www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

Gratis online Cashflowscan.nl tool voor ondernemers

De coronacrisis raakt bijna alle bedrijven. Van winkelier, transportbedrijf en ict-adviseur tot zzp-er in de marketing of bouwvakker. Al deze bedrijven willen graag weten wat de impact is (of wordt) van deze crisis. Met behulp van de cashflowscan kan iedereen gefundeerd de beslissing nemen om wel/niet gebruik te maken van de overheidsregelingen. Met deze gratis online scan kunnen ondernemers uitrekenen wat de impact is op de cashflow, runway en begroting.

De startup Coastr lanceert nu de Cashflowscan.nl tegelijkertijd met hun tool om in de cloud businessplannen en financiële prognoses te maken. De online tools van Coastr zijn hét alternatief voor de verschillende Excel-templates en financiële modellen die worden aangeboden door banken en accountants.

De online cashflowscan is een tool waarin ondernemers een zeer realistische benadering kunnen maken van hun cashflow. Hierdoor krijgen ze een goed beeld van hun burn rate en  financiële behoefte voor de komende maanden. De ondernemers kunnen dan doelgericht gebruik maken van de overheidsmaatregelen die momenteel beschikbaar worden gesteld.

Coastr merkte tijdens de deelname in het Investor Readiness Program (IRP) van de Brabantse Ontwikkelingsmaatschap (BOM), tijdens het onderdeel trends en klantfocus via het kanaal van bedrijfsadviseurs, dat veel ondernemers behoefte hebben aan inzicht in hun cashflow, runway en begroting. Maar ook uit de berichtgevingen via het Financieel Dagblad (FD), Sprout en het Eindhovens Dagblad (ED) blijkt dat liquiditeitsplanning tijdens deze COVID-19 periode essentieel is voor bedrijven.

Vandaar dat het team van Coastr tijdens het IRP onder begeleiding van hun adviseurs van Brainport Development en de BOM tot het idee kwam om een afgeleid product te maken. Met deze Cashlfowscan.nl willen ze ondernemers helpen en hun product en markt valideren. Er is de afgelopen periode hard gewerkt om dit product af te ronden en gratis beschikbaar te maken voor ondernemer in deze hectische tijden. Daarnaast is er een mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief  te upgraden naar de volledige tool van Coastr, welke nog meer inzicht en functionaliteiten bied.

Voor Thijs Dorssers van Coastr ligt het eigenlijk heel eenvoudig: “De belangrijkste vragen waar de cashflowscan antwoord op kan geven zijn: Welke impact heeft de crisis op mijn onderneming? Hoe lang kan ik het nog uitzingen? Dus in feite een berekeningswijze voor de ondernemer om erachter te komen hoe lang hij/zij nog vooruit kan.”

Coastr wordt gedreven door vier ondernemers die dagelijks in de weer zijn om andere ondernemers  te helpen. Het is belangrijk dat ondernemers zelf goed inzicht krijgen in hun liquiditeit en cashflow. Alleen op deze manier kunnen ze doelgericht ondernemen. “Hiermee willen we bewustzijn creëren bij ondernemers” vertelt Thijs Dorssers. “Het gaat erom dat de ondernemers bewust bezig zijn met hun onderneming en sturen op feiten, zeker ten tijde van crisis.”

Coastr is een online tool voor businessplanning en financiële prognoses, geschikt voor iedere ondernemer van startups tot scale-ups of gevestigde ondernemingen. De software helpt bedrijven om doelgerichte plannen en duidelijke financiële prognoses te maken, om zo meer sturing te kunnen geven aan hun onderneming.
Laatste van Coastr
Een financieel kompas voor verenigingen en sportclubs

Gratis online Cashflowscan.nl tool voor ondernemers
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
Coastr contact

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.