtend een virtuele workout sessie.

Ik merk echt dat al deze initiatieven de medewerkers en organisatie dichter bij elkaar brengen. Iedereen begrijpt de ernst van de situatie en weet dat we er samen als bedrijf het beste van moeten maken. Ik denk dat ik namens al mijn collega’s spreek als ik zeg dat we enorm dankbaar zijn dat we in dienst zijn van een werkgever die er ook in de moeilijke momenten voor ons is!
Laatste van Pink Elephant Nederland
Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

8 manieren hoe mijn werkgever medewerkers helpt in Covid-19 tijd

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Pink Elephant .. contact

Logo Pink Elephant Nederland

+31(0)88 235 66 55
  info@pinkelephant.nl
  www.pinkelephant.nl
Pink Elephant .. sociaal

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN