www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau

Gratis online Cashflowscan.nl tool voor ondernemers

De coronacrisis raakt bijna alle bedrijven. Van winkelier, transportbedrijf en ict-adviseur tot zzp-er in de marketing of bouwvakker. Al deze bedrijven willen graag weten wat de impact is (of wordt) van deze crisis. Met behulp van de cashflowscan kan iedereen gefundeerd de beslissing nemen om wel/niet gebruik te maken van de overheidsregelingen. Met deze gratis online scan kunnen ondernemers uitrekenen wat de impact is op de cashflow, runway en begroting.

De startup Coastr lanceert nu de Cashflowscan.nl tegelijkertijd met hun tool om in de cloud businessplannen en financiële prognoses te maken. De online tools van Coastr zijn hét alternatief voor de verschillende Excel-templates en financiële modellen die worden aangeboden door banken en accountants.

De online cashflowscan is een tool waarin ondernemers een zeer realistische benadering kunnen maken van hun cashflow. Hierdoor krijgen ze een goed beeld van hun burn rate en  financiële behoefte voor de komende maanden. De ondernemers kunnen dan doelgericht gebruik maken van de overheidsmaatregelen die momenteel beschikbaar worden gesteld.

Coastr merkte tijdens de deelname in het Investor Readiness Program (IRP) van de Brabantse Ontwikkelingsmaatschap (BOM), tijdens het onderdeel trends en klantfocus via het kanaal van bedrijfsadviseurs, dat veel ondernemers behoefte hebben aan inzicht in hun cashflow, runway en begroting. Maar ook uit de berichtgevingen via het Financieel Dagblad (FD), Sprout en het Eindhovens Dagblad (ED) blijkt dat liquiditeitsplanning tijdens deze COVID-19 periode essentieel is voor bedrijven.

Vandaar dat het team van Coastr tijdens het IRP onder begeleiding van hun adviseurs van Brainport Development en de BOM tot het idee kwam om een afgeleid product te maken. Met deze Cashlfowscan.nl willen ze ondernemers helpen en hun product en markt valideren. Er is de afgelopen periode hard gewerkt om dit product af te ronden en gratis beschikbaar te maken voor ondernemer in deze hectische tijden. Daarnaast is er een mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief  te upgraden naar de volledige tool van Coastr, welke nog meer inzicht en functionaliteiten bied.

Voor Thijs Dorssers van Coastr ligt het eigenlijk heel eenvoudig: “De belangrijkste vragen waar de cashflowscan antwoord op kan geven zijn: Welke impact heeft de crisis op mijn onderneming? Hoe lang kan ik het nog uitzingen? Dus in feite een berekeningswijze voor de ondernemer om erachter te komen hoe lang hij/zij nog vooruit kan.”

Coastr wordt gedreven door vier ondernemers die dagelijks in de weer zijn om andere ondernemers  te helpen. Het is belangrijk dat ondernemers zelf goed inzicht krijgen in hun liquiditeit en cashflow. Alleen op deze manier kunnen ze doelgericht ondernemen. “Hiermee willen we bewustzijn creëren bij ondernemers” vertelt Thijs Dorssers. “Het gaat erom dat de ondernemers bewust bezig zijn met hun onderneming en sturen op feiten, zeker ten tijde van crisis.”

Coastr is een online tool voor businessplanning en financiële prognoses, geschikt voor iedere ondernemer van startups tot scale-ups of gevestigde ondernemingen. De software helpt bedrijven om doelgerichte plannen en duidelijke financiële prognoses te maken, om zo meer sturing te kunnen geven aan hun onderneming.
Laatste van Coastr
Gratis online Cashflowscan.nl tool voor ondernemers
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Coastr contact

Logo Coastr

mail@coastr.nl
  www.coastr.nl
Coastr sociaal

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Banking Circle
Logo Waterland Private Equity Investments
Logo PA Consulting